Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Komphöjd kontra kompförhållande
<<   1, 2
2502 besök totalt
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002

Det går att specialbeställa kolvar precis i de måtten du vill ha dem. Tex Ultra fixar det. Det brukar inte kosta mycket mer än en uppsättning bra eftermarknadskolvar från hylla, Ca 10 lappar för 4 kolvar med bra ringar och bultar.
Alternativet är som du säger att satsa på längre stakar eller ännu hellre en vev med mer slag... Men kan inte tänka mig att den lösningen skulle bli mycket billigare utan snarare skulle det nog bara bli krångligare.

Linköping
Här sen Maj 2008

Trådstartare
MaZ:
Dessa kolvar från Wiseco kostade mig en 1/3 vad jag skulle få betala för ett par anpassade för min motor. Kan tyckas vara en liten skillnad men priset är egentligen inte huvudfrågan i denna tråd utan jag söker hjälp om att få koll på ett kompförhållande som gör att jag kan använda mig av dessa kolvar...

M3Jonas:
Måttbeställning är egentligen inte nått alternativ då det finns kolvar ute på marknaden redan. Tack ändå för tipset. Ända alternativet med dessa kolvar är att jag skaffar mig de 2mm längre stakarna men jag letar fortfarande svar på hur mycket ( om det ens krävs nått) jag behöver deka av blocket för att få ett bra kompförhållande tillsammans med en lagom squish.

//Micke

Citera
Skruva banåkabil
Komphöjd kontra kompförhållande
<<   1, 2
2502 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande