| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Köpråd: BMW 1 M Coupe eller Audi RS 3?
|
<< 1, 2, 3 >> 5 besök senaste veckan (16003 totalt) |
|
Eller kanske en RS3+ ??
http://www.automotorsport.se/artikla _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
|
Numera har jag ju fått köra 1M två gånger på flygfälts-taxibanorsbanor. Det är en bil som framkallar ett leende på läpparna HELA tiden. Slår du upp skoj i en ordbok så står det en 1M där
_________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Re:
Lite OT kanske men intressant ändå hur är den jämfört med CSL tycker du?
|
||||
|
CSL vs 1M var extremt intressant IMHo att jämföra båda gångerna. 1M har sin skojsighet konstant direkt lättillgänglig medans CSL'en behöver piskas lite för att den ska visa sina klara fördelar. Jag kan sammanfatta det såhär, när man satte sig i 1M och drog iväg så kom storsmajlet upp till öronen direkt, men i CSL'en kom extrastorsmajlet efter hundra meter när man kom upp i varv. Eller när man skulle svänga.
När man kör för fullt runt banan så känns CSL'en som ett skarpt verktyg (har ordet rewarding! i huvet men kommer just nu inte på rätt svenskt ord). Medan 1M känns mera som en sjuuuukt skoj busig bil. CSL'en ger tillbaka på ett fantastiskt sätt. Medan 1M är en galet skoj bil mera (vågar jag skriva "bara") rakt upp och ner. observera att då är båda i originalskick. 1M går ju att "pyssla till" i både motor, chassi, andra stolar o så utan speciellt stora ansträngningar. Då får den verkligen oanad potential! Jag uppfattade det som 1M faktiskt var accsnabbare än CSL'en i vissa lägen. Och sen är det ju bara att chippa 1M lite, och lite andra dämpare och fjädrar, rdäck och sen... ja.... hehe. Det är verkligen inte synd om de som köper sig en 1M De kommer ha TOKKUL! Jämnt! _________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Inget vetenskapligt test och ingen CSL, men ändå...
http://www.youtube.com/watch?v=2HEi_ _________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||
|
Re:
Resultatet i filmen är som jag skulle gissat
|
||||
|
Kan ju avslöja det som jag skulle vänta med att berätta, Beställde en RS3 i slutet av okt, och skulle sälja min Tiguan "för kunds räkning", men det har varit stendött, och när jag nu frågade om jag skulle byta in den så blev det på tog för mycket mot vad vi trodde från början, så jag hoppade av och det var vi överens om från början att jag skulle kunna.
Känns hemskt tråkigt, men det går fler tåg.... Men idag har jag varit i Huvudstaden och bytt till en annan VW, riktigt nöjd med affären så här 60mil senare
Tråd kommer nog
_________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 |
||||
|
Re:
He he, du hade rätt känsla, men du kunde ju slängt ett öga på min signatur så hade du fått svaret direkt
_________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 |
||||
|
Ang. Magnus inlägg ovan, M Coupé vs. CSL, detta klippet från ringen är rätt bra tycker jag:
http://www.youtube.com/watch?v=nPXDz _________________ Christian Hammer Westfield SEiW -07 BMW M4 CS -18 |
||||
|
Re:
De åker förbi en M3 GTS vid 3:01
|
||||
|
BMW 1M kom väll även tvåa i EVo UKs bästa bilen 2011 efter GT3 4.0. Den kom först i den roligaste bilen detta året i Clarksons senaste film Powered up (inte för att det säger så mycket). Andra tidningar och reportage är samma visa, alla verkar tycka den är en av de roligaste bilarna som finns. I dessa fallen är den uppe mot årets alla supersportbilar och är ändå roligare ,och aldrig "rolig för att vara så prisvärd" utan allmänt mest körglädje.
_________________ timmy1701 BMW Z3 2.8 Coupé 1999 BMW 325D Touring 2008 |
||||
|
Jag läste en amerikansk biltidning där de korade årets bil. De tyckte 1M sög. Svårkörd och inte alls trevlig. En Corvette kom mycket högre i rankingen
Att de inte gillade 1M övergår mitt förstånd
|
||||
|
Re:
Har den någon kopphållare/flaskhållare? |
||||
|
Re:
Den Amerikanska tidningen "Motortrend" har ganska schyssta tester annars, 1M här: Inte helt imponerad: http://www.motortrend.com/features/performance/1108_2012_bmw_1_series_m_coupe_best_drivers_car_contender/ EDIT: Precis den info jag vill läsa i biltester: Hur bilen uppför sig på bana. _________________ -- |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Köpråd: BMW 1 M Coupe eller Audi RS 3?
|
<< 1, 2, 3 >> 5 besök senaste veckan (16003 totalt) |