Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Ford Focus RS -10
<<   1, 2, 3   >>
3 besök senaste veckan (21422 totalt)
Fast Ford
Lidköping
Här sen Dec 2007

Trådstartare
Re:

torque skrev:
Härlig bil! Vad har du för camber fram?

Tror den hamnade på ~2.30*, pappren ligger i bilen men jag tror det vara runt det.
Skulle gärna ha 1/2-1* till men med orginal fjäderben och fjädrar som jag fortfarande kör är det tyvärr fysiskt omöjligt eftersom fjädern tar i tornet om ca 3-4mm.

Själv då på 500an, 3-4*?

//Petter

BMW 328i -98 "BMW Cup"

Ford Focus RS -10 *såld*
Bilsport SS 1.25.84
Mantorp 1.33.66
Kinnekulle 1.02.14
Knutstorp 1.10.57
Citera
torque
Gävle
Här sen Jun 2004

Nej, det blev bara 1,6 utan camberplattor

Oreca Viper Competition Coupe #105
7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009
Citera
Fast Ford
Lidköping
Här sen Dec 2007

Trådstartare
Re:

torque skrev:
Nej, det blev bara 1,6 utan camberplattor

1.6?, En grad och 60min är väl 2grader?

Är det inte med camberplattor i KW-kitten, för det var väl ett sådant du köpte?

//Petter

BMW 328i -98 "BMW Cup"

Ford Focus RS -10 *såld*
Bilsport SS 1.25.84
Mantorp 1.33.66
Kinnekulle 1.02.14
Knutstorp 1.10.57
Citera
torque
Gävle
Här sen Jun 2004

Jag vet inte riktigt hur hjulinställningsmaskinen på GS Bil räknar men det stog 1.60 grader fram och 2.01 grader bak så det borde inte vara minuter efter decimalen snarare hundradelar Tyvärr var det inga camberplattor med i kittet. Det var bara att skruva på standardtopparna....

Citera
Fast Ford
Lidköping
Här sen Dec 2007

Trådstartare
Påbörjat lite med årets modds, som behöver bli klart innan helgen. Premiäråka nästa torsdag på Mantorp med 5100, yes!

-IC
-oljekyl
-Ny programvara
-Nya skivor fram
-Bromskylning modell enkel
-Service med oljebyte
-Aktiv hållare och Harry laptimer
-Byte av R-däck, till en uppsättning mindre slitna

Klart för start!

BMW 328i -98 "BMW Cup"

Ford Focus RS -10 *såld*
Bilsport SS 1.25.84
Mantorp 1.33.66
Kinnekulle 1.02.14
Knutstorp 1.10.57
Citera
Baby blå
Göteborg
Här sen Sep 2006

Tjena Petter

Kul att du får lite tid för din bil.
Vilken prog vara kommer det bli nu i bilen ?

Kommer ni ( dom 3 musketörerna i grävlingsklubben :-) köra på Mantorp den 14e ??

//
Martin

Sierra Cosworth 4x4
Citera
Fast Ford
Lidköping
Här sen Dec 2007

Trådstartare
Hej, programvaran blir samma steg 1 men uppdaterat för att IC har tillkommit. Lär ju bli lite ändrat luftflöde och det kan väl vara bra att ha soppa så det räcker till då.

Vi kör Mantorp med 5100 den 12e istället, på lördagen jobbar jag, Lillen får ju inte köra med Renaulten och Calle törs inte om inte vi är med

//Petter

BMW 328i -98 "BMW Cup"

Ford Focus RS -10 *såld*
Bilsport SS 1.25.84
Mantorp 1.33.66
Kinnekulle 1.02.14
Knutstorp 1.10.57
Citera
Baby blå
Göteborg
Här sen Sep 2006

oki

Då kanske det kommer lite tider på sms under kvällen

Haregött så länge!!

//
Martin

Sierra Cosworth 4x4
Citera
Fast Ford
Lidköping
Här sen Dec 2007

Trådstartare
Årets banpremiär avklarad tillsammans med Fredin(Renault RS) och Calle(Focus RS Mk1) på Mantorp med 5100.se

Toppen arrangemang, mycket köra, bra väder! Helt otroligt att det regnade halva resan dit och mötte regn efter två mil på vägen hem men bara tre droppar på Mantorp.

Samma sköna känsla som förra året, och skaplig tid på 1.33.66
Har bara kört Mantorp två gånger förut så det finns väl endel att fila på men målet med kvällen var under 1.35 så det grejade man ju.

Hade fruktansvär kul tillsammans med en E46 M3 det ena passet. Fick ta i för kung och fosterland för att hänga med och det gick ju nästan. Tror dock att BMWn hade lite trottel kvar för den såg väldigt lugn ut genom och ut ur böjar.

Bilsport SS nästa!!

//Petter

BMW 328i -98 "BMW Cup"

Ford Focus RS -10 *såld*
Bilsport SS 1.25.84
Mantorp 1.33.66
Kinnekulle 1.02.14
Knutstorp 1.10.57
Citera
torque
Gävle
Här sen Jun 2004

Grattis till en bra tid! Ska du till Gelleråsen den 17 juli så ses vi. Skulle va kul att jämföra RS500 mot din RS

Citera
Fast Ford
Lidköping
Här sen Dec 2007

Trådstartare
Siktar på att åka Gelleråsen men man vet ju aldrig vad som händer, ska åka både bilsport SS och Kinnekulle innan det.
Vore väl trevligt att jämföra lite men tror nog att din 500 är strået vassare om vi kör på likvärdiga däck.

/Petter

BMW 328i -98 "BMW Cup"

Ford Focus RS -10 *såld*
Bilsport SS 1.25.84
Mantorp 1.33.66
Kinnekulle 1.02.14
Knutstorp 1.10.57
Citera
Fast Ford
Lidköping
Här sen Dec 2007

Trådstartare
Hej hopp igen, nya tider....

Årets Superstage med Fordklubben avklarad idag, 1.25.8 thumbs up

Superväder, väldigt lite bilar(8st), kul att "gamla" klubbmedlemmar fick köra andra märken också vilket öppnade för en härlig fight som jag lätt tog hem med en hel hundradel över Fredin i hans Renault...

Fordåkande Henrik var outstanding men med lite mera modds och ganska mycket mer rutin bakom ratten än mig så kändes de två sekunderna man var efter rätt ok ändå.

Att sedan persa med ekakt 3 sekunder var långt över förväntan, hade hoppats på en, kanske 1.5 sekund om man träffade rätt, men det bivisar att det altid finns saker att fila på.

Kullen väntar på Fredag, vore kul att slipa lite på de handklockade 1.03 där också..

//Petter

PS: Kul med ödmjuka Fredin och hans uttalande efter att han "mosat" Gullabos tid med orginalbil på gatdäck. "Han kanske inte är så snabb den där grussprättarn"

BMW 328i -98 "BMW Cup"

Ford Focus RS -10 *såld*
Bilsport SS 1.25.84
Mantorp 1.33.66
Kinnekulle 1.02.14
Knutstorp 1.10.57
Citera
Fredin
Hjo
Här sen Dec 2005

Ja det var kul att fightas mot klockan. Kan dock inte hålla med om att du vann kampen lätt. Sista varvet ut lyckades du bättra på din tid med typ 1 sek och då helt plötsligt ta min tid med 1 hundradel. Fy fasen va störigt. Men det var ändå väldigt kul. Och bankörnings säsongen har bara börjat.

Superstage 1.17.71
Kinnekulle 54.51

BMW E46 compact 332i
Kinnekulle 1.00.5 - ska under minuten 2023
Citera
Fast Ford
Lidköping
Här sen Dec 2007

Trådstartare
Då vart Kinnekulle avklarat också... 10 varav med torrt i raceline och 90-95 varv blött.
Åkte på förarutbildningen med Åke Nyberg/FAHS Motorsport igår på ett underbart blött Kullen.

Bra träning fick man i alla fall i blött, och väldigt mycket åktid. Drygt hundra varv och ca 75l soppa, så nu gnäller man på att bilen är dyr att köra. När man åkte Cosworth gjorde man väl av med 75l på en säsong, inte per träff , men det går ju åt mindre delar än så länge till det svenska hjärtat i Forden...

Han med några varv på morgonen i lite upptorkande och lyckades få till 1.02.34 och 1.02.42 på två varv i sträck, så med en bättre väderlek vore det väl själva f.n om man inte åker 1.01.xx vilket vore väldigt trevligt, och hyfsat snabbt.

Nu är det lite lugnt fram till Fordklubben på Gelleråsen, så man får väl samla ihop lite så man har råd att köra där en sväng och sedan förhoppningsvis med norska fordklubben på nya Rudskogen.

//Petter

BMW 328i -98 "BMW Cup"

Ford Focus RS -10 *såld*
Bilsport SS 1.25.84
Mantorp 1.33.66
Kinnekulle 1.02.14
Knutstorp 1.10.57
Citera
Fredin
Hjo
Här sen Dec 2005

Ett I-landsproblem. Bilen är för bra så det går åt för mycket soppa. thumbs down
Vi måste hitta en trackday i torrt före så ska vi pressa tider. Höga 1.00 tider borde gå eller?

Superstage 1.17.71
Kinnekulle 54.51

BMW E46 compact 332i
Citera
Fast Ford
Lidköping
Här sen Dec 2007

Trådstartare
Ja jävla bränsle!!! När man lyckas få hjälp med däck och krängning så är det alltid något annat som kostar, kanske bli kompis med någon mackägare

Ang Kullen får nog jag svårt att nå 1.00 i år men kanske nästa år om det blir lite mer pulver, även om det är en mindre viktig egenskap på Kullen, jag är faktiskt mer än nöjd om jag når 1.01.xx redan i år.

Tror nog du kan fixa en 1.00 och om du ger fan i att överköra så kanske till och med en 59.99,99,99,99 vid rätt väderlek och efter ditt besök hos Autotech, +320hk!

Vad orkar vi med på Gelleråsen, 1.18-1.17?, får du åka Renault då med?, eller ska du åka sub 1.15 med Sierran?

//Petter

BMW 328i -98 "BMW Cup"

Ford Focus RS -10 *såld*
Bilsport SS 1.25.84
Mantorp 1.33.66
Kinnekulle 1.02.14
Knutstorp 1.10.57
Citera
Fredin
Hjo
Här sen Dec 2005

Vi vet ju båda nu att Focusen är snabbare än Renån. Du har ju slagit mig på 2 banor nu. Jag är mer än nöjd om jag lyckas med en 1.02 på kinnekulle.
Gelleråsen får det nog bli Sierra. Hmmm den är ju inte klar än. Måste lägga på ett kol snart. Äsch det är ju över en månad kvar dit.

Superstage 1.17.71
Kinnekulle 54.51

BMW E46 compact 332i
Citera
Fast Ford
Lidköping
Här sen Dec 2007

Trådstartare
Snart 2 månader sedan förra inlägget, och två nya träffar avklarat.

Premiär för min del på Knutstorp, i regn thumbs down Då blev jag feg och gnällig och körde inte vidare fort eller mycket.... SBS(SkitBakomSpakarna) som det brukar heta...

Helt annan dag på Nya Rudskogen i söndags!! Precis lika grinig på väg dit och första timman där pga hällregn, men sedan slutade det regna och tack vare ganska mycket blåst och några solstrålar under eftermiddagen blev det bara bättre för varje pass.

och vilken bana Normännen byggt!! Lätt den roligaste som jag kört än så länge och bygget tog bara en vinter!!, klart en 10p!

Forden fixar passen på banan ganska bra, är väl en bråkdel långsammare än Renaulten(Fredin) men det beror nog mer på föraren än bilen, tror våra bilar är väldigt lika för tillfället, och det är grymt kul att köra.

På minuskontot finns denna säsong en styrled och nu även en glappande styrväxel, lite oroande när garantin går ut i vinter, men den är väl till för att användas så det är väl bara att hänga i och gilla läget när sakerna ramlar isär, det är ju ingen Porsche man köpt precis

Skickar med en liten film från Norge och ser fram emot det som nog är årets sista körning med Subaruklubben på Kinnekulle den 4 september.

http://www.youtube.com/watch?v=mI8uL6cZ48I

//Petter

BMW 328i -98 "BMW Cup"

Ford Focus RS -10 *såld*
Bilsport SS 1.25.84
Mantorp 1.33.66
Kinnekulle 1.02.14
Knutstorp 1.10.57
Citera
Fredin
Hjo
Här sen Dec 2005

Grym film du fixat. Hehe.
Ja vilken bana dom byggt. Så grym. Klart roligaste banan jag kört. Ser fram imot nästa körning på kinnekulle och nya fighter.

Superstage 1.17.71
Kinnekulle 54.51

BMW E46 compact 332i
Citera
Baby blå
Göteborg
Här sen Sep 2006

Nu börjar det bli temp i asfalten !!!

Hur går det för den dynamiska duon i år ???

//
Martin

Sierra Cosworth 4x4
Citera
Fast Ford
Lidköping
Här sen Dec 2007

Trådstartare
Det går sådär... Vissa känningar av den så kallade "finanskrisen" har infunnit sig och vi har väl inte varit lika offensiva detta året, men snart så..

Siktar på TPC Knutstorp kommande söndag om vädret är med oss i år.
Hade smygpremiär ett 30 min pass med Evoklubben förra fredagen, kändes ok, hoppas lite mer speed infinner sig.

Lite dåligt med uppgraderingar också, men två st som hoppas kan justera varvtiden lite åt rätt håll.

Har fått på plats ett "Hard pipe kit", tror inte det inverkar på effekten men priset var så rätt att det kom på ändå

Bild 1: 4 st nya fälgar, 9.5" istället för 8.5" och 265 däck istället för 235. Fick bli en uppsättning Kumho V700/V70A som dök upp på Blocket till rätt pris.

Bild 2/3: Programuppdatering, samma trimmsteg men jag hade en gammal grundprogramvara och till det nya grundprogrammet har Autotech även ett uppdaterad steg 1 program. Gick i bänken idag, endast efter uppdateringen men deras erfarenhet är att det nya programmen lämnar 15-20hk bättre än gammla.
Nu lämnar den i alla fall 317hk/462nm på drivhjul, omräknat ca 350hk/510nm och det är ju riktigt bra med nästan bara programvara... thumbs up

Så de är väl vad som hänt sedan sist, siktar på Rudskogen och Kullen med innan snön kommer men det kan ju dyka upp något annat kul också.

//Petter

BMW 328i -98 "BMW Cup"

Ford Focus RS -10 *såld*
Bilsport SS 1.25.84
Mantorp 1.33.66
Kinnekulle 1.02.14
Knutstorp 1.10.57
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Ford Focus RS -10
<<   1, 2, 3   >>
3 besök senaste veckan (21422 totalt)