Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
SAAB reklam från 1957
<<   1, 2
3 besök senaste veckan (13006 totalt)
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003

krämbulle skrev:
Jag tycker den 'officiella'-musikvideon är strået vassare: http://www.youtube.com/watch?v=Hh97ixM1fv8

En gammal klassiker. Det finns inte mycket som är coolare än en J35 - att jämföra dagens 39 med 35 känns lite som att jämföra årets Lotus F1 bil med en Lotus 72. Allt är naturligtvis så mycket bättre, men det blir aldrig lika coolt. Eller farligt, för den delen.

Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
Citera
jol
Luleå
Här sen Apr 2005

Jag bifogade följande bild till min annons på v4-kombin jag hade i somras

fler http://www.google.se/search?q=saab%20v4%20reklam&hl=sv&um=1&am . . . .

krämbulle
Gästrikland
Här sen Jan 2006

Bosse L skrev:
Hrmm, ska jag lita på min egen far, å det ska man väl, helst som han jobbade en hel del med 35:an och taktisk flygutprovning av den...

Så nära källan har jag aldrig kommit!

Tack för infon, mycket intressant!

//Johan

Opel Speedster #4083
Miljöbil -10
Citera
mbma
karlshamn
Här sen Mar 2009

finns ju lite intresse på flyg sidan här ser dte ut som. jag kan kanske (notera kanske) kunna fixa ritningar på vissa detalöjer utav tunnan samt draken som kommer ifrån utvecklings delen när dom gjordes. kände en som va med och utvecklade dessa plan/delar av.

kommer jag över något kul och intresse finns så kan jag försöka lägga upp det:)

Tyresö
Här sen Feb 2003

mbma skrev:
finns ju lite intresse på flyg sidan här ser dte ut som. jag kan kanske (notera kanske) kunna fixa ritningar på vissa detalöjer utav tunnan samt draken som kommer ifrån utvecklings delen när dom gjordes. kände en som va med och utvecklade dessa plan/delar av.

kommer jag över något kul och intresse finns så kan jag försöka lägga upp det:)

thumbs up thumbs up thumbs up
Ska se vad som kan finnas familjens gömmor, har funnits en hel B18, J29, A32, J35 och Sk60. Tyvärr har väl några flyttar genom åren decimerat en hel del härliga gamla ritningar och annat i min ägo.
Appropå flyg har jag en kopia på orignalrintning (gjord på 60-talet) av Ö1 "Tummelisa". Tyvärr får jag inte in den i scannern, då den hålelr ca 1x2 i format...
Har också merparten av alla vingpennor och Vips som gjordes 46-65 (Saabs utmärkta personaltidning på den tiden) Härlga tidsdokument allihop. Det är den tidningens fel att jag sätter Saab 96 2-T före allt annat på 4-hjul

Citera
Bilder o videos
SAAB reklam från 1957
<<   1, 2
3 besök senaste veckan (13006 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande