Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
r-däcks fråga av en nybörjare
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (6200 totalt)
ghgg

Här sen Feb 2010

Trådstartare
Re:

frapp skrev:
Jag tycker du ska satsa på michelin pilot sport eller super sport. Dessa däck är "vanliga" gatdäck men med ett grymt grepp. Du kommer ha kul på bana med dom samtidigt som dom håller många mil på gatan.
Att köra runt med r888 på gatan skulle inte jag rekommendera. Jättehögt vinande ljud + det som redan nämnts.

Tycker du att det är så pass kul med bankörning att du sen vill köra mer så skaffar du dig en separat uppsättning banfälgar. Du skulle t.ex kunna köra 18" på gatan och 16" på bana.

Du kan inte både ha kakan och äta den

hehe ne man kan ju tyvär inte käka kakan samtidigt som man har kvar den;) Har inte bestämt mig än hur jag ska göra, det beror lite på vad jag får för pris offert på däck här nu framöver..... högtljud är det redan i bilen då den är "lite lättad" ...

tacksam för alla svar! thumbs up
Citera
NIzmo
Söderköping
Här sen Jun 2007

Finns ju sk. semi r-däck eller "banvänliga gatdäck" som funkar bra på båda gatan o bana annars, kör själv med såna på min 200sx nu och funkar bra.

Finns bl.a :
Toyo R1R (beställt till min Nissan Cherry )
Kuhmo ku36 xs (dem jag har)
Yokohama neova ad08
Federal rsr
Hankook rs2 z212

200sx rs13 - Mantorp 1:34.56 (2011) Sviestad 1:05.15 (2012)
Honda Civic Type-R - Mantorp 1:34.293 (2018) Sviestad 1:05.67 (2019)
Citera
ghgg

Här sen Feb 2010

Trådstartare
Re:

NIzmo skrev:
Finns ju sk. semi r-däck eller "banvänliga gatdäck" som funkar bra på båda gatan o bana annars, kör själv med såna på min 200sx nu och funkar bra.

Finns bl.a :
Toyo R1R (beställt till min Nissan Cherry )
Kuhmo ku36 xs (dem jag har)
Yokohama neova ad08
Federal rsr
Hankook rs2 z212

Har tittat på dessa me thumbs up tack så mycket!
Citera
Ricke_1602
Emmaboda
Här sen Feb 2005

Jag har annars 4 st 17" fälgar utan däck du kan få billigt...Perfekt till R-däck Vet inte hur Toyo är på gatan, men när jag körde med Yokohama A032 på min 328:a -98 på gatan så lät det rätt mycket om däcken vilket är ganska jobbigt att lyssna på om man har en bit att köra till banan!

Äger följande:
BMW M235 -14
BMW 330 -06 Banbil/bruksbil
*BMW 1602-71 2,2L motor(långtidsprojekt)
Citera
Däck för banåka
r-däcks fråga av en nybörjare
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (6200 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande