Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 7967 besök totalt |
Re:
![]() ![]() Det är en sak till som måste fungera också, sponsorer och reklamplatser måste hänga med om antalet mobilanvändare växer. _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g ![]() |
||||||
Re:
Må så vara, men jag tror ändå på att verka för en plattformsoberoende mobil lösning. Så som de flesta moderna forum löser det. Ingen kommer vilja sitta med sin webbläsare på en liten skärm när det finns smidigare sätt via appar. Tror det är en oundviklig framtid... _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g ![]() |
||||||
Det verkar ju vara lite problematiskt att få fram någon som kan hjälpa till med tapatalk.
Ni som är lite mer insatta vad tror ni det skulle kosta att få professionell hjälp att uppgradera forumet? Många här på rejsa skulle ju säkerligen bidra till en insamling ![]() |
||||||
Min webguru på jobbet kan fixa det. Han kollade snabbt vad som krävdes attgå från 2 till 3.0 och menade att det inte skulle vara speciellt komplicerat. Han driver själv egna forum och är insatt i det mesta.
Magnus T, behöver du hjälp så hojta. Peter på jobbet bor bara några kvarter från dig och vill du träffa honom IRL så ordnar jag det. ![]() _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g ![]() |
||||||
Re:
![]() ![]() ![]() |
||||||
Bra om det är så enkelt men man skall vara medveten om att detta inte är ett vardagsforum, det är MASSOR med inlägg,users och en del specialjox misstänker jag, sen är det ju dessutom inte helt smärtfritt överlag vad jag förstått att migrera över till trean..
MEN hoppas hoppas på detta ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
Re:
Jag lämnar över detta med varm hand till de som kan sånt här. Det är möjligt att det är långt ifrån en enkel historia, därför tror jag man ska vara ett team som skyndar långsamt och ser till att det blir gjort på ett bra sätt från början. och som sagt, detta sker ju enbart om Magnus T vill och tror det är möjligt... _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g ![]() |
||||||
Jag har beställt en 7" Kina-pad, android 2.2 (som ska agera köksstereo)
Ska se om den kan föra över bilder sen när den kommer. 600:- ![]() http://cgi.ebay.com/ePad-7-8650-Andr Edit: inte intern 3g.. _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||
Eftersom vi gled iväg något från ämnet....
En sån här bör funka bra att ha i bilen och ladda upp bilder till rejsa med http://www.dealextreme.com/p/10-touc kostar inget och kan massor, alltid fraktfritt från Dealextreme ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
Re:
OJ vad billigt med 3g modem oxå! o frakten då? har du redan beställt?
_________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
Re:
Notera min edit, jag hade fel i minnet. ![]() Den hade tyvärr inget 3g inbyggt. Dock påverkar det inte mitt syfte med paddan. Eller edit igen: har den kanske 3g? Jag länkade visst till fel pryl från samma säljare. jag köpte: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll för 89$ Den ska ha 3g. Beställde för ca 2 veckor sedan. Frakten var gratis. _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||
Ärligt talat tror jag det handlar om riktigt usel engelska och att dom menar att det finns STÖD för följande 3G donglar... 30mp kamera är verkligen imponerande dessutom
![]() If you want to access the 3G function,please make sure the configuration below is available Appendix: The optional parts and models Parts name Parts type 3G Wireless Network Card TD-CDMA TD368 WCDMA HUAWEI E220 HUAWEI E230 HUAWEI E160X HUAWEI E169G HUAWEI E1750 Alcatel X060S Alcatel X200 CDMA2000 Bora 9380 AWIT-U8 _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
Re:
Jajaja!!! Yes please! Vill väldigt gärna migrera men har sprungit in i väggen ett antal försök (även om jag varje gång kommit lite längre så gäller tyvärr: nära skjuter ingen hare ![]() _________________ ![]() |
||||||
Re:
Vi har samma problem med vår sajt (www.faktiskt.se) trots att han som ansvarar för forummekandet är riktigt duktig. Frågan är inte om det enklaste är att bara migrera medlemsdatabasen och helt enkelt starta om på nytt... ![]() _________________ Anders Eriksson Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon. |
||||||
Nejmen så svårt kan det inte vara. Nej jag har iofs inte försökt - jag försöker bara hålla liv i rejsa.nu's databas (och lite php scripts då).
I värsta fall så får man väl flytta databaserna manuellt så att säga - det måste ju gå att som Anders (Naqref) skriver att enbart migrera tabell för tabell ? Hmm... kanske skulle prova detta - men Magnus har ju fått ett tips på bra resurs ovan så jag avvaktar lite sålänge. Tapatalk är inte kompatibelt med phpBB2 som används av rejsa, men det finns en annan kodbas som man kan köpa för en 300-ing som ger liknande möjligheter på mobiler. Om nu phpBB3 spåret inte fungerar, vilket isåfall beror på alla ändringar gjorda för rejsa's räkning....? _________________ Lars H Bamsefar kan vara närmare än du tror.... |
||||||
Re:
Jag sätter er i kontakt med varandra på måndag så får vi se vad det kan leda till. ![]() _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g ![]() |
||||||
Då e de bara å hålla tummarna för att det lyckas...provade imagechack appen men jag gillar inte att ladda upp bilder till ett ställe å sen länka dit..den dan dom blir för dyra å jag hoppar av så dör varenda bild jag petat ut i trådarna å de blir inte skoj för nån..
_________________ Peter Bollnert Kör skoda pickup Kör Audi S1 replika Audi S3 -02 såld Har byggt replikor av: Audi sport quattro-såld Audi 90 imsa gto-såld Audi S1 H1 |
||||||
_________________ Peter Bollnert Kör skoda pickup Kör Audi S1 replika Audi S3 -02 såld Har byggt replikor av: Audi sport quattro-såld Audi 90 imsa gto-såld Audi S1 H1 |
||||||
Re:
![]() _________________ Fredrik Ljungkvist ![]() ![]() |
||||||
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 7967 besök totalt |