Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
F1 Spa-Francorchamps
<<   1, 2, 3   >>
6755 besök totalt
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

För lite regn för underhållningen. Tur de fick bort Alonsos felparkerade Fiat så fort ändå.
Vettel är en klant.

knutstorp
Här sen Jan 2008

Re:

Lennart Mäkinen skrev:

Vettel är en klant.

Utan dess like............

Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003

Re:

Robban1 skrev:
Lennart Mäkinen skrev:

Vettel är en klant.

Dax för honom att skaffa iskylare till huvet så han kan hålla det kallt

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004

Kan man inte skriva in regn i reglementet som ett obligatoriskt inslag? Det gör ju loppen betydligt mer händelserika och spännande.

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
henningo
Denver, CO, USA
Här sen Okt 2004

Börjar tröttna på alla (godtyckliga) bestraffningar... klarar mig bra utan en till bedömningssport.

Varför fick inte Force India bilen som satte vingen i Vettels backdäck en drive-thru, om nuVettel fick en drive-thru för sin fadäs.

Sen kan man ju ställa sig frågande till alla britter som utfärdar domarna inom FIA...

Spännande, javisst, men inte nöjd med slutresultatet thumbs down

knutstorp
Här sen Jan 2008

Re:

henningo skrev:

Varför fick inte Force India bilen som satte vingen i Vettels backdäck en drive-thru, om nuVettel fick en drive-thru för sin fadäs.

Var det inte så att vettel "bröt" sig in och körde på force indias vinge??? kan ha fel!!

Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Re:

henningo skrev:
Du tycker inte det var skillnad på hur mycket felbedömt det var av förarna? Liuzzi menade efteråt att hans framvinge blev påkörd av Vettel. Vettels ramponering var inte ens i närheten av att vara rätt. Jag trodde hans race skulle ta slut på Camel-rakan första varvet.

Slåtte
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

Robban1 skrev:
Lennart Mäkinen skrev:

Vettel är en klant.

Fråga Alx Danielsson vad han tycker...

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

henningo skrev:
Börjar tröttna på alla (godtyckliga) bestraffningar... klarar mig bra utan en till bedömningssport.

Sen kan man ju ställa sig frågande till alla britter som utfärdar domarna inom FIA...

Spännande, javisst, men inte nöjd med slutresultatet thumbs down

Lars Österlind är svensk så vitt jag vet...

Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

Lennart Mäkinen skrev:
Camel-rakan

Freudiansk felskrivning?

Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Re:

Sörpan skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
Camel-rakan

Freudiansk felskrivning?
Undrar just var det kom ifrån...
Skrivet efter att ha googlat på det jag tyckte det lät som att de uttalade och hittade flera filmer på tuben med det namnet. Puckelformad körning dock... Kemmel ska det ju vara. Jag står uträtad.

Jönköping
Här sen Sep 2004

Re:

Lennart Mäkinen skrev:

Skrivet efter att ha googlat på det jag tyckte det lät som att de uttalade och hittade flera filmer på tuben med det namnet. Puckelformad körning dock... Kemmel ska det ju vara. Jag står uträtad.

Trodde också det hette Camel-raken tills jag såg det skrivet nånstans för några år sedan.

Vettel... ja vad ska man säga. Kanske som Eje sa under någon av årets tidigare tävlingar: "Lugna ner dig pojk!"

Karlstad
Här sen Jun 2003

Halvmör i kroppen efter allt gående och 145mil under natten, men vilken helg!

Här sen Okt 2008

Jag känner mig som ovanstående; rejält mör i benen och tung i huvudet efter en bilresa hem i KONSTANT ösregn.
Det var en trevlig helg som iofs kunde slutat med en annan vinnare än LH, även om han körde fantastiskt under första stinten. Tyvärr så var JB en bromskloss med en svans av förare efter sig, men han gjorde ju ett bra jobb för teamet.
Man slutar aldrig att förvånas över Vettels brist på lugn, även om det verkade vara tricky vid inbromsningen till sista chikanen.
Vi gick från Blanchimont till chikanen mot slutet och valde att se slutet av loppet där och det hände ju lite grann.

En trevlig helg och som alltid tidigare så slås jag av vilken FANTASTISK bana Spa är thumbs up . Och lika fantasiskt usla är de belgiska vägarna... thumbs down

Andreas, åkte Ni också Rödby-Puttgarden (fast omvänt) igår? Isf hur dags?
Citera
Andreas O
Karlstad
Här sen Jun 2003

Re:

Måns Wilke skrev:
Jag känner mig som ovanstående; rejält mör i benen och tung i huvudet efter en bilresa hem i KONSTANT ösregn.
Det var en trevlig helg som iofs kunde slutat med en annan vinnare än LH, även om han körde fantastiskt under första stinten. Tyvärr så var JB en bromskloss med en svans av förare efter sig, men han gjorde ju ett bra jobb för teamet.
Man slutar aldrig att förvånas över Vettels brist på lugn, även om det verkade vara tricky vid inbromsningen till sista chikanen.
Vi gick från Blanchimont till chikanen mot slutet och valde att se slutet av loppet där och det hände ju lite grann.

En trevlig helg och som alltid tidigare så slås jag av vilken FANTASTISK bana Spa är thumbs up . Och lika fantasiskt usla är de belgiska vägarna... thumbs down

Andreas, åkte Ni också Rödby-Puttgarden (fast omvänt) igår? Isf hur dags?

Ösregnet på hemvägen var inte att leka med. Helt otroligt att det kan regna så mycket så länge.

01.35 har jag för mig att vi åkte på färjan. Vi kom inte loss ur köerna förän vid 18.30 tiden + att vi stannade och åt precis efter Aachen. Kom hem vid 09.30 imorse efter en väldigt lugn tur Gbg-Karlstad.

Vi åkte i en vit C180 kompressor kombi om du såg någon sådan?

Karlstad
Här sen Jun 2003

Några bilder från helgen:

Här sen Okt 2008

Fina bilder thumbs up
Jag som skulle fota så mkt fick bara lite bilder på Porsche SuperCup i Eau Rouge...

Nix, den vita mercan missade jag nog.
Vi tog en detour via småvägar upp norr om Verviers för att slippa köerna. Vet ej, men tror att Vi tjänade en hel del tid, baserat på hur köerna varit ut från banan de senaste åren.

Både upp och ner körde Vi Bron-Puttgarden-Hamburg-Hannover-Bielefeld-Düsseldorf-Köln-Verviers-Spa
En del vägarbeten men inget som störde nämnvärt. Helt ok.

Vi tog 23.15 färjan och jag var hemma vid 02.10 för att sedan få drygt tre timmars skönhetssömn...

Vi blev omblåsta av en SLS på full spätta vid Hamburg. Han körde på nåt helt utomjordiskt i hällregnet och den lät oerhört gott, men killen som körden den levde verkligen on the edge.
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

Re:

Skinkan visade klass. thumbs up

Webber kliver mot titeln.
Synd men sant , dock är han riktigt riktigt bra nu.
Tror han är mannen att slå i år.

Kubicen var bra åxå fram till depåstoppet.

Sutil imponerar.
Blir nog vass på Monza.

oscar J skrev:
Alonso kommer att dominera, Schumacher, Sutil och Button kommer att vara snabba.

Tror jag.

Alonson va kass.
Gjorde bort sig själv dessutom.

Skomakaren va ok.
Men var inte så vidare snabb eller utmärkande.

Sutil däremot thumbs up thumbs up thumbs up
Visade att han kan och att Force India bilen är snabb.

Button fick ju ingen chans efter att Vettvillingel fick vara med på banan. thumbs down

Michael Bäck skrev:
Robban1 skrev:
Lennart Mäkinen skrev:

Vettel är en klant.

Dax för honom att skaffa iskylare till huvet så han kan hålla det kallt

Dags att döpa om honom nu.
Jag döper honom härmed till "Vettvingel" officiellt!

Han var så jäkla kass detta rejs.

Karlstad
Här sen Jun 2003

Re:

Måns Wilke skrev:
Fina bilder thumbs up
Jag som skulle fota så mkt fick bara lite bilder på Porsche SuperCup i Eau Rouge...

Nix, den vita mercan missade jag nog.
Vi tog en detour via småvägar upp norr om Verviers för att slippa köerna. Vet ej, men tror att Vi tjänade en hel del tid, baserat på hur köerna varit ut från banan de senaste åren.

Både upp och ner körde Vi Bron-Puttgarden-Hamburg-Hannover-Bielefeld-Düsseldorf-Köln-Verviers-Spa
En del vägarbeten men inget som störde nämnvärt. Helt ok.

Vi tog 23.15 färjan och jag var hemma vid 02.10 för att sedan få drygt tre timmars skönhetssömn...

Vi blev omblåsta av en SLS på full spätta vid Hamburg. Han körde på nåt helt utomjordiskt i hällregnet och den lät oerhört gott, men killen som körden den levde verkligen on the edge.

Tack!

23.15 färjan var bra jobbat!

Var parkerade ni?

Vi parkerade vid Blanchimont (röd) och blev nervinkade till Stavelot och vidare mot Malmedy. Vi köade nästan hela vägen fram till Verviers (ca 2,5h efter att vi satt oss i bilen) så med facit i hand skulle man nog ha försökt ta någon annan väg ur Stavelot.

Här sen Okt 2008

Vi kom från Verviers och tog första avfarten o sen första vänster, in på en liten skröplig väg. Sen parkerade vi vid en fotbollsplan som låg utslängd på ängarna (och slapp betala för parkering ), sen gick vi och gick och gick, ner till Francorchamps och gick in vid La Source.
Sen på vägen tillbaka så hittade vi en shortcut; Vi gick ut vid Eau Rouge och sneddade genom skogen, säkert ett par km kortare Jag tror inte att jag ljuger om jag säger att vi hade minst fyra km till bilen, den korta vägen.
Sen smet vi iväg på småvägar och gjorde nog tomtomtanten jävligt förbannad, för hon ville in till Verviers till varje pris

Ifjol gick det lika smidigt, men då kom vi från Nürburgring och körde av mot Stavelot/Malmedy och parkerade "utanför" Le Combes. En sjuhelvetes uppförsbacke från parkeringen till banan. Men sen fastnade Vi i köerna in mot Verviers och tänkte inte på alternativet.
Citera
Elitracing (åskådarracing)
F1 Spa-Francorchamps
<<   1, 2, 3   >>
6755 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande