Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (13346 totalt) |
Re:
Grupp 10 verkar vara lite blandat, men jag var den enda "tvåan" i gruppen! Jag flyger från Miami till London på måndag och landar i Frankfurt nån gång tisdag eftermiddag. Ses där! |
||
Hej Anne
Kul att du kommer loss till kursen. Tror att även grupp 11 har relativt många förstagångsdeltagare. Halva gruppen enligt uppgift olika 911 rs modeller medan andra halvan är väldigt blandad. Det finns dom som kör Suzuki ![]() Väderprognosen är ok. Lite regn på fredag annars uppehåll(källa YR.no). > Detailed long term forecast Tomorrow 02/05/2010 12° Rain. Moderate breeze, 6 m/s from south-southeast. 3.1 mm precipitation per 24 hours. Monday 03/05/2010 7° Fair. Gentle breeze, 4 m/s from west. 0.2 mm precipitation per 24 hours. Tuesday 04/05/2010 11° Partly cloudy. Fresh breeze, 9 m/s from north-northeast. 0 mm precipitation per 24 hours. Wednesday 05/05/2010 14° Partly cloudy. Fresh breeze, 9 m/s from northeast. 0 mm precipitation per 24 hours. Thursday 06/05/2010 13° Fair. Fresh breeze, 9 m/s from north. 0 mm precipitation per 24 hours. Friday 07/05/2010 9° Partly cloudy. Moderate breeze, 6 m/s from north-northwest. 0.9 mm precipitation per 24 hours. Saturday 08/05/2010 12° Fair. Light breeze, 3 m/s from north. 0 mm precipitation per 24 hours. Sunday 09/05/2010 17° Fair. Light breeze, 3 m/s from south-southwest. 0 mm precipitation per 24 hours. Var vid ringen idag och körde 10 varv. Ganska lite bilar och bra väder med mycket sol. _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||
Kursen avklarad.
Lyckades skrapa ihop ganska medelmåttiga 70 poäng på uppkörningen. Sämre än förra året och även sämre än vad jag själv hade tippat, men så kan det gå ibland.. ![]() Är total nybörjare på filmning och redigering, men här kommer i alla fall uppkörningsvarvet i två delar, filmat från min nya kompaktkamera.. Del 1, Start från bandepån på GP-slingan till mellanstationen i Kesselchen: http://www.youtube.com/watch?v=9LGKvvmTkEA Del 2, från Kesselchen till Galgenkopf: http://www.youtube.com/watch?v=0bjwvyPEWJg (Bilen är en Suzuki Swift Stage 2, med 130 hk. Den snabbare Stage 3-Swiften havererade redan under Dag 2..) Lite info till den som missat hela idén: Ett Scuderia-varv är en typ av konståkning med bil. På 24 fasta bedömningspunkter längs banan, så betygsätts man (spårval, kontroll etc.) på en skala mellan 1 (världsklass) och 9 (totalt misslyckande). Mellan vissa punkter så är det ganska lång "transportsträcka" utan bedömning, t.ex från Mercedes Arena -> Hatzenbach 1. Där kan man t.ex passa på att sakta ner, för att öka avståndet till framförvarande bil och konservera däcken lite. Några av mina växelval under detta varv är också mer anpassade för konståkning än för "Time attack", det framgår nog ganska tydligt i filmen i vilka partier det sker... ![]() Hoppas få se flera andra videobevis i tråden. Det lär bland annat finnas ett 45-poängsvarv med en GT2:a där ute... (Grattis Kjetil! ![]() _________________ -- |
||
Gratulerer med seieren i Svenske-gruppen Thomas, veldig bra!
![]() Fin film Fredrik. ![]() ![]() Kjetil (samboeren) filmet en ganske bra film, men han har ikke lagt den ut enda, kommer nok snart. ![]() _________________ Anne Chr. Winness '09 997 Carrera S, GT Silver x '08 Porsche Cayman S Design Edition 1 |
||
Re:
Tack Anne och gratulerar själv till fina poäng och placering. Månge gutter bakom dig i gruppen. Ser emot samboens din video så man kan lära sig lite. _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||
Takk! Alle de norske guttene var bak bortsett fra Kjetil, og det er jeg fornoyd med, og at jeg stadig får lavere poengsum. Kjetil er i en klasse for seg med sine 45 poeng, så han slår jeg nok ikke for jeg blir ganske mye bedre, dessuten er det kanskje best for husfreden.
![]() _________________ Anne Chr. Winness '09 997 Carrera S, GT Silver x '08 Porsche Cayman S Design Edition 1 |
||
_________________ Anne Chr. Winness '09 997 Carrera S, GT Silver x '08 Porsche Cayman S Design Edition 1 |
||
Grattis Anne till fina poängen. Jag är ledsen att jag inte kunde vara med den här gången heller, men nästa vår tänkte både jag och Fredrik köra (ska bara fixa med barnvakt först
![]() _________________ Anna Eriksmo Porsche 911 SC -82 Mercedes Benz C180 -07 |
||
Jag spammar tråden med ännu en film där jag jagar prickar med Swiften..
![]() ![]() Nu ett varv från någon fri träning. Det ser väl lite mer avslappnat och lite roligare ut, än själva uppkörningen: http://www.youtube.com/watch?v=Y1cdwRrF0lU om jag går kursen igen, så lovar jag att köra någon annan bil. Det vore ju, om inte annat, kul att få med lite mer av både GP-banan och Nordslingan i Youtubes 10-minutersformat... ![]() _________________ -- |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (13346 totalt) |