Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 17343 besök totalt |
Re:
Det är ju FIA samt herr Marcello Lotti som är inblandade i serien så visst finns det alla möjligheter att det kan gå käpprätt åt fanders. Gör ju det hela så mycket mer spännande ![]() _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||
25 bilar anmälda, en ganska sund siffra för serien. Några namn på listan gäller bara för en eller ett par tävlingar. Sen tillkommer LADA och Honda när dom är redo längre in på säsongen.
No - Driver - NAT - Team - Car 1 - Yvan Muller - FRA - Chevrolet - Chevrolet Cruze 1.6T 2 - Rob Huff - GBR - Chevrolet - Chevrolet Cruze 1.6T 3 - Gabriele Tarquini - ITA - Lukoil Racing Team - SEAT León WTCC 4 - Aleksei Dudukalo - RUS - Lukoil Racing Team - SEAT León WTCC 5 - Norbert Michelisz - HUN - Zengo Motorsport - BMW 320 TC 6 - Franz Engstler - GER - Liqui Moly Team Engstler - BMW 320 TC 7 - Charles Ng - HKG - Liqui Moly Team Engstler - BMW 320 TC 8 - Alain Menu - SWI - Chevrolet - Chevrolet Cruze 1.6T 9 - Rickard Rydell - SWE - Chevrolet Motorsport Sweden - Chevrolet Cruze 1.6T 11 - Alex MacDowall - GBR - Bamboo Engineering - Chevrolet Cruze 1.6T 12 - Pasquale Di Sabatino - ITA - Bamboo Engineering - Chevrolet Cruze 1.6T 14 - James Nash - GBR - Arena International Motorsport - Ford Focus S2000 TC 15 - Tom Coronel - NED - ROAL Motorsport - BMW 320 TC 16 - Alberto Cerqui - ITA - ROAL Motorsport - BMW 320 TC 18 - Tiago Monteiro - POR - Tuenti Racing Team - SEAT León WTCC 20 - Darryl O'Young - HKG - Special Tuning Racing - SEAT León WTCC 22 - Tom Boardman - GBR - Special Tuning Racing - SEAT León WTCC 23 - Tom Chilton - GBR - Arena International Motorsport - Ford Focus S2000 TC 24 - Isaac Tutumlu - SPN - Proteam Racing - BMW 320 TC 25 - Mehdi Bennani - MOR - Proteam Racing - BMW 320 TC 26 - Stefano D'Aste - ITA - Wiechers-Sport - BMW 320 TC 27 - Gábor Wéber - HUN - Zengo Motorsport - BMW 320 TC 40 - Andrea Barlesi - BEL - SUNRED Engineering - SEAT León WTCC 74 - Pepe Oriola - SPN - Tuenti Racing Team - SEAT León WTCC 88 - Fernando Monje - SPN - SUNRED Engineering - SEAT León WTCC I ETCC som också körs i helgen är 26 bilar anmälda: http://www.touringcartimes.com/artic _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||
Jaha ja.
WTCC som jag inte brukar hylla direkt. SPÄNNANDE race ![]() Första racet med flertalet ledarbyten och en Rydell uppe på pallplats. Nu slutade Rydell 4:a men riktigt bra iaf. Race två med samma spänning inledande. Rydell gjorde an kass start och där var han borta. Omvänd startordning och Monza lika med action i första chikanen. Nu slutade det ju med Cheva som 1 , 2 , 3...... Men bra race ![]() Lyckat så långt bara nån kan stoppa Chevorna att skåpa ut resten. EN sak som är säker iaf är att 1,6T-motorerna är en framgång redan nu. Dessa kommer bara de att skapa bra racing utan tvekan. HUR kan Volvo skippa detta är frågan. Jaja det behövs väl inte en massa TTA-relaterade inlägg här nu. Men Volvo SKULLE ju vara med här istället , det vore SÅ RÄTT ![]() ![]() GLÖMDE en liten liten sak ![]() Matt Neal som Co-komentator , RIKTIGT BRA faktiskt. Inte min favorit på banan normalt men kul att ha en kunnig förare med som snackar. ![]() ![]() Alan Menu = surpuppa i intervjuerna ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Glömde ju att de körde i går så jag såg bara 3 sista varven i race 2, men Monza med sin långa och snabba bana känns lite tråkig med touring bilar men det är min personliga åsikt
![]() |
||||
Re:
Det var nog inte riktigt tillräckligt för att bedömma racen som helhet tycker jag. Se hela race 2 istället och se om du tycker det var lika tråkigt. Om det fortfarande var tråkigt så vet jag ärligt talat inte vilken typ av racing du kan tänkas gå igång på ![]() ![]() Tyckte premiären var bra, överlag ganska lite bilboxning. Huff är undantaget... ![]() ![]() ![]() _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||
Ja se hela rejsen
![]() Det var förvånansvärt bra körning hela tiden. Så det var faktiskt bra sett som helhet. Spännande ända tills de absolut sista varven av rejs 2 då Chevorna tog över. För det var det bättre än WTCC varit på länge. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Kul race tycker jag med. Och man blir imponerad av Muller, inte många misstag han gör. Synd att Rydell hade problem med bromsarna (?) i andra racet (var det därför han startade så dåligt?). Menu tyckte jag verkade grinig redan i sitt körsätt, han har kanske svårt för Huff's tacklingar...
Fortsätter det med såna här underhållande race kommer jag följa serien, även om det är väldigt synd att inte Volvo Polestar är med. _________________ Mikael S |
||||
Re:
Bedömde inte racen när jag skrev, bedömde vad jag tycker om touring bilar på Monza ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Re:
Jag är lugn, därav en ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hur du fick det till att jag menade att du inte gillade touringbilsserier vette gudarna, men det var inte min avsikt med inlägget ![]() _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||
Re:
He he, det är lugna puckar ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Re:
Därför är det så kul med forum, det finns lika många åsikter som aktiva användare ![]() Förresten, är det bara jag som tycker Eurosports sändningar är lite "stela"? Det är lite dåligt med drag och känsla i produktionen av någon anledning. Själva filmandet av racen är OK, men det runtomkring känns lite trist. En gridwalk med intervjuer, lite bättre kameror/kameravinklar på själva bilarna, en tydligare programledare (och inte bara de nationella rösterna som alla gör på olika sätt) m.m. skulle tillföra mycket. 20-25 min försnack innan racet där det bjuds på högst 2-3 intervjuer och resten div. bilder på banans omgivning, bilarna i depån, kommentatorbabbel m.m. skippar jag gärna. Tumme upp iaf för att de har vettiga cockpit-kameror nu, tycker det varit avsaknad av det i touringbils-sammanhang sedan BBC hade hand om BTCC på 90-talet. I det stora hela gör ändå Eurosport ett bra jobb, men det kan bli bättre ![]() _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||
LADA Granta i WTCC-spec:
![]() ![]() Dom verkar jobba på, de har visst kört en hel del vindtunneltester och den har bättre värden än gamla Prioran. De driver 2st Granta Sport (en enklare Cup-bil) i årets RTCC där de två förarna tävlar om platsen brevid Thompson i WTCC 2013. AotuVAZ verkar ha en ny chef som tror på projektet. Låter ju lovande. _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||
Re:
SKulle mer kallar det skit tråkigt. dom kunde haft en stilla kamera i chikanerna, för det ända att se är när de genar över curbsen _________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
||||
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Ungerskt i pole:
http://www.touringcartimes.com/artic Ny bana i Slovakien, nån som har en uppfattning om den? _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Re:
Njaää men för GT-bilar ganska intressant ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Re:
Tyckte nog att Slovakia Ring var en ganska trevlig bana som inbjöd till bra rejs. ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 17343 besök totalt |