Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Årets bil.....Fiat Panda
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (2818 totalt)
Corsa

Här sen Apr 2003

Det evo skriver visar på nåt som vi "italisti"vetat länge, att italienarna bygger bilar med maximal körglädje och underhållning i alla kategorier och just att man INTE kompromissar bort kommunikationen mellan väg och förare mot trist komfort och "säker" understyrning. De är fantastiskt kompetenta bilar från fabrik.

Jag har precis sålt en GTV från -96 med 11000 mil och kan säga att det inte fanns någon antydan till rostf på den. Den 156 som jag har nu med 7700 mil på mätaren uppvisar inte heller några spår från rost. Den 156 som sågades upp tillhör en god vän till mig och man kan väl sluta sig till två saker 1: Att Vi bilägare inte är seriösa 2: Den rost som hittades hör till felaktig montering av dragkroken INTE på grund av att 156 är rostbenägen.

Min uppfattning är att man gärna får välja bort en Alfa till förmån för en Audi, BMW diverse riskokare etc men om man anför rost som skäl för detta så är det inte riktigt trovärdigt.

Ferrari 328 GTB | Alfa 159 Q4
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002

Citat:
Det evo skriver visar på nåt som vi "italisti"vetat länge, att italienarna bygger bilar med maximal körglädje och underhållning i alla kategorier och just att man INTE kompromissar bort kommunikationen mellan väg och förare mot trist komfort och "säker" understyrning. De är fantastiskt kompetenta bilar från fabrik.

Jo så är det. Och det behöver inte stå Ferrari på bakluckan. Om man har vistats i italiensk trafik VET man att alla italienare uppfattar sej själva som racerförare. Vilket jag uppskattar, jag HATAR det svenska präktiga j***a masandet överallt.

Mer italienska bilar (och flickor...)!

JohanR

Årets bil.....Fiat Panda
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (2818 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande