| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Corvette C4 som ban-/bus-bil??
|
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (7037 totalt) |
|
Är du relativt okunning och inte vill mecka tungt själv så köp en C5a börjar väl bli hyfsat billiga särskilt dom som är slutkörda vill säga
Är du den vilda meck kunniga typen så handlar du en C4a med 6vxl ZF lådan som kom 89 tror jag det var. Du får även ABS bromsar ventilerade inte så stora men säg runt en 30-33cm diameter runt om dvs tidig E34M5 kapacitet,det positiva är att du kan bulta på i stort sett vad som helst i storlek t o m nyare C6 konverteringar så här finns inga begränsningar till måttliga pengar på eftermarknaden. Det mest spännande med C4an är dom enastående effektutvecklings möjligheter som finns du kan med det befintliga blocket få ut enorma effekter som kan få vilken annan biltillverkare som helst att dö av avundsjuka......klippa hela Motor klena klubben på Mantorpsrakan typ
Chassimässigt är C4an erkänt tålig för hur mycket effekt som helst och har ett mycket stabilt chassi.......ur ett dragracingperspektiv vill säga modellen fightades framgångsrikt mot t ex Porsche 944 i banracingserier over there,det finns utrymme för mycket gummi mot backen samt mycket eftermarknadsdelar väghållningsmässigt till rimliga pengar.
Samtidigt ska man vara medveten om att det är rappliga bilar mycket knirr-knarr tveksamma C4er finns i mängder som är grymt slutkörda så i slutändan kan det mycket väl vara så att du lagt ut MER pengar på din C4a mot vad en C5a kostat i inköp och hur roligt är det
_________________ Mats Ahlgren C6 Corvette Callaway SC606 -2010 Cybergrey NS: 16 |
![]() |
Allmänt banåkaforum
Corvette C4 som ban-/bus-bil??
|
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (7037 totalt) |

