Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 17083 besök totalt |
Verkar omöjligt få till styrningen 100 tyvärr. Bäst lycka totalt sett har man haft 900 grader på ratten. 30 % i turning lock i options och 50 % på styrningen. Då fick man bort det värsta wobblet och får någorlunda kontroll på bilarna i kurvorna också. Men tja det är helt klart mysko arkadstyrning
![]() bromsbalansen ändras i tuning menyn men den finns ju inte i demot. _________________ Pär Öqvist |
||||
Riktigt jävla skitspel. Mer folkrace än racing + att det verkar omöjligt att få till någon vettig känsla i styrningen bilen bara vobblar över hela banan.
|
||||
Re:
Kan det vara så att det är PC versionen som inte går att få till??? För jag håller med Dignell, det kan inte vara möjligt att tycka det är bra... . _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Kan vara en fråga om inställningar, jag gillar det hur som helst. Gt5 lär förstås vara mer realistiskt, när det väl kommer. Min ps3a är inte bakåtkompatibel, så nfs är enda sättet att komma åt ringen, såvitt jag vet.
_________________ Fredrik Olsson BMW E46 330i M 2001 Jaguar XJS 3,6 1988 |
||||
Allt är ju relativt. Det går helt klart att köra in sig och få till kontrollerna hyfsade. Däremot kan du inte få kontrollerna lika bra som i valfri PC sim och troligen inte lika bra som i Forza 3 eller GT 5 heller. Av Forza 2 och GT 5 prologue att dömma då
![]() Jag skulle nog kategorisera det mellan skit och toppenlir totalt sett. Nu har jag försökt att inte köra mig less på demot men jag har haft perioder där jag hittat ett skönt flyt. Dock vad jag hört så är det ju tyvärr extremt korta lopp. Kan tipsa om DIRT 2 annars. Där slipper man problemet är det sim eller arkad. trailblazer loppen är det riktigt skön känsla att sladda runt i ![]() _________________ Pär Öqvist |
||||
Måste erkänna att jag gav spelet en chans till då jag kanske var lite för snabb i att såga det. Efter ett tag började jag få till det hela även om bilen och styrningen fortfarande är lätt hispig.
Med rätt bil på rätt bana har jag lärt mig att gilla liret, riktigt bra ljud i vissa bilar och nice grafik, spelkänslan är inte den bästa men den fyller på med en del andra kvaliteter. Den gamla Datsun GT:R med lite tweaking är grymt härlig att plåga runt på Nordschleife ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Re:
Vad kör du för inställningar i options? . _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Re:
Minimalt = 270 grader. Bytte till min G25:a från en gammal Logitech PlayStation ratt och det gjorde en jäkla skillnad. Nu blev också bromsarna mycket enklare att dosera samt att jag slapp det där pendlandet i ratten från höger till vänster sida... Steering Lock kör jag default so far. Har även noterat att man kan gå upp ordentligt i bromskraft på de värre/nyare bilarna. Eller snarare, det är nästan ett måste för att få stopp på grejorna. För de som har problem med att bilen iaf, trots justeringar, slänger ut med baken under inbromsning rekommenderar jag att aktivera ABS. /Jocke |
||||
Re:
Det som stör mig mest just nu att det inte är några kval! Du blir bara inslängd och har bara ett par varv att ta dig upp genom fältet, inga möjligheter att öva banor (förutom time trial då). Samma sak med inställningar på bilen, verkar inte(?) gå att ha olika inställningar på olika banor. Vissa vill man ha hård bil, som på Laguna Seca, medans man vill ha den betydligt mjukare på Ringen för att inte studsa omkring... Kör DiRT2 till XBOX och grafiken och ljudet är ju riktigt bra, men det enda som har känsla är RallyCross. Eventuellt truckarna också men den är ju så seg iaf i början. Rally var, i vanlig ordning, helt värdelöst. Har bara kört de första tävlingarna, så det kanske blir bättre(?). /Jocke |
||||
hmm får väl starta en dirt 2 tråd. Om nu det är tillåtet då det ju inte är sim för fem öre. Jag testar väl lite senare så får någon moderator radera den annars
![]() angående Shift det går inte att spara olika setups och ladda? Men tja som sagt om det är 2-varvs lopp i regel är ju frågan hur mycket man orkar. Beror väl helt på hur rolig nordschleife eller andra fantasibanor är måhända. Hoppas jag får det ikväll men det fraktas från England så tar väl måhända någon dag extra. _________________ Pär Öqvist |
||||
Nordschleife känns rätt ok, precis som GTR så saknar jag lite av den topografiska känslan, allt är lite utplattat på något vis. I Shift har dom dessutom hängt på en massa lull lull runt banan men det ser du snart.
_________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Re:
Jo, men det finns inget smidigt sätt att göra det på. Kör du en serie, exempelvis, kan du inte byta setup mellan de olika banorna. Iaf inte vad jag hittar... ![]() Vissa bilar måste justeras för att de ska gå att köra efter tuning. Exempelvis flyger min ful(l)matade GT2:a av Ringen direkt med default setup. Par bilder på skönheten... ![]() ![]() För övrigt verkar du vara rätt ute med setup på din kontroller. Det var vad jag försökte beskriva som du använder... ![]() /Jocke |
||||
Efter nästan en veckas tid har jag fått till styrningen hyffsat bra, egentligen ganska långt ifrån bra men tror knappast jag lyckas bättre.
Nu återstår bilsetupen. Har 5 workstrimmade bilar som går helt okej, men de bilar jag har som inte går att works-konvertera (gt3rs, carrera gt m.m) är ju totalt okörbara. Över 220km/h lyfter bilarna från vägbanan oavsett bana och studsar sedan fram tills att man fått ner farten till under 50km/h. Någon som har nåt tips på hur jag råder bot på detta? Mitt betyg på spelet hittills är: Ett riktigt jävla skitspel! Föredrar Racedriver Grid, Forza 2 och F1 Championship alla dagar i veckan framför detta dravvel. _________________ Anders Igelström |
||||
Re:
Du har ju spelat det en hel del, med tanke på din "recension". ![]() Jag har GT2:an ovan och den går heller inte att Works konvertera. Att någon bil lättar över 220 har jag inte lidit av (mera downforce kanske?) däremot har jag studsproblemet på Porschen ibland. Lösningen på det är längre och mjukare fjädring och/eller köra rakt över ojämnheterna i banan. /Jocke |
||||
Tror jag nämnt det här men det är en känd bug som ska rättas till i en patch. I vilken grad det går att rätta till återstår att se dock. Jag fick spelet igår men jag låter det nog ligga tills det patchar det av vad man hör om det
![]() _________________ Pär Öqvist |
||||
Re:
Jag har provat de flesta olika setuper utan framgång. Vill verkligen gilla detta spelet eftersom det är ett av mycket få spel där man faktiskt kan ha täta fighter i flera varv och där motståndarna känns mänskliga och gör misstag istället för att bete sig som robotar som aldrig missar ett apex och som inte känner av närvaron av en annan förare. Dock förstör den otroligt stela bilfysiken allt. Känns verkligen som om utvecklarna ville alldeles för mycket men att det bara blev pannkaka av allt ihop. _________________ Anders Igelström |
||||
Re:
De studsande bilarna? Hoppas det, för det är ju fånigt vad det studsar ibland! Som en brunstig tjur med för trång susp... ![]() Vart har du hittat info om den eventuella patchen? /Jocke |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 17083 besök totalt |