| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Race 9 - ETCC @ Donington - 25 jan
|
3917 besök totalt |
|
Donington rejs
Stigs RC- kommer till Donington på söndag. Det är tufft att jaga fram sponsorer när man ligger så långt ner i resultatlistan. Men det lyckades till slut denna gången också,he he!! Mvh:Rejsmorfar Stig
_________________ Stig Fasth Stig RC Skara |
||
|
Grattis TT
om jag körde på någon "förlåt". Allt är bara skit. kolla Tex. första varvet i coppice kurvan. Där ligger jag femtio meter efter oskar före kurvan, och sedan händer en sådan där konstig sak, det smäller till i bilen och jag blir påkörd bakifrån av oskar "så det slår gnistor om det" fy vad otäkt: _________________ Roger Jonsson |
||
|
YEES!! Kul att vinna någon gång....
Efter en halvdålig start så var det bara ligga och avvakta avåkningarna .
Sedan hamnade jag som 3:a efter HOOPoo, bara att avakta en avåkning igen.... som placerade mig 5s efter oscar. Oscar körde av på 7:de(?) varvet vilket placerade mig först med ca 2s tillgodo. När oscar närmade sig valde jag att gå i depå istället för att bli jagad. Och när oscar gick i depå på sista varvet så hamnade jag åter i ledningen med 6-7s. Detta var första tävligen som jag körde hela loppet utan att göra något misstag (väldigt ovanligt för mig ).
_________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
|
Jag tyckte att det var ett skitrace...Jag gjorde massor med misstag och låg själv och körde ett bra tag. Trist! Sen så körde jag förbi HOOPoo som snurrade lite med BMWn. Han bröt sedan.
Så här blev resultatet: 1) ThomasT 138,68 2) oscar 137,96 3) Rocket Roger 137,79 4) Kavic 137,37 5) oveM 136,61 6) Stigs RC 135,69 7) NiklasM 131,78 8) HOOPoo DNF 4 extra poäng till Rocket Roger för pole!!! Ställningen efter Race 9: 1) fuZe 61 p (7) 2) SpeedyGT 54 p (7) 3) Rocket Roger 47 p (9) 4) Kavic 42 p (9) 5) oscar A 40 p (8) 6) ove M 34 p (8) 7) Jonas Larsson 24 p (7) 8) ThomasT 22 p (7) 9) C Waltgard 14 p (6) 10) A Kronberg 9 p (7) 11) Stigs RC 9 p (7) 12) pg_ice 8 p (1) 13) Niklas Maravic 7 p (9) 14) HOOPoo 3 p (8) 15) P Hylander 3 p (5) 16) Nypan (empk2k?) 0 p (1) 17) PV 0 p (1) 18) Gustav Uhlander 0 p (0) 19) djungel-Jim 0 p (0) 20) LarsA 0 p (0) Tack för dagens race!!! _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Grattis Thomas!
Själv gjorde jag massor med misstag. Snurrade av 2 gånger och bromsade på mej en gång + lite småmissar.... >
Dessutom var jag inte tillräckligt snabb för att hänga med riktigt.
Fick en liten känsla av att bilen inte var riktigt lika stabil som på träningen/kvalet, men vet inte om det verkligen var så eller om det bara var inbillning.
_________________ /Ove Mörk |
||
|
Ja tycker det är mycket synd att det har börjat tunna ut med rejs-sugna här i serien.
Var är ni ALLA Det finns ju alltid någon att rejsa mot,man behöver ju inte vinna
det är ju kul ändå, HOPPA IN Å KÖR VETJA.
Mvh:Rejsmorfar Stig _________________ Stig Fasth Stig RC Skara |
||
Själv så var jag och körde gokart, så det är laga förfall eller vad det heter
Tror att lite av pionjär och kul-andan har tappats bort, den som vi hade första säsongen med GT3-bilarna. Väldigt många av dom som inte tränar flera gången i veckan har försvunnit, antagligen tappat sugen pga hopplöst långt efter. Sen ska vi inte glömma att garagepaniken nog börjar göra sig gällande.... dvs få ihop sin bil till första banmötet.... _________________ Pär Hylander |
||
|
Pär skrev:
Tror att lite av pionjär och kul-andan har tappats bort, den som vi hade första säsongen med GT3-bilarna. Väldigt många av dom som inte tränar flera gången i veckan har försvunnit, antagligen tappat sugen pga hopplöst långt efter. Det är det här jag menade Pär, spelar ju ingen roll om man är efter det finns alltid någon att rejsa mot eller hur. Men har man förhinder så är det ju självklart att man inte kan vara med . Gokart är mycket kul Pär! vi brukar köra på en utomhusbana intill Kinnekullering på sommartid kul kul kul !!!.
Mvh: Rejsmorfar Stig
_________________ Stig Fasth Stig RC Skara |
||
![]() |
Racingsimulatorer
Race 9 - ETCC @ Donington - 25 jan
|
3917 besök totalt |