| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Svarvar bromsskivor
|
21 besök senaste veckan (14491 totalt) |
|
Hej Oscar Olander!
Jo jag har en ABB robot som kör åt mig... den skall sköta mina mail men den funkar ju fan inte.
Skämt åsido. Jag har kollat mina mail och jag kan inte se att jag har fått något mail angående något svänghjul. Som Jonathan säger så är det hård beskjutning här, både över mail, Facebook, telefon och PM på allehanda forum. Missar jag någonting så är jag inte förvånad kan jag säga. Min ambition är att kunna hjälpa alla som drar i mig. Bara idag har jag blåst ett mobiltelefonbatteri mellan 09:45 och 16:00. Över till din fråga där... Japp, min maskin skär ytorna samtidigt, det kallas för "Twin facing". Dom blir helt symmetriska. Maskinen lämnar en tolerans på mellan 1 och 3 hundradelar på rätheten lite beroende på uppspänning och ursprungskick på skivorna. Behöver du hjälp med bromsskivor? Bästa spånor och slipdamm... Anders _________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
|
Bromsskivor blir nog inte för än senare.
Just nu är jag i behov av ett svänghjul. Har tänkt mig ett lättat M20 till min M3. Jag har mailat på info@specialsvarv.se Tänkte höra ifall du ville ta dig an min ventilkåpa och insugsplenum! _________________ Oscar olander - Sthlm BMW 335i Touring |
|
Jag tillhör stammisarna på skivsvarvar fronten å det har alltid blivit bra!
Och har man haft brottom har det gått att lösa, bra service helt enkelt! Av 5 möjliga!
_________________ Tobias Svenrot Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon! |
|
Det har varit flera som kontaktat mig och berättat att dom funnit denna tråden som nu är 6 år gammal.
Jag tänkte att den kanske skulle få sig en liten uppsträckare. Maskinen finns kvar och vid behov kan jag absolut hjälpa dig med dina bromsskivor. Ha dock i åtanke att den inte riktigt gillar alla typer av flytande skivor. Mot evig ära och helskägg vid hårda inbromsningar!
_________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
|
Nu var det längesen på riktigt som jag skrev något här.. eller ja, på forumet överhuvudtaget faktiskt.
Mycket vatten har runnit under broarna. Det är flera som berättat att man försökt finna mig för att få sina bromsskivor svarvade och till slut löst det genom denna tråden. Det är väl läge att uppdatera den. Jag har fortfarande maskinen kvar men jag har bytt adress på verkstan. Numera finns jag i Rävlanda som ligger mellan Göteborg och Borås. Det går alldeles utmärkt att kontakta mig på telefon och helst via SMS om det är möjligt. Annars fungerar email precis lika bra. 0706-419608 franzen.anders@gmail.com 😃 _________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
![]() |
SÄLJES
S: Svarvar bromsskivor
|
21 besök senaste veckan (14491 totalt) |