Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
anderstorp
<<   1, 2
16051 besök totalt
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Fredrik - SLC skrev:
Skrev att nästan alla gör det....... SLC gör det iaf + en litet dagtraktamente till samtliga flaggvakter , och har gjort dom senaste 17åren iaf..... Och den infon jag fått, så gör dom flesta andra det med.
Flera gör det men inte alla.
Men ofta är det tillräckligt skoj att ekonomin inte spelar roll, trivseln och professionalismen under arret spelar större roll (för mig iaf).
Skippa hellre reseersättningen än att man ska behöva höra tjat om dubbla rislådor över radion i två timmar.

Men även om man bubblar över av entusiasm till alla i ens närhet så blir det ingen trängsel till funktionärsplatserna nästa gång.
Kontinuerligt positivt arbete och försöka sprida rekryterandet (så inte en person ska ringa runt och jaga) kanske hjälper.
Men det är ju för att locka de redan medvetna, hur man får inte helt friskt blod är en svårare nöt.

Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Re:

Niklas Falk skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Skrev att nästan alla gör det....... SLC gör det iaf + en litet dagtraktamente till samtliga flaggvakter , och har gjort dom senaste 17åren iaf..... Och den infon jag fått, så gör dom flesta andra det med.
Flera gör det men inte alla.
Men ofta är det tillräckligt skoj att ekonomin inte spelar roll, trivseln och professionalismen under arret spelar större roll (för mig iaf).
Skippa hellre reseersättningen än att man ska behöva höra tjat om dubbla rislådor över radion i två timmar.

Men även om man bubblar över av entusiasm till alla i ens närhet så blir det ingen trängsel till funktionärsplatserna nästa gång.
Kontinuerligt positivt arbete och försöka sprida rekryterandet (så inte en person ska ringa runt och jaga) kanske hjälper.
Men det är ju för att locka de redan medvetna, hur man får inte helt friskt blod är en svårare nöt.

Problemet snarare är att det finns inte EN lösning, för vissa är det nödvändigt att få reseersättning (då dom inte har ekonomi att komma annars) och för andra är det kanske mera viktigt att få vara en del av ett "gäng" och några andra är det vilken sorts tävling som det handlar om.

Så det viktiga är nog mera att kunna vara lyhörd som arrangör och inse vad var och en person behöver för att komma....... Och det är arbetssamt och nånting som iaf vi har lagt mycket jobb på under åren, ibland med bra resultat och ibland med mindre bra resultat , eftersom det är svårt att göra alla olika människor till lags.

däremot så har vi haft förvånansvärt bra med folk jämfört med en del andra ...... men det är nog mera ett aktivt jobb på att söka folk mera som gjort det resultat, än att vi är trevligare, bättre osv....

Allmänt banåkaforum
anderstorp
<<   1, 2
16051 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande