Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
fwd eller 4wd ??
<<   1, 2
7 besök senaste veckan (4722 totalt)
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003

Re:

Rolle Scirocco skrev:

Tex en quafiediff i fwd utjämnar helt plötsligt greppet, kanske till och med fördel fwd även på blött.

Det kan jag intyga thumbs up Körde 1,07 tider på Kullen i somras i spöregn , visserligen med regndäck men blev riktigt förvånad , det hade säkert gått att sätta tider under 1,05 men jag fegade ur

--VVTS--
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005

Re:

900rr skrev:
Rs ?? skaplig skillnad på pengar... då kan man ju lika gärna åka Porsche

Som jag sa, vill man inte byta några delar så... "Färdiga" bilar kostar

En bil med Haldex som haldex'et inte är chippat på går inte jämföra med en Quattro, inte samma sak. Men det går ju som sagt redan att chippa och då är nog A3an ingen dålig modell!

Regards, Johan Eriksson.
Citera
24-Seven
Göteborg
Här sen Jun 2005

Min A4 TS Quattro -06 med BSR programvara (260hk) var underhållande i snön, men dödligt tråkig då det var torrt. Skulle aldrig få för mig att plocka ut den pråmen på bana. (denna bil såldes relativt nyligen då den helt enkelt var för tråkig)

Min FWD Alfa 156 V6 (lite trimmad, coilovers m.m.) är betydligt roligare än Audin att köra då det är torrt (och flera hundra kg lättare), men fortfarande ingen mening att ta ut på banan.

Min RWD Alfa 75 v6, (stenhårt chassie) är skitkul att köra på bana och att busa med.

Till och med 116d med snåldiesel är roligare att köra än Audin...

om bilen endast skall vara till bankörning, (dvs inget bus) och man bygger en riktig banbil typ som Macieks Volvo (där allt är moddat) eller renodlad tävligsbil, så duger FWD till bra tider.

Annars är RWD en självklarhet, AWD är bara att glömma om du inte behöver fäste till 1000hk

Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00
BMW 116d -11
Citera
Allmänt banåkaforum
fwd eller 4wd ??
<<   1, 2
7 besök senaste veckan (4722 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande