Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Dalsland Ring
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (9297 totalt)
Tommy DR
Högsäter
Här sen Jun 2008

Re:

Eftersom allt arbete utförs i ett så kallat levande dokument, så rör sig tidsplanen ibland ganska nyckfullt. Projektet är strax i fas 2 med förberedelser och att knyta kontakter med externa kunskaper. Med andra ord, så är vår projektplattform redo för nya lagspelare.

Jag tycker nog att Tierp redan bevisat att allt är möjligt.

Västkusten
Här sen Okt 2007

Allt är möjligt, bre mosse är ju perfekt för att bygga en bana. Inga grannar, bra terräng osv.

Hur många år har ni hållt på?

Denna tråden är ju drygt 10 år, på denna tiden har tierp, Gotland ring, Gbg city track och Arlandabanan byggts.

Jag skulle älska en bana på bre mosse men något galet måste ni väl göra som inte kommit längre?

Så när planerar ni börja med markarbetena? För en plan finns väl iaf?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re:

Tommy DR skrev:
Drömmen lever vidare, projektarbetet likaså. Det har under en ganska lång tid varit lite motigt då utlagda arbeten inte blivit utförda på ett förväntansfullt sätt. Orsaken beror sannorligt på externa okunskaper som man trott lite för mycket på. Det är mycket arbete och förlorad tid som måste tas igen. Många tror kanske att slaget är förlorat, men det tror inte vi. Motgångar ger lärdom trots att det tidsmässigt spricker ibland. Kolla bara vad man förverkligade i Tierp. Nu kan man inte fullt ut jämföra projekt med projekt, då förutsättningarna är olika beroende på vart det projekteras. Vi vet dock att vi har möjligheten att lyckas, bara förutsättningarna framledes håller och går vår väg. Om någon sitter inne med kunskap ifrågan, tips eller ideer, så dela med er för den goda sakens skull.

Mvh Tommy

Ska man bygga en bana så ska man ha tålamod. Följer man utifrån en bana som ska byggas så ska man också ha tålamod Självklart thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up Och även när banor fått asfalt på plats så att man kan börja köra så har man oftast en lång resa på många år kvar för allt från banlicens till vettiga kringfaciliteter. Vi följer utveckligen och hejar på! Med tålamod thumbs up

Högsäter
Här sen Jun 2008

Re:

Projekt Dalslands Ring tog sin början nov 2002. Vi hade till en början lite naiva planer på det första spadtaget till invigningsfest, men vi insåg att lovord om tidsplaner inte är samma sak som fakta. Fas 2 är upptakten till den slutgiltiga finansieringen och kontakter håller som bäst på att skapas. Enkelt förklarat, så handlar det till sist om att en extern finansiering måste till för att förverkliga vårt Bre Mosse paket. Det ligger mycket själ o hjärta i detta projekt, så vi hoppas att alla intresserade fortsättningsvis stöttar oss.

Västkusten
Här sen Okt 2007

Jag hoppas verkligen det blir av.

Lycka till.

Uddevalla
Här sen Jun 2012

Re:

Fastlane skrev:
Jag hoppas verkligen det blir av.

Lycka till.

Eftersom jag är uppvuxen i närheten av där nya bygget skall stå, så har jag "lite input" till ämnet.

Sist jag hörde iaf, och det var nog flera år sedan, så fattades det över 100 miljoner för att realisera bygget... Pengar som än idag jagas förmodligen!

www.Dekaltrim.nu
www.Estremo.se
www.Teambild.se
www.do88.se
Citera
Allmänt banåkaforum
Dalsland Ring
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (9297 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande