Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Bromsljuskontakt
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (8769 totalt)
super7
Umeå
Här sen Nov 2002

Re:

Robban1 skrev:
super7 skrev:
Är väl bara att antingen trycka eller dra på ovansidan av pedalen, ovanför leden
pedalen hänger i thumbs up

Jo, så enkelt är det inte, jag vill inte ha kontakten liggandes på golvet mot mig, utan allt ska vara framåt i bilen..

Jo så enkelt är det om man inte missat att det var till ett stående pedal ställ

Robban1
knutstorp
Här sen Jan 2008

Trådstartare
Re:

Roos skrev:
Stämmer bra, en std microbrytare med växlande kontakt, finns med olika långa bleck, rullar etc. etc.
Finns lite överallt, b.la på Elfa hittar man en del. Fäste och "pedalarm" av egen konstruktion.

Fästet är med en fast skruv i framkant och ett slitsat spår i bakant för att kunna justera, kan tänkas att det finns någon fästvinkel man kan köpa o modifera. Blev väldigt bra, ingen risk att man trasslar in fötterna och det tar inte heller i mekansikt om man skulle trampa pedalen i botten av någon anledning.

Tack, en sån blir det

Robban1
knutstorp
Här sen Jan 2008

Trådstartare
Re:

super7 skrev:
Robban1 skrev:
super7 skrev:
Är väl bara att antingen trycka eller dra på ovansidan av pedalen, ovanför leden
pedalen hänger i thumbs up

Jo, så enkelt är det inte, jag vill inte ha kontakten liggandes på golvet mot mig, utan allt ska vara framåt i bilen..

Jo så enkelt är det om man inte missat att det var till ett stående pedal ställ

He he he..

pelle17B
Stockholm
Här sen Dec 2006

Jag kan rekommendera en tryckstyrd bromsljuskontakt från volvo Amazon. Använde en på min sjua. Ett T-stycke på ett bromsrör bara. Skruva i kontakten så är saken biff. Inga rörliga delar fjädrar, trissor och snören o sånt.

/Peter

Bromsljuskontakt
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (8769 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande