Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 22459 besök totalt |
Vägarbetet skall ju också ha varit informerat om på den stora skärmen vid utkörningen, så 100% ansvar i detta fallet blir lite konstigt att lägga på vägarbetarna? Men dock, otäckt ser det att ha varit iaf. (nöjd med en jättebra Trackday tisdan före, så jag gnäller inte.
![]() _________________ Tommy Thogersen -10 316d -89 E30 325 turbo-åk -89 E30 320 ???-åk -90 E30 320 S50B30 |
||||
Jag tycker inte det resonemanget håller i verkligheten, visst är det lätt för GMBH att luta sig mot det faktumet men JAG köper inte det iallafall. Skylten är inte supertydlig ( lite upp och off), texter står tyska och det där glömmer folk efter ett par minuter på det svarta.
Näe en tydlig upplysning med LJUS innan högfartspartiet och svängen börjar är det jag tror på. Precis innan svängen i Bergwerk skulle det blinkat gult och sen även en begränsning av hastigheten till 70 eller nåt så att det inte blir tal om att TOKBROMSA precis innan vägarbetet. Med dessa rimliga åtgärder hade det med stor sannolikhet aldrig hänt. Än en gång är det väldigt enkelt att sitta här och leka allvetare det är jag fullt medveten om. Jag hoppas dock detta blir en varningssignal för gubbarna som håller i detta. Även om dom troligtvis aldrig kommer att ta på sig någon skuld officiellt så bör det internt i alla fall generera lite uppsträckta säkerhetsåtgärder för framtiden. _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Jag håller med dig Johan.
Skylten vid utfarten visar lika ofta fel som rätt dessutom, vissa olyckor visas inte alls, andra på fel plats och dessutom varnas för problem som inte finns. Samma sak med gulljusen runt banan där man kommer in i partier med gulblink utan att det finns något alls att varna för. Det sistnämnda är väl egentligen inget att bråka om, hellre en varning för mycket. Men det är klart att ett 'ropa på vargen'-problem blir det förstås. Sammantaget är banan också så stor att ett problem mycket väl kan existera när man kör ut för att vara uppklarat när man kommit runt halva varvet och vice versa. Summa summarum så kan man egentligen bara köra med bäring på det man ser genom vindrutan, då kan inte personalen bygga 'fällor' för besökarna. _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Re:
Det faktum att det varnas relativt ofta för något som inte existerar är hyffsat irriterande. Låt säga att på varv 1 varnas för ett parti på x kilometer utan att något hänt. varv 2 är det fortfarande varning i samma parti men vis av förra varvet matar man nu på för man "vet" att det är falsk alarm. Ponera då att det verkligen har hänt något på varv 2 ja vad händer då? Jag tror det är dags att tänka om lite. Läget är annorlunda idag än för x antal år sedan. Vardagsbilarna är snabba som fan och överkomliga i pris (Baguetter tex) Det är väldigt blandad kompetens på både förare och bilar/mc och den skillnaden i sig gör det farligt. Folk TROR att PS3 och NS är samma sak Trafiken är tät Folk är egotrippade Det kostar så pass mycket både med biljett/resa att vardagsfolket vill ha ut MAX av varje varv? Jag tror inte verkligheten är så enkel att man bara kan säga " kör lugnare så händer inget" När folk kommer ut förbi konerna är det som att djävulen tagit fatt i dig, då är dom orden glömda, men en gul lampa i plytet när det väl har skett något bör funka på dom flesta. GMBH mjölkar men matar inte kossan alls verkar det som för inte har väl säkerheten på banan blivt så grymt mkt bättre på sista åren? Visst ny beläggning är där men utäver det? Här har jag kanske fel och rätta mig isåfall... (och detta var ingen hatkampanj mot GMBH) Sen är det kanske ett dilemma att det är "vanlig väg" det går kanske inte att tillföra vilka åtgärder som helst då det kanske går över till att vara en ja vad skall man kall det "motorbana" eller nåt. Men det har jag ingen aning om utan det var bara en spekulation. Ha överseende med om jag flummade iväg.. ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
BMW Ring Taxi i en ny krasch
http://www.gtspirit.com/2013/10/27/b Denna gång efter karusellen och ensam vad jag förstår. Edit. Oj läste fel på trådens datum. Nu lyfte jag något riktigt gammalt. =) _________________ J o h a n M e i j e r BMW E90 M3 2010 Opel Speedster SC 2003 |
||||
Förra gången var dom inte orsak till olyckan men den här gången verkar det vara självförvållat (med det lilla jag än så länge hört) Fuktigt i kanterna och massa löv underlättar väl inte men alla verkar välbehållna och bilen går ju lätt att ersätta med ett extra tryck på produktionsknappen.
_________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Re:
Grönmålade? är det inte någon form av konstgräs dom la ut där för nåt år sedan? om du tänker på höger sida vid GT3-Links _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Konstgräs och halt om vått. Omdiskuterat, svårt att se om det är torrt eller ej. Lätt att glida ut dit. Förr vågade jag hålla fullt genom böjen i min Cayman, men inte längre. Säkert ännu svårare med starkare kärror...
_________________ Bernt Sjögren Cayman S -06 BTG 8.20 Driftboxad Member of Bongard Sponsors |
||||
Katastrof.
Jag som kör motorcykel hade nog haft väldigt svårt att få stopp där för när jag körde där sist så låg jag en bit över 200 över krönet ![]() |
||||
Re:
Ofta tänker man så där när man ser bilder och läser det första som skrivs om liknande händelser, jag har själv gjort det ofta. Problemet med journalistik i allmänhet och Ringenjournalistik i synnerhet är att källkritik sällan utövas i den utsträckning som skulle vara önskvärt. I det specifika fallet hade olyckan inget med förarfel att göra utan med en liten röd småbil som strax innan GT3-links kastade sig från höger sida över till vänster sida utan förvarning. Polisrapport med utsagor från förare och de 2 passagerarna som bestyrker detta finns. Föraren larmade strax efter olyckan påfartspersonalen som spärrade av banan och försökte hitta den vållande bilen. Föraren av Ring-Taxin valde att väja åt vänster och studsa över curbsen istället för att kollidera med bilen framför. Att situationen inte gick att rädda hade inget med förarkvalitet att göra, han är van vid att hantera bilar i instabila tillstånd... ![]() All denna info är relativt lättillgänglig och hade kunnat rapporteras från "lokalt" folk som istället valde att göra sensationsjournalistik av det hela. _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||
Re:
Tonight's short update comes courtesy of frozenspeed.com. And it regards astroturf. Or artificial grass. Normally we can watch some American football players surreptitiously touch each others' groinal areas on it. But now we can use it at the famous Nürburgring Nordschleife too... (scroll down to the bottom for onboard video 'testing' the astroturf) In the name of journalistic discovery I decided to head straight out this morning and 'test' this new artificial grass with the RX-8. What a dumb idea. It's like putting two wheels into the Exxon Valdez's wake. The moment you leave the tarmac you're a passenger not a driver. Citat Dale Lomas Bridgetogantry _________________ Bernt Sjögren Cayman S -06 BTG 8.20 Driftboxad Member of Bongard Sponsors |
||||
Re:
My bad _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 22459 besök totalt |