Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Hej då Ringenbil!
<<   1, 2
4439 besök totalt
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 796

Namndispens
Namndispens

Först vill jag säga att det var helt cool att åka med på varvet, Peter körde med attack men ändå klart sansat och kontrollerat. Det är bara att gratulera Alexander till en fin väl inkörd (och inspydd) bil.

För de som vill åka fortare och har satt upp ett mål att sänka era tider så kan jag varmt rekommendera
Eicks Excelfil som fylls med data från en driftboxfil. Bara grafen ger inte så mycket feedback. Vmin-Vmax analys ger desto mer.

Det enklaste sättet att öka snittfarten är att inte bromsa bort den i varje kurva. Om man börjar med att höja Vmin i några kritiska kurvor som inleder långa fullgassträckor så finns där mycket tid att hämta.

Ett annat tips är att gasa fullt tills man bromsar. Jag har själv kommit underfund med att det är lätt att släppa av lite när man närmar sig vissa kurvor speciellt när det börjar gå lite fort typexempel är; Hatzenbachbogen, SwedenX, Fuchsröre, Metzgesfelt, Breitscheid, Kuppe rechts etc.

Slutligen måste man komma ihåg att det är alltid nära till ett räcke på NBR...
...och att säsongen är inte slut ännu

_________________
Thomas W
Mehr sein als schein
Citera
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 1497



Re:

LUX skrev:

Slutligen måste man komma ihåg att det är alltid nära till ett räcke på NBR...


See no evil, hear no evil
Vem har tid att titta på räcken när man kör ringen

_________________
Filip Åhrberg
-----------------
Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v
Citera
Nürburgring
Hej då Ringenbil!
<<   1, 2
4439 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande