Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Köpråd: BMW 1 M Coupe eller Audi RS 3?
<<   1, 2, 3   >>
5 besök senaste veckan (16003 totalt)
TURBO-Fredde
Lövestad
Här sen Maj 2005

Gullabo testar båda i senaste Bilsport.

Göteborg
Här sen Feb 2005

Ja, det gör han, och domslutet är rätt solklart...

Westfield SEiW -07
BMW M4 CS -18
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007

BMW 1M, utan att kört den vet jag att det skulle vart helt rätt bil för mig... så rätt att jag börjat snegla lite lite thumbs up

Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Team Swedish Racing Mates
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Numera har jag ju fått köra 1M två gånger på flygfälts-taxibanorsbanor. Det är en bil som framkallar ett leende på läpparna HELA tiden. Slår du upp skoj i en ordbok så står det en 1M där

Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Magnus Thomé skrev:
Numera har jag ju fått köra 1M två gånger på flygfälts-taxibanorsbanor. Det är en bil som framkallar ett leende på läpparna HELA tiden. Slår du upp skoj i en ordbok så står det en 1M där

Lite OT kanske men intressant ändå hur är den jämfört med CSL tycker du?

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

CSL vs 1M var extremt intressant IMHo att jämföra båda gångerna. 1M har sin skojsighet konstant direkt lättillgänglig medans CSL'en behöver piskas lite för att den ska visa sina klara fördelar. Jag kan sammanfatta det såhär, när man satte sig i 1M och drog iväg så kom storsmajlet upp till öronen direkt, men i CSL'en kom extrastorsmajlet efter hundra meter när man kom upp i varv. Eller när man skulle svänga.

När man kör för fullt runt banan så känns CSL'en som ett skarpt verktyg (har ordet rewarding! i huvet men kommer just nu inte på rätt svenskt ord). Medan 1M känns mera som en sjuuuukt skoj busig bil. CSL'en ger tillbaka på ett fantastiskt sätt. Medan 1M är en galet skoj bil mera (vågar jag skriva "bara") rakt upp och ner.

observera att då är båda i originalskick. 1M går ju att "pyssla till" i både motor, chassi, andra stolar o så utan speciellt stora ansträngningar. Då får den verkligen oanad potential! Jag uppfattade det som 1M faktiskt var accsnabbare än CSL'en i vissa lägen. Och sen är det ju bara att chippa 1M lite, och lite andra dämpare och fjädrar, rdäck och sen... ja.... hehe. Det är verkligen inte synd om de som köper sig en 1M De kommer ha TOKKUL! Jämnt! thumbs up

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Glömde nämna en sak ang. 1M vs CSL.

Ljudet

Jag säger inge mer

Stockholm
Här sen Nov 2002

Inget vetenskapligt test och ingen CSL, men ändå...
http://www.youtube.com/watch?v=2HEi_OPXBkQ&feature=youtube_gdata_p . . . .

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re:

BTG skrev:
Inget vetenskapligt test och ingen CSL, men ändå...
http://www.youtube.com/watch?v=2HEi_OPXBkQ&feature=youtube_gdata_p . . . .

Resultatet i filmen är som jag skulle gissat

Kristianstad
Här sen Apr 2006

Kan ju avslöja det som jag skulle vänta med att berätta, Beställde en RS3 i slutet av okt, och skulle sälja min Tiguan "för kunds räkning", men det har varit stendött, och när jag nu frågade om jag skulle byta in den så blev det på tog för mycket mot vad vi trodde från början, så jag hoppade av och det var vi överens om från början att jag skulle kunna.

Känns hemskt tråkigt, men det går fler tåg....

Men idag har jag varit i Huvudstaden och bytt till en annan VW, riktigt nöjd med affären så här 60mil senare

Tråd kommer nog

Mattias Narin 101xBTG-8:22
Porsche GT4-20
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002

Narin: Någonstans inom mig, så hoppas och tror jag absolut inte att du har köpt en ny VW Jetta..

Hoppas i stället att du har gjort något klokt.

Kristianstad
Här sen Apr 2006

Re:

FredrikÅ skrev:
Narin: Någonstans inom mig, så hoppas och tror jag absolut inte att du har köpt en ny VW Jetta..

Hoppas i stället att du har gjort något klokt.

He he, du hade rätt känsla, men du kunde ju slängt ett öga på min signatur så hade du fått svaret direkt

Mattias Narin 101xBTG-8:22
Porsche GT4-20
Citera
Christian Hammer
Göteborg
Här sen Feb 2005

om Mattias har köpt en Golf R (bra köp för övrigt!) så får ju vi mer rättrogna hålla liv i denna tråden!

Får bjuda på en bild på min bil istället då!

Väl mött!

Westfield SEiW -07
BMW M4 CS -18
Citera
Christian Hammer
Göteborg
Här sen Feb 2005

Ang. Magnus inlägg ovan, M Coupé vs. CSL, detta klippet från ringen är rätt bra tycker jag:

http://www.youtube.com/watch?v=nPXDz72MdaE

Westfield SEiW -07
BMW M4 CS -18
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re:

Christian Hammer skrev:
Ang. Magnus inlägg ovan, M Coupé vs. CSL, detta klippet från ringen är rätt bra tycker jag:

http://www.youtube.com/watch?v=nPXDz72MdaE

De åker förbi en M3 GTS vid 3:01

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Nästa veckas program av Gran Turismo på TV8: duell BMW 1M vs Audi RS3

Citat: "den ena ett under av effektivitet och den andra kanske marknadens största körglädjeBOMB"

Ängelholm
Här sen Nov 2008

BMW 1M kom väll även tvåa i EVo UKs bästa bilen 2011 efter GT3 4.0. Den kom först i den roligaste bilen detta året i Clarksons senaste film Powered up (inte för att det säger så mycket). Andra tidningar och reportage är samma visa, alla verkar tycka den är en av de roligaste bilarna som finns. I dessa fallen är den uppe mot årets alla supersportbilar och är ändå roligare ,och aldrig "rolig för att vara så prisvärd" utan allmänt mest körglädje.

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Jag läste en amerikansk biltidning där de korade årets bil. De tyckte 1M sög. Svårkörd och inte alls trevlig. En Corvette kom mycket högre i rankingen Att de inte gillade 1M övergår mitt förstånd

Lund
Här sen Feb 2003

Re:

Magnus Thomé skrev:
Jag läste en amerikansk biltidning där de korade årets bil. De tyckte 1M sög. Svårkörd och inte alls trevlig. En Corvette kom mycket högre i rankingen Att de inte gillade 1M övergår mitt förstånd

Har den någon kopphållare/flaskhållare?
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002

Re:

And ersJepp sson skrev:
Magnus Thomé skrev:

Har den någon kopphållare/flaskhållare?

Den Amerikanska tidningen "Motortrend" har ganska schyssta tester annars, 1M här:

Inte helt imponerad: http://www.motortrend.com/features/performance/1108_2012_bmw_1_series_m_coupe_best_drivers_car_contender/

EDIT: Precis den info jag vill läsa i biltester: Hur bilen uppför sig på bana. thumbs up thumbs up thumbs up

Köpråd: BMW 1 M Coupe eller Audi RS 3?
<<   1, 2, 3   >>
5 besök senaste veckan (16003 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande