Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 18778 besök totalt |
hejsan alla
jag har en fråga angående Audi S2, den gäller bak diffen. Drivaxlarna finns det ju att köpa sviktstål och knutar som är värre. Men efter det så börjar ju diffen ge vika och har hört att det ska vara för att difflocket på sidan inte klarar av påfrestningarna då det är gjutet och lagrar diffen, så den vrids sönder. är det nån som vet eller har tagit fram ett billet fräst lock som klarar dessa påfrestningar bättre? Funderar på att höra med Ajden om att ta fram ett sådant. finns ju många här som åkt med mycket effekt i audis som kanske kan hjälpa mig här. Mvh Anton J föresten Lind4hl vart har du köpt din bogser ögla? _________________ Anton Johansson |
||||
Dragöglan är från driftworks.com
![]() ![]() Ang. bakdiffen så vet jag inte om något lock till dessa som är av något bättre material. men du ska ha bra mycket effekt för att spräcka locket, om diffen är monterad rätt dvs. ? _________________ A l e x l i n d a h l |
||||
Re:
Precis ![]() _________________ Anton Johansson |
||||
Känns lite som att det är ett icke problem. Iaf för mig.
Väldigt sällan som man rasar bakdiffen iaf vad jag får höra. Det tillfället som det kan hända är när man kör med diffspärren inkopplad med klistriga däck och höga hastigheter. Det som är lite synd med den diffen när man kör bana. _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||
Svänghjulsdiameter
Undrar om det är någon som sitter på info om vad det är för ytterdiameter på audi svänghjul till 4,5 oc 6 cylindriga motorerna?? Är ute efter ytterdiametern på både svänghjulet och startkransen? Vore enormt tacksam om det är nån som har den infon.. //Janne _________________ Jan Ullström |
||||
Re: Svänghjulsdiameter
Har tidigare mätt två VAG (VW & Audi) kuggkransar: - motor AFB (2,5TDI -98) = ca 295mm - motor AVF (1,9TDI -0?) = ca 295mm Vet tyvärr inte hur mycket mindre svänghjulen var. Annars så vet dom säkert det på forumet på http://www.nordicaudi.com/. Släng in en fråga där vettja! _________________ Calle Olsson ![]() |
||||
Jag har gått och funderat över hur man enkelt kan uppgradera kränghämningsverkan på min Audi... De är en 100, 2.8Q -91a med C4 karossen.
Std krängaren fungerar ju som bärarm samtidigt... Var t ex S4ans grövre men med samma passning mot den bakre länkarmen? (Dom med V8 tänker jag på i första hand då, men Turbon kanske också hade grövre?) Jag vill inte sänka bilen även om det skulle vara ett enkelt sätt att få den att kränga mindre, men då den går som bruksbil är de bekvämt att de inte tar i överallt undertill, far har en likadan men en 94a med sportfjädrarna och den tar i under lite då och då! (jag har då med andra ord std höjd, eller terrängvänlig fjädring beroende på hur man vill se det ![]() Eller kan man styva upp std armen på något sätt? Bulta fast en u profil? :S Bak har jag inte kollat hur det ser ut, men även där skulle jag vilja styva upp en del... Då busbilen inte kommer komma ut i år heller skulle de vart kul att rasta bruksen på konbana lite, men den kränger ju så gudförbannat! :P _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||
Din krägningshämmare (fram) har nummer:
4A0 411 309 G och är 27mm krägninshämmare för bilar med sportchassi: 4A0 411 309 K och är 28mm Krängningshämmare bak : 4A0 511 409 B (står ej grovlek) samma på Audi v8 tyvärr. _________________ A l e x l i n d a h l |
||||
1mm grövre alltså... Kan ju vara värt att forska i vad en sån kan tänkas betinga för ett pris i vart fall! Men jag är smålur på att min ska ha sportchassie redan... extramätarna finns (precis som på farsans) och han har lägre fjädring vilket ju brukar betyda sportchassie... hmmm... (Jag vet att mina är bytta nån gång i tiden nämligen...)
_________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||
Re:
dyk under och mät ![]() ![]() _________________ A l e x l i n d a h l |
||||
Re:
Lyfter ett gammalt inlägg i denna tråd.... Till just S4 Bit årsmodell 98 och 99 (tidiga 99or,dvs 99a) så finns det inga "riktiga" belägga att köpa - inget passar dessa ok. Från 99b och framåt finns det mycket att välja på men till dess tidiga bilar finns inget annat än orginal och EBC's green/red stuff... Kanske har det kommit något mer, det var ett par år sedan jag letade. Man hamnar alltså rätt snabbt i ett ok-byte om man vill förbättra bromsprestandan (och det behövs sannerligen). _________________ Mvh Mathias Södergren |
||||
Flyttar över en frågan från Pierre.
-------------------------------------------------------------------------------- tjenna jag har en s4 avant 99 och jag fick ett kamremsras på den nu för ett par veckor sen men nu har jag en annan motor i den och helt plötsligt kommer inte laddtrycket direckt utan den segar långsamt upp till ca 2500rpm sen faan drar det! innan motorbytet trog det fullt vid 1800 varv! va faan kan det vara!? någon som vet! för övrigt laddar bilen bra inga bekymmer! mvh pierre. _________________ pierre freij _________________ ![]() |
||||
Åh glömt denna tråd...
Jag slänger upp mitt problem och ser om någon kan CIS. Min Audi vill inte gå normalt, problem är att den startar som vanligt men tomgången är ojämn och du kan inte gasa( du kan gasa det tar bara lååång tid att varva) känns som tändningen står fel fast den inte gör det. Jag har mät på alla givare och grejor som Haynes har med och allt ok förutom de två under. Jag har kollat med Motorgeek och 1 person säger att 2:an gör alla fel, 1 annan säger att du inte behöver den överhuvutaget. De kostar för mycket pengar för att man ska chansa ![]() De delar jag hittat som inte funkar är: 1 Frekvensventil...hjälper till att höja laddtrycket 2 Deceleration cut of valve...motorbroms, släpper ut lite luft innan luftmassemätaren=mindre soppa _________________ Jonne Carlsson Fiesta Xr2 113hk Audi 100 2,2 TURBO Racebil 342hk Audi 100 2,2 Quattro Avant 139hk Mitsubishi Galant V6 163hk |
||||
Solida subframebussningar till S4 B5 i sverige?
Hej på er. Jag undrar om det finns nån som vet om nån svensk firma som säljer solida alu.-bussningar till främre och bakre subframeen på B5:an? Det är lite brådis så jag vill inte beställa från USA nu i semestertider. Mvh Johan _________________ F.d. ROC-Audiägare http://www.youtube.com/watch?v=_MleYugF12E Såld Audi A6 3.0 TDI Quattro -06 Audi A4 1.8 TQ-97 Audi A4-95 Johan Nilsson |
||||
Re:
Har du kollat med PEAN om dom har något som passar? _________________ Niklas Jonsson Billös och klubblös ![]() |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 18778 besök totalt |