Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 11620 besök totalt |
Halkade in på Italienska Subito.IT och sökte för skojs skull på Mr2, hittade en som var rätt lik min där.
Länkar den mest för att ni ska få se hur de addons jag har till bakkjolen ser ut när de är på plats: http://www.subito.it/auto/toyota-mr2 Sen har jag även lagt ut min svarta Mr2 på blocket nu (köp gärna :thumbup: ) och om den blir såld med mina svarta 17" så kommer jag köpa någon av dessa två st fälgar till den här bilen tror jag: ![]() ![]() _________________ Mårten Heller Porsche 944 Turbo Clubsport PCS 13442 |
||
Båda två är Rota.
Jaså? Det hade jag inte hört, någon mer som kan styrka det så man inte slänger 10k på någon skit? Då finns de ju fler alternativ som kanske är bättre.. _________________ Mårten Heller Porsche 944 Turbo Clubsport PCS 13442 |
||
Re:
kan mycket väl vara forumfenomen med att alla ska klanka ner på något "för det är så". Ett rykte är inte direkt nån bra källa till information.. snabb googling ger som vanligt 2 olika läger där varsitt läger är för/emot rota fälgarnas kvalitet och bägge sidor är lika extrema. _________________ Mattias Broberg |
||
Dom översta tyckte jag var snyggast. Annars dessa kanske? Beror ju lite på hur rymliga hjulhus det är på den med.
http://www.nordicrota.com/torque-dri Trodde Rota var japanska (men det kanske de inte är), men dom har väl en lättviktsprofil så de tål väl inte vad som helst. Skadar väl inte att surfa runt och kolla om det är mer som haft problem. _________________ Magnus Lidholm |
||
Gillar Grid fälgarna mer (dom nedre).
Och ang. kvalité så kommer det mest från folk som tycker man ska köpa äkta Volk, Enkei, Work osv. för 4-5 gånger mer pengar och lägger upp bilder på sönderkörda Rota fälgar trots att dom flesta skulle vara skrot efter vad dom ser ut att ha råkat ut för. Kör själv på Rota fälgar och har gjort det i 4 säsonger hittills utan några problem. _________________ Daniel Ollikkala 200sx rs13 - Mantorp 1:34.56 (2011) Sviestad 1:05.15 (2012) Honda Civic Type-R - Mantorp 1:34.293 (2018) Sviestad 1:05.67 (2019) |
||
Ja jag får se vilka de blir (om de blir några) men lutar mer åt de övre.
NIzmo : Tack för svaret, då verkar de inte vara någon fara med kvalitén då. Gör hellre som du köper billigare fälgar som är lika snygga, och byter hellre oftare då än att köpa ett par svindyra och känna sig tvungen att ha dem år efter år. _________________ Mårten Heller Porsche 944 Turbo Clubsport PCS 13442 |
||
Fin bil du har. Vill ha, vill ha.....
![]() Har läst att Rota Slipstream är populära inom hobby-racingen i USA, så helt kassa kan de inte vara. Här kan du se hur Rota GTR resp. Grid ser ut på olika MR2:or (den vita o blåa): http://www.mr2oc.co.uk/forums/59/142348.html?start=14 En annan med Volk TE37-liknande fälgar och det rätta racing-stuket IMHO: ![]() _________________ Thomas Gustafsson Toyota MR2 AW11 Smart Roadster Coupe ![]() |
||
De var ju riktigt nice med de hjulen du postade där!
Längesen man uppdaterade här, en del har iaf hänt: - Sålt min andra Mr2 - Köpt Rota Grid Drift 18x8", 18x9" - Köpt slitsade bromsskivor runt om - Köpt sportbelägg runt om - Köpt Motul RF600 bromsvätska Lite bilder: ![]() ![]() ![]() I helgen nu ska jag byta bromsar, lacka ok, byta en bromsslang samt byta bromsvätska. Sen ska jag även bestämma mig för vilken däckdimension jag ska köra med, velar lite fram och tillbaka ![]() Drar med en bild på mina banhjul också (smidda, 16" Prodrive GC-06H som ska lackas i någon happycolor innan säsongen) ![]() Har även beställt en TRD ratt, får nog den ibörjan av nästa vecka! _________________ Mårten Heller Porsche 944 Turbo Clubsport PCS 13442 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 11620 besök totalt |