Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (44885 totalt) |
_________________ Henrik Jolfsson * Kan laga allt i glasfiber. Har formar till det mesta inom seven, vingar och special delar * ( http://www.hjcc.se ) |
||
Re:
Gulp ![]() Jag som gillar Mk II. Men denna är sååå läcker ![]()
Finns en nästan färdig Mk I bergcup till salu på GTiklubben i ditt område Henke! ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||
|
||
_________________ Henrik Jolfsson * Kan laga allt i glasfiber. Har formar till det mesta inom seven, vingar och special delar * ( http://www.hjcc.se ) |
||
|
||
_________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se ![]() Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||
Sjukt läcker kärra!
![]() ![]() ![]() |
||
Trevligt bygge!
Alltid lika trevligt att läsa om härliga raceprojekt här på rejsa. Det lär bli riktigt fint ljud i maskinen med dom där trattarna. Jag vill inte förstöra din byggtråd men om du inte är klar med framvagnen så kan du få inspiration av de här bilderna från USA som jag hittade på nätet. Har själv problem med länkarmspositionen. M.v.h/Lars-Åke ![]() ![]() ![]() _________________ Lars-Åke Östlin |
||
Re: Trevligt bygge!
Tack grabbar för alla hjärtan och dom positiva kommentarerna! =) Kul att höra från dig Lars-åke! Din bil är ju lite utav ett drömscenario för en annan, speciellt med motorsetupen =) Fram o bakvagn är klart o vad det gäller vinkeln på länkarmarna så har jag löst det med en extender samt flippad styrled, såg att det inte fanns spec många bilder på detta så ja slänger in några.. ![]() ![]() ![]() Såg att ja ej hade bilder från när styrleden är satt på undersidan.. ![]() // Patrik _________________ Patrik Höglund |
||
|
||
Re:
Hänger inte riktigt med på vad du menar, det finns inget som har en tendens till att kunna röra sig =) Om du syftar på extendern mellan länkarm och spindel så sitter den låst med hjälp av ett spår i tappen där bulten går igenom.. // Patrik _________________ Patrik Höglund |
||
Saken är det att det blir en brytning i den övre tappen. Risken att den går av är högre
när spindeln inte ligger imot extendern. Det bästa alternativet är annars att svetsa den i spindeln _________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
||
Re:
Helt klart, men rent spontant känns det som att det ska mycket till för att en 17mm stålaxel ska brista =) // Patrik _________________ Patrik Höglund |
||
Re:
Japp , exakt så menade jag. Om man kollar på den Amerikanska sidan (högre upp i tråden) så är det med en svets-instruktion till förlängaren. _________________ Kjell-Åke Nejdeby |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (44885 totalt) |