Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 6134 besök totalt |
Minns inte nu direkt nummer/namn på denna bredbandare, men har för mig att det är en Boschvariant iaf.
[Detta har jag aldrig sagt] om du använder original kabelhärva eller bygger en riktigt snygg egen, hur många besiktningsgubbar eller andra ser då att ditt hembyggda sprut du mappat perfekt och som gör att motorn uppfyller alla avgaskrav inte är original? Ngn måtta på "det rena samvetet" får det endå vara. [/Detta har jag aldrig sagt] |
||||
Men om man borde ha en stor j*kla LMM mitt i motorrummet men inte har det längre då.... ![]() Jag kan tänka mig att det blir ![]() ![]() /Peter _________________ MVH Peter Zeberg If they dont't have Porsche in heaven, I'm not going. |
||||
Ser så ut. http://members.shaw.ca/megasquirt/UM Här finns alla frågor och svar om UMS. Ser mer än mkt bra ut! Bara det blir klart oxå... LMM går väl att "nödmontera"... ![]() |
||||
En Bosch LSM 11 betingar ett pris i handeln på ca 3800kr med moms ![]() Bosch Nr: 0 258 104 002. Hittar du några för 300-400kr så tar jag 10st ![]() _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
||||
_________________ Geir Haugen Speedster 2.2 1630 |
||||
Antar att den är till Golf II gti. De har om jag inte missminner mig en vanlig 3-trådig sond. Man lär inte få en bredbandslambda till det priset iaf. _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
||||
nån här som mappat sitt MS, just nu efter av vad jag läst tycker verkar vara den svåraste biten..
det känns som att man ska försöka låna en bredbandslambda som hjälp när man mappar.. Ms har väl inte closed loop utan lambdan är väl till för mappning.. ? cloosed loop har jag ingen användning av eftenligen. lambda 1 är ju bra bara för katten.. _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||||
Jo det är en bredbanssond!
Kolla på denna sidan: http://wbo2.com/lsu/default.htm _________________ Geir Haugen Speedster 2.2 1630 |
||||
Kan man inte köpa en sån sond ocm mäta med en voltmeter sålänge innan UMS kommer? Borde väl blir lite stabilare värden än en vanlig sond iallafall.
|
||||
ok, det är då till Golf IV GTI? Tycker bara den är väl billig ![]() 29 dollar är ju väldigt lite i sammanhanget. _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
||||
En så'n har jag till mitt sprut men det är inte någon bredbandslambda egentligen.... /Peter _________________ MVH Peter Zeberg If they dont't have Porsche in heaven, I'm not going. |
||||
om man läser lite i tråden om UMS så står det där en del om hur de går tillväga med denhär sonden (om det nu var LSM 11) och att man kalibrerar alla värden mot en "riktig" WBo2.
Kommer iaf att fungera för korrekt closed loop är det sagt. ![]() Här är den som ska användas. Tror inte det ser ut att vara LSM 11... ![]() http://not2fast.wryday.com/bosch_lsu |
||||
en bredbandslambda sond kan du inte mäta mha av en voltmeter på samma sätt som en smalbandare. Den kompencerar ju för temperatur osv. _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||||
Hej
Jodå, MS kan köras i closed loop (du bestämmer själv inom vilka områden och hur mycket det kan kompensera för lambda). Du kan också välja vilket AFR den ska sikta på, och med modifierad kod kan du välja olika AFR för olika lastområden. Men så länge det är en smalbandslambda funkar det ju illa att köra closed loop för annat är lambda 1. /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||
Jo det vet jag. Men det gör man ju inte med en vanlig ändå och bredbandaren har ju större voltspann så det borde ändå bli nogrannare än en vanlig sond. Fast jag har ju inte provat. |
||||
ok.. hursom helst finns jag cloosed loop bara interesant för intervallet 1500-3000varv. på låg last.. men inte lambda ett.. aja _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||||
Det är en Bosch LSU4 och den kräver lite speciell spänningsmatning m.m. därför krävs det tex kortet på www.wbo2.com _________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
||||
Jag ska vänta på Ultra Mega Squirt och köra det i mitt Super Mini projekt, det är enklare att bygga ny tändning och sprut än att försöka få de gammla grejjerna att lira tror jag iaf.
mvh Kristofer _________________ MVH Kristofer Eklund [Kristofer Eklund Motorsport] KEM SuperMini (Projekt) Lexus nx450H -24(Bruksbil) Vw polo Tdi-13 (Bruksbil) |
||||
Hur går det med UMS?
Är VEMS det rätta om man vill styra både insprutning och tändning? Tittade lite på deras hemsida, men verkade något virrigt exakt vad man behöver och hur man sedan får allt att fungera. Skall dock erkännas att jag inte ägnade så mycket tid åt det, så det var nog mer slöhet från min sida. Vilka har byggt fullt fungerande system och hur jobbigt var det? _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
Hej
UMS är testkört och fortfarande "på gång". Kanske i vår? VEMS är mycket kompetent men lider fortfarande av förhållandevis få användare och ganska klen dokumentation. Mycket mer DIY än MS. Gillar man programmering, elektronik och att verkligen experimentera är det bra. Jag tycker själv att vanliga MS med MS-extrakoden (http://megasquirt.sourceforge.net/extra/) räcker väldigt långt... /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 6134 besök totalt |