Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 4439 besök totalt |
Först vill jag säga att det var helt cool att åka med på varvet, Peter körde med attack men ändå klart sansat och kontrollerat. Det är bara att gratulera Alexander till en fin väl inkörd (och inspydd) bil.
För de som vill åka fortare och har satt upp ett mål att sänka era tider så kan jag varmt rekommendera Eicks Excelfil som fylls med data från en driftboxfil. Bara grafen ger inte så mycket feedback. Vmin-Vmax analys ger desto mer. Det enklaste sättet att öka snittfarten är att inte bromsa bort den i varje kurva. Om man börjar med att höja Vmin i några kritiska kurvor som inleder långa fullgassträckor så finns där mycket tid att hämta. Ett annat tips är att gasa fullt tills man bromsar. Jag har själv kommit underfund med att det är lätt att släppa av lite när man närmar sig vissa kurvor speciellt när det börjar gå lite fort typexempel är; Hatzenbachbogen, SwedenX, Fuchsröre, Metzgesfelt, Breitscheid, Kuppe rechts etc. Slutligen måste man komma ihåg att det är alltid nära till ett räcke på NBR... ...och att säsongen är inte slut ännu ![]() _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||
Re:
See no evil, hear no evil ![]() Vem har tid att titta på räcken när man kör ringen ![]() _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 4439 besök totalt |