Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (3874 totalt) |
Jag har absolut inget emot historisk racing och har inte påstått det någonstans. Jag tycker det är underbart att se bilarna användas som de gör i dessa backtävlingar. Jag har inget problem med att bilar går åt när de används. Det jag från början menade var att man inte ska spara bilar bara för att de är udda. I min värld slutar de vara intressanta när de inte går för full mutter. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Skumt att Bergrennen är tillåtet om annat är förbjudet, det kan ju inte vara den säkraste formen av rejsing direkt? _________________ Karl Vestgöte |
||||||
Det kanske inte är presenterat som rejsing, utan som en "Alpin klubbträff med det Schweiziska motorhistoriska förbundet"? ![]() _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" GMAB Ordsmedjan |
||||||
http://www.youtube.com/watch?v=C31Zn bara ban racing som e förbjudet verkar det som _________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
||||||
Vi som varit med om att totalskrota sin tävlingsbil har inga
svårigheter att känna med dem som har otur. Gör alltid ont att se fina bilar knölas till. Men gamarna vid vägkanten har väl lättare att se det roliga detta. _________________ Thomas Johnsson BMW M3 E30 S14 2,5 Kolb Motorsport -91 MB 200E -89 |
||||||
Kör man rally, eller för den delen rallycross, så får man nog ställa in sig på plåtskador. Kör man racing så är oddsen iaf bättre att slippa allvarligare tillknökning av bilen (lite beroende på racingserie man kör i iof). Kör man bergrennen och satsar så fullt som de gör
![]() _________________ ![]() |
||||||
Jag ser inget roligt i att de går åt, men tycker det är normalt att det händer. Det ingår i motorsporten att bilar går sönder. Det är förbrukningsvara. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Hej Lennart Mäkinen ! Du behöver inte känna dig påhoppad från min sida.
Mitt inlägg är bara mina personliga åsikter då jag ofta märker hur motorsportpublik jublar när saker och ting går sönder och det är ju inte riktigt vad det går ut på. Men visst "Den som sig i leken ger........." och den som bromsar kommer tvåa! MVH _________________ Thomas Johnsson BMW M3 E30 S14 2,5 Kolb Motorsport -91 MB 200E -89 |
||||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (3874 totalt) |