Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2167 besök totalt |
Hehe ![]() Fast erkänn att det är lite småslugt att driva det till denna nivå för att tex kunna sätta på en bredare vinge eller vad man nu varit ute efter... Lite kul IMHo. ![]() |
||||
Re: Märks viktförflyttningen?
Pratar vi tävlingsbil så märks det mycket väl. När man lättar bilen så görs det oftast från torpeden och bakåt vilket kan rubba balansen. I mitt fall så lättade jag en bil som från början hade 50/50 i viktfördelning. Numera har den 55/45 MEN...den är 260kg lättare och kommer att bli ännu lättare vilket innebär en enorm förändrig i beteende (positivt alltså). Min orginalhuv väger 23kg inkl. dämp matta. Batteriet vägde ca 17kg. Jag hjorde ny huv på ca 3kg, bytte ut batteriet mot ett mindre ca 10kg samt monterade det över bakaxeln i skuffen. Alltså försvann det ung 40kg beroende på hur man räknar över framaxeln... ![]() ![]() _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2167 besök totalt |