Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 8801 besök totalt |
Re:
Nu verkar det inte va så enkelt på dessa, Perra är mer insatt men man kan byta till en bättre olja och sen ävan lite olje kyl med det är ändå höga temper på v låds oljan och nån 800hk racket som kört massa bana finns det nog inte än _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||
Roger: Kul att du beställt en GT-R!
![]() Jag är ÅF för Switzer så om du är sugen på ett sånt kit så är det bara att du hör av dig. Det kommer komma ut bilar i vår/sommar med dessa kit så du kommer kunna se hur bilarna går innan du bestämmer dig för nåt sånt. Vad gäller oljan i lådan så ska man byta olja om man ska köra bana. Jag använder och säljer Willall Racings olja som tål betydligt högre temperaturer än original. Ang. Switzer-kiten så har en kille i USA kört med sitt P800-kit i drygt ett år och han tycker så här om bilen och kitet: "My car has about 7-8k miles, at least 3-4K are track miles, rest of them are DD miles. My car has been modded quite a bit, it has Switzer P800 package. Majority of the time I have road raced the car with P700 power level. I have dragged raced it about 3 different times. Participated in the mile run event, gathered whole lot of data there, the point is, I have put the car through some stress and so far, the car has been running like a champ. I haven't had any issues with the car. Car hasn't broken down once, so reliability wise its receives an A. Since my car has been modified significantly, and has made nearly twice as much power as stock for almost a year now, and it has delivered as we pushed it, it receives an A for durability as well. of course, it a lot of it depends on how the car is tuned, and I give Switzer tons of credit for doing a great job, but Nissan has done an excellent job at building it as well. As Tym Switzer put, "GTR has the best power plant he has seen yet" I understand that it won't continue to be as reliable as stock, and to push it any further will require additional mods, and we'll see how the car holds up, but as of now, I am very satisfied with it." Sorry att det blev en så lång post. Hör av dig om du har några frågor. ![]() _________________ Perra Pettersson Nissan GT-R www.23GTR.se - ALLT du behöver till din Nissan GT-R! www.facebook.com/23GTR.se |
||
Superball bil utöver det vanliga - grattis till din kommande - önskar bara
att den funnits när man själv började att titta efter bilar att trimma då jag tror att denna med 800-kitet skulle vart sjukt ball att leka med på Nürburgring!! ![]() _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||
Tjena Fùrsten kul att se dig här...du håller väl på med nåt galet projekt som vanligt..
Jag har läst och hört mycket om oljan i lådan på GT-Ren och kommer att föra en dialog med Hedins bil angående restriktioner om att byta olja...samma sak där med garantin...men när det är dags för tuning så får man väl förhoppningsvis tro att dom löst problemen. Jag läste senast idag på carplanetracing.com att det finns några tätningar i växellådan som kan gå sönder pga dålig materialkvalite som har med växlingarna att göra,dvsa att en till varje koppling och när någon av dom pajar så säger nissan att dom måste byta lådan,för dom byter inte ut dom lösa delarna...konstigt. om dom vet om problemet så borde dom ju åtgärda det. Jag kan ha fått allt om bakfoten men det lät troligt när dom beskrev det. Kolla ni också på carplanetracing.com om ni kan utröna om det är någonting man skall köpa i framtiden eller kräva av Nissan. Mvh/Roger _________________ Roger Eriksson |
||
Tjena Fùrsten kul att se dig här...du håller väl på med nåt galet projekt som vanligt..
Jag har läst och hört mycket om oljan i lådan på GT-Ren och kommer att föra en dialog med Hedins bil angående restriktioner om att byta olja...samma sak där med garantin...men när det är dags för tuning så får man väl förhoppningsvis tro att dom löst problemen. Jag läste senast idag på carplanetracing.com att det finns några tätningar i växellådan som kan gå sönder pga dålig materialkvalite som har med växlingarna att göra,dvsa att en till varje koppling och när någon av dom pajar så säger nissan att dom måste byta lådan,för dom byter inte ut dom lösa delarna...konstigt. om dom vet om problemet så borde dom ju åtgärda det. Jag kan ha fått allt om bakfoten men det lät troligt när dom beskrev det. Kolla ni också på carplanetracing.com om ni kan utröna om det är någonting man skall köpa i framtiden eller kräva av Nissan. Mvh/Roger _________________ Roger Eriksson |
||
Re:
Du har helt rätt i att om man ska ha en skottsäker låda så bör man byta bl.a. ett par tätningar i lådan. Willall Racing har även dessa i sitt sortiment. ![]() Ang. att byta olja i lådan vs garantier så resonerar jag så att ska du modda bilen så är det viktigare att skydda lådan mot ras än att oroa sig för om man har garantierna i behåll eller inte. Ska du behålla bilen original så behöver du ju inte bekymra dig om det här för då byter Nissan lådan om du har problem. Nissans linje är väldigt enkel: har du bytt något som ökar effekten så har du ingen garanti på motor eller låda. Den linjen är benhård och det enda som kan tänkas ändras är om dom skulle börja sälja Nismos delar. Dom har ju ett titanavgassystem i sortimentet i bl.a. Japan, samma som sitter på Spec V. Det är makalöst dyrt och absolut inte värt pengarna om du frågar mig. Nissan har tagit ett besult att det vore dyrare att utbilda alla mekaniker på lådorna och ha reservdelar i lager istället för att byta ut hela lådan. Dom tillåter inte ens att mekarna öppnar lådan o tittar vad som kan vara fel. _________________ Perra Pettersson Nissan GT-R www.23GTR.se - ALLT du behöver till din Nissan GT-R! www.facebook.com/23GTR.se |
||
Det är många saker som är annorlunda när man skrapar lite på ytan. Då menar jag alltså hur dom har resonerat och tänkt om olika saker.
Men huvudsaken är ju att bilen är kul att köra och på den punkten kommer du inte bli besviken. ![]() _________________ Perra Pettersson Nissan GT-R www.23GTR.se - ALLT du behöver till din Nissan GT-R! www.facebook.com/23GTR.se |
||
Re:
Grattis till en grym bil! Vad gäller Avgas så ligger Nismos helsystem (det som ev. kommer godkännas) på ca 20 000$ ![]() Köp ett billigare så har du pengar över till en ny låda om den rasar ![]() _________________ Kristofer Strömberg |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 8801 besök totalt |