Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
K: BMW Supertouring vinge -nu beställd!!
<<   1, 2
5342 besök totalt
Exit

Här sen Maj 2008

Trådstartare
Re:

ButterflyRacing skrev:
Michael Bäck skrev:
Denna vinge behöver du nog inte med tanke på att du inte kommer få använda den
enligt nya reglementet iom att det inte är en orginalvinge.

Är det bara jag som "protesterat" mot den regeln ?
Jag kan inte se vad Cupen skulle ha för fördel av att alla ska åka orginal.

Dessutom är det inte rättvist.
Till nyare bilar finns det förmodligen vingar som funkar....men det lär ju inte finnas till de gamla bilarna.

Enligt utkastet: Tillåtna vingar/spoilers är original BMW, originaltillbehör eller modelltypiska tillbehör för modellserien. Stäm av med reglementsgruppen vid tveksamheter.

BMW motorsport STW vinge borde sålunda vara tillåtet som jag tolkar det, får begära dispens annars..

M v h

// Johan
Citera
Flesh
Nyköping
Här sen Mar 2004

Re:

Sunk skrev:
ButterflyRacing skrev:
Michael Bäck skrev:
Denna vinge behöver du nog inte med tanke på att du inte kommer få använda den
enligt nya reglementet iom att det inte är en orginalvinge.

Är det bara jag som "protesterat" mot den regeln ?
Jag kan inte se vad Cupen skulle ha för fördel av att alla ska åka orginal.

Dessutom är det inte rättvist.
Till nyare bilar finns det förmodligen vingar som funkar....men det lär ju inte finnas till de gamla bilarna.

Enligt utkastet: Tillåtna vingar/spoilers är original BMW, originaltillbehör eller modelltypiska tillbehör för modellserien. Stäm av med reglementsgruppen vid tveksamheter.

BMW motorsport STW vinge borde sålunda vara tillåtet som jag tolkar det, får begära dispens annars..

M v h

// Johan

Ukastet säger ingenting om hur breda eller stora vingarna får vara i modifierad längre, i det förra fanns det restriktioner så kör på bara,

däremot om du ska köra special så bör du passa dig lite för där finns det regler att följa

Vinge: Får max sticka ut 150 mm utanför en lodrätt linje från den bakersta punkten mitt
på stötfångaren (eller från annan originaldel om inte stötfångaren sitter längst bak).
Ingen del av vingen får vara ovanför en vågrät linje från takets översta punkt och ej vara
bredare än bakluckan lokalt där den är monterad

kan tyckas konstigt, men bapelsins vinge på din bil skulle ju med andra ord vara tillåtet så länge det är en BMW Motorsport (orginal), men inte på våran

Citera
SÄLJES
K: BMW Supertouring vinge -nu beställd!!
<<   1, 2
5342 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande