Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 3 besök senaste veckan (8013 totalt) |
Svetsat med TIG? om den har så du kan svetsa med växelström så kan du även svetsa alu. Du behöver bara grön elektrod (100% wolfram) och veta vad för alu det är du ska svetsa och köpa tillsatsmaterial som passar till. Easy peasy. Sen att svetsa alu är en helt annan sak...
_________________ Björn Viklund Audi S2 Avant (brukshink) *Ny räser på gång* |
||
Re:
ne bara MIG och vanlig pinnsvets. men e sugen på att införskaffa en TIG blir lite snyggare o mindre fogar. men en på jobbet kan nog hjälpa mig med att svetsa alu. de e ju en hel vetanskap o bara kunna svetsa de va ja har förstått:P _________________ Mathias Magnusson |
||
okej. Såg lite ut som TIG på kollektorn nästan
![]() Ja alu är ingen picnic om man inte vet vad man gör. Finns en herrejösses olika legeringar, vissa går att svetsa och andra inte. _________________ Björn Viklund Audi S2 Avant (brukshink) *Ny räser på gång* |
||
Re:
haha tackar de tar ja som en komplimang dock e de farsan som svetsat:P a de e ju de så antingen får nån som kan de där göra de åt mig eller så kanske man kan bygga ett i plåt... men men ska köra med de insuget ja har nu tills vidare sen får ja se när ja. en motor v2 e ju planerad redan:P _________________ Mathias Magnusson |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 3 besök senaste veckan (8013 totalt) |