Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Hjälp mig! Spårval & Körteknik? Driftbox o erfarenheter | << 1, 2 7786 besök totalt |
Det beror på vilken du tittar på finns fler än en.... _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||
Gör det? Jag menade Video4 eller vad de kallade den, en (1) videoström med PIP för fyra kameror. Dvs man kan inte editera i efterhand var man vill ha de olika videofönstrena eller sånt. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
jag har testat både Racechrono och har en Performancebox och har testat den nya PC programvaran.
Skillnaden är störst i vad du kan analysera enkelt i efterhand, Racechrono är rätt basic och du behöver egentligen ta filen till Performanceboxens PC programvara för analys (den är fri download/use). Det innebär lite plock. Den nya Performancebox programvaran är bra, du slipper välja varv du ska analysera innan, bara in med kortet i PCn och sen får du alla varven presenterade med det snabbaste valt som referens. Sen har den en diff funktion där du får en diffkurva i tid mellan 2 varv som du vill jämföra, mkt bra. Du kan med denna och den gamla PC programvaran i princip analysera allt, jämföra avsnitt på banan mellan varv, se när du bromsar, hur hårt, hur du axxar på olika varv osv. När de menar dålig programvara är det bilenheten de menar, den har bara upp, ned och ok knappar och en liten display för inställning av boxen. Bilenhetens fördel är att den samplar bra, 10Hz vilket man behöver för professionell analys, 5hz som en bra puck till racechrono har är ok men inte mer. För att sköta boxen behöver man en liten fusklapp med vad man ska göra innan man kör: Du ska komma ihåg 3 grejor: - ha ett rätt preppat SD kort, gör man hemma på kammaren (banans start/stopp fil ska läggas dit med rätt namn, det är allt) - stoppa in SD kortet i burken innan du kör. - tala om för boxen att läsa in start/stopp filen från SD kortet. Det var allt, sen kör man! Inte så svårt.... Lite är det ju vad det får kosta men har man en bil för 200-500kSEK och köpt grejor för 100k så ska man väl kunna köpa en box för 5k för att se hur man kör, du tjänar förmodligen mer tid på dessa 5k än någon annan del av bilen. Jag såg tillexempel direkt att jag fegade igenom tiergarten på NS, tog 2 varv att fixa det till stumt och jag hade kvitto på det och vad det gav i tidsvinst. _________________ Björn Fehrm E46 M3 Cabrio |
||||||
Hjälp mig! Spårval & Körteknik? Driftbox o erfarenheter | << 1, 2 7786 besök totalt |