Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 9656 besök totalt |
Har fått på mina nya dämpare och fjädrar
![]() ![]() _________________ Mattias Becker Bmw 323ti compact -98 Bmw 120d M-sport -08 |
||
Har precis fått på en diffbromsad "ca50%" bakaxel med 4:10 utv. riktigt kul blev det nu, testade precis att dra ur bilen. Vid 7000rpm visar mätaren 230km/h. Verklig hastighet enligt diagram är 220km/h blev rätt lagom utväxling faktiskt, nu känns det som att man använder hela motorn istället för att han ska seg dra det sista.
_________________ Mattias Becker Bmw 323ti compact -98 Bmw 120d M-sport -08 |
||
Idiot!! ![]() Detta skedde givetvis på autobahn kanske du skulle tillägga så det inte blir några missförstånd. ![]() |
||
oj oj nu har tummen lossnat efter ett års tid. Har börjat plocka ihop motorn, fräst blocket fick i veven idag går på och svarvar av kolvarna i veckan. Från början 2,5L ny volym 2,7L. Ska väl försöka uppdatera mellan varven, Har ju en hoj som ska ut och rastas till sommaren med den ska ju också servas.
![]() ![]() ![]() _________________ Mattias Becker Bmw 323ti compact -98 Bmw 120d M-sport -08 |
||
Jag vägde in bilen på ca 1050kg med kanske halvtank, men jag har lättat ytterligare nu och fimpat halvburen. Med den nya fullburen räknar jag på att den kommer ligga på 1050kg kanske något kilo lättare eller tyngre. när bilen blir klar så cornerweightar jag den då ser jag den ärliga vikten, lite svårt att lita på trafik vågarna. _________________ Mattias Becker Bmw 323ti compact -98 Bmw 120d M-sport -08 |
||
Re: Porsche Bromsar
Du har pm ![]() _________________ Mattias Becker Bmw 323ti compact -98 Bmw 120d M-sport -08 |
||
Nu har jag fått nästan alla grejor till motorn det saknas nya vippor och en omslipning av kammen. Har fått ihop det mesta av blocket allt viktat och balanserat, nya lager kolvringar ställbart kamdrev etc...ser ut som den kommer rulla till våren det är på tiden efter ett år i dvala...
![]() _________________ Mattias Becker Bmw 323ti compact -98 Bmw 120d M-sport -08 |
||
nu är motorn så gott som ihopsatt. toppen har fått sig en genomgång av janneZ3 Tack för hjälpen
![]() ![]() ställbart kamdrev ![]() _________________ Mattias Becker Bmw 323ti compact -98 Bmw 120d M-sport -08 |
||
Nu är bilen ute och rullar igen gick igenom bes. utan anmärkning och bra avgasvärden trots att tomgången inte är den bästa pga mer soppa. Fick precis på ett rostfritt fullflödessytem egentillverkat med hjälp av samuel
![]() ![]() _________________ Mattias Becker Bmw 323ti compact -98 Bmw 120d M-sport -08 |
||
Shit...grattis till den lagoma vikten... ![]() Har du helburen på plats inräknat i den vikten eller !? Har du gjort några extrema operationer för lättningens skull, typ skrapat underredsmassa eller så ? Jag har ju gjort alla de relativt enkla lättningarna nu, inkl plastrutor, skulle vara mycket kul att veta vad min skrothög väger in på i nuläget.... ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 9656 besök totalt |