Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 5 besök senaste veckan (34539 totalt) |
_________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Re:
Hej, Japp det är Martins gamla. Mvh _________________ Johan Zackrisson Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR M3 E30 V10 såld |
||||
Re:
Tjena. Ja det var lika bra att "finnas" här med. Mvh _________________ Johan Zackrisson Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR M3 E30 V10 såld |
||||
Anderstorp TPC 3/6
Hej, För alla som vill lyssna på välljud ![]() Mvh _________________ Johan Zackrisson Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR M3 E30 V10 såld |
||||
Re: Anderstorp TPC 3/6
![]() _________________ timmy1701 BMW Z3 2.8 Coupé 1999 BMW 325D Touring 2008 |
||||
Re:
Hej Maciek, Tackar. Mats är tyvärr på expedition. Men jag skall försöka få lite fart på honom nu under sommaren ![]() Mvh _________________ Johan Zackrisson Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR M3 E30 V10 såld |
||||
Vilken bil!!! Tror jag sett youtubefilmerna 100ggr snart och får ståpäls varje gång
![]() ![]() Jag hoppas verkligen jag får se denna best IRL ![]() Lycka till med bansäsongen /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||
Re:
Hej och tack. Jag ser fram emot nästa träff. ![]() /Z _________________ Johan Zackrisson Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR M3 E30 V10 såld |
||||
Re:
Hej, Kul att du gillar den. Det blir fler banträffar, håll utkik här så ser du vilka jag åker till. Jag tror det blev nån film igår oxå, visserligen från mobilkamera men jag länkar när brorsan lagt upp den. Mvh _________________ Johan Zackrisson Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR M3 E30 V10 såld |
||||
Totalt missade att det var din bil som var där.
Kollade efter dig innan det började sen när allt rullade på glömde jag helt bort det och tänkte bara att det var en väldigt snabb och duktig e30m3 som körde om mig ett antal gånger ![]() Men det blir väll fler banträffar? ![]() _________________ timmy1701 BMW Z3 2.8 Coupé 1999 BMW 325D Touring 2008 |
||||
Summering Anderstorp TPC 3/6
Hej, Igår kördes det på Anderstorp, hade lite problem med ljudnivån så jag fick åka på höga växlar på start och målrakan. Bästa varvtid blev 1.47 med medpassagerare på slutet när det var lite friare, tyvärr var mina framdäck förbrukade så det borde gå att åka 1.45 med bra däck och utan passagerare. Nådde nästan 260km/h på rakan ![]() Det blev totalt ca 40 varv, förbrukade 80 liter bränsle på banan och eldade upp mina nya bakbelägg helt och hållet ![]() Mvh _________________ Johan Zackrisson Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR M3 E30 V10 såld |
||||
Ja, återigen kan man konstatera att den går ruskigt fort!
Vi hade strax över 200km/h i slutet på rakan med med M3 E36 321hk, men 260km/h, sicken jävla skillnad ![]() /Gustaf _________________ Gustaf Wettermark BMW M3 E30 Replika V12 BMW E30 cabrio V8 BMW 323Ti -00 SLE BMW 520 E12 -73 |
||||
Ursäkta att jag sticker ut hakan, men 260 i slutet på rakan låter nästan lite felvisning på mätaren. Inte för att jag betvivlar att bilen är mycket kompetent och snabb men den skall ju hinna bromsa ner och klara kurvan också.
/Johan B ![]() _________________ Johan B |
||||
Re:
Nu vet jag inte exakt hur fort han körde men jag var där och blev väldigt imponerad. Själv uppskattade jag hastigheten mellan 250 och 270 km/h på rakan och extremt sen inbromsning. Väldigt imponerad av både bil och förare _________________ Willy Speljak Corvette C4 Husbil |
||||
Det finns ett youtubeklipp på denna bilen där 29xkm/h på gps filmas med rullande stsrt från 50km typ. Så man ser hur hårt 500+ hk drar i en e30.
Jag åker själv m3 e30 med mycket mos och den gör 233km/h i slutfart på strippen. Det med stillastående start. Så har johan bra skjuts ut på rakan så är det bara nerverna som bestämmer hur fort det ska gå. _________________ Sammy Lundin |
||||
Re:
Johan , jag hade som mest 250 i slutet på rakan så jag tror inte hans mätare visar fel för han hade garanterat 20Km till mer i slutfart ![]() Han bromsade in mycket sent med bla. när vi fajtades så var jag bakom honom och när vi närmade oss slutet på banan så bromsade jag strax efter 200meters skylten men johan bromsade efter 150meters skylten ![]() ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||
Re:
Vad jag vet så har han varken nerver eller nån mental spärr nånstans i kroppen när han kör ![]() ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 5 besök senaste veckan (34539 totalt) |