Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
WTCC 2012
<<   1, 2, 3, 4   >>
17343 besök totalt
Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006

Trådstartare
Re:

Lillen skrev:
Till och med jag ser fram emot WTCC.
Men är nog en gnutta reserverad tills jag ser utvecklingen.
Det kan fortfarande gå samma väg och bli sandlåda ännu.
MEN det ser mer lovande ut än på många år thumbs up

Det är ju FIA samt herr Marcello Lotti som är inblandade i serien så visst finns det alla möjligheter att det kan gå käpprätt åt fanders. Gör ju det hela så mycket mer spännande

Svenska Wankelregistret
Citera
Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006

Trådstartare
25 bilar anmälda, en ganska sund siffra för serien. Några namn på listan gäller bara för en eller ett par tävlingar. Sen tillkommer LADA och Honda när dom är redo längre in på säsongen.

No - Driver - NAT - Team - Car
1 - Yvan Muller - FRA - Chevrolet - Chevrolet Cruze 1.6T
2 - Rob Huff - GBR - Chevrolet - Chevrolet Cruze 1.6T
3 - Gabriele Tarquini - ITA - Lukoil Racing Team - SEAT León WTCC
4 - Aleksei Dudukalo - RUS - Lukoil Racing Team - SEAT León WTCC
5 - Norbert Michelisz - HUN - Zengo Motorsport - BMW 320 TC
6 - Franz Engstler - GER - Liqui Moly Team Engstler - BMW 320 TC
7 - Charles Ng - HKG - Liqui Moly Team Engstler - BMW 320 TC
8 - Alain Menu - SWI - Chevrolet - Chevrolet Cruze 1.6T
9 - Rickard Rydell - SWE - Chevrolet Motorsport Sweden - Chevrolet Cruze 1.6T
11 - Alex MacDowall - GBR - Bamboo Engineering - Chevrolet Cruze 1.6T
12 - Pasquale Di Sabatino - ITA - Bamboo Engineering - Chevrolet Cruze 1.6T
14 - James Nash - GBR - Arena International Motorsport - Ford Focus S2000 TC
15 - Tom Coronel - NED - ROAL Motorsport - BMW 320 TC
16 - Alberto Cerqui - ITA - ROAL Motorsport - BMW 320 TC
18 - Tiago Monteiro - POR - Tuenti Racing Team - SEAT León WTCC
20 - Darryl O'Young - HKG - Special Tuning Racing - SEAT León WTCC
22 - Tom Boardman - GBR - Special Tuning Racing - SEAT León WTCC
23 - Tom Chilton - GBR - Arena International Motorsport - Ford Focus S2000 TC
24 - Isaac Tutumlu - SPN - Proteam Racing - BMW 320 TC
25 - Mehdi Bennani - MOR - Proteam Racing - BMW 320 TC
26 - Stefano D'Aste - ITA - Wiechers-Sport - BMW 320 TC
27 - Gábor Wéber - HUN - Zengo Motorsport - BMW 320 TC
40 - Andrea Barlesi - BEL - SUNRED Engineering - SEAT León WTCC
74 - Pepe Oriola - SPN - Tuenti Racing Team - SEAT León WTCC
88 - Fernando Monje - SPN - SUNRED Engineering - SEAT León WTCC

I ETCC som också körs i helgen är 26 bilar anmälda: http://www.touringcartimes.com/article.php?id=7270

Svenska Wankelregistret
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

Jaha ja.
WTCC som jag inte brukar hylla direkt.

SPÄNNANDE race thumbs up
Första racet med flertalet ledarbyten och en Rydell uppe på pallplats.
Nu slutade Rydell 4:a men riktigt bra iaf.

Race två med samma spänning inledande.
Rydell gjorde an kass start och där var han borta.
Omvänd startordning och Monza lika med action i första chikanen.
Nu slutade det ju med Cheva som 1 , 2 , 3......
Men bra race thumbs up

Lyckat så långt bara nån kan stoppa Chevorna att skåpa ut resten.
EN sak som är säker iaf är att 1,6T-motorerna är en framgång redan nu.
Dessa kommer bara de att skapa bra racing utan tvekan.

HUR kan Volvo skippa detta är frågan.
Jaja det behövs väl inte en massa TTA-relaterade inlägg här nu.
Men Volvo SKULLE ju vara med här istället , det vore SÅ RÄTT thumbs up

GLÖMDE en liten liten sak
Matt Neal som Co-komentator , RIKTIGT BRA faktiskt.
Inte min favorit på banan normalt men kul att ha en kunnig förare med som snackar. thumbs up

Alan Menu = surpuppa i intervjuerna

Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005

Och Huff fortsätter som en buffel på banan...
Tråkigt när de flesta andra runt honom försöker köra fair.

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004

Glömde ju att de körde i går så jag såg bara 3 sista varven i race 2, men Monza med sin långa och snabba bana känns lite tråkig med touring bilar men det är min personliga åsikt

Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006

Trådstartare
Re:

Schumi skrev:
Glömde ju att de körde i går så jag såg bara 3 sista varven i race 2, men Monza med sin långa och snabba bana känns lite tråkig med touring bilar men det är min personliga åsikt

Det var nog inte riktigt tillräckligt för att bedömma racen som helhet tycker jag. Se hela race 2 istället och se om du tycker det var lika tråkigt. Om det fortfarande var tråkigt så vet jag ärligt talat inte vilken typ av racing du kan tänkas gå igång på . Med slipstream och hårda inbromsningar så blir banan riktigt kul med dessa bilar, men att köra solo utan att ha någon att fightas med är nog säkert trist.

Tyckte premiären var bra, överlag ganska lite bilboxning. Huff är undantaget... . Han fortsätter från förra året med att köra på folk, i synnerhet sina teamkompisar. Hejja Rydell thumbs up

Svenska Wankelregistret
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

Ja se hela rejsen thumbs up
Det var förvånansvärt bra körning hela tiden.
Så det var faktiskt bra sett som helhet.

Spännande ända tills de absolut sista varven av rejs 2 då Chevorna tog över.
För det var det bättre än WTCC varit på länge.

Genève
Här sen Mar 2006

Namndispens
Namndispens

Kul race tycker jag med. Och man blir imponerad av Muller, inte många misstag han gör. Synd att Rydell hade problem med bromsarna (?) i andra racet (var det därför han startade så dåligt?). Menu tyckte jag verkade grinig redan i sitt körsätt, han har kanske svårt för Huff's tacklingar...

Fortsätter det med såna här underhållande race kommer jag följa serien, även om det är väldigt synd att inte Volvo Polestar är med.

Örebro
Här sen Feb 2004

Re:

Klurax skrev:
Schumi skrev:

Det var nog inte riktigt tillräckligt för att bedömma racen som helhet tycker jag. Se hela race 2 istället och se om du tycker det var lika tråkigt. Om det fortfarande var tråkigt så vet jag ärligt talat inte vilken typ av racing du kan tänkas gå igång på . Med slipstream och hårda inbromsningar så blir banan riktigt kul med dessa bilar, men att köra solo utan att ha någon att fightas med är nog säkert trist.

Tyckte premiären var bra, överlag ganska lite bilboxning. Huff är undantaget... . Han fortsätter från förra året med att köra på folk, i synnerhet sina teamkompisar. Hejja Rydell thumbs up

Bedömde inte racen när jag skrev, bedömde vad jag tycker om touring bilar på Monza De har ju kört där ett antal år förut med. Monza är nästan lite halvtråkig även med F1 bilar, nästan skrev jag Ser fram emot nästa race även om jag inte vet var det går, hoppas att det blivit bättre än vad det varit ett tag nu Och vad ni skrivit gör att det känns så Så summa summarum: Ta't lugnt & ta en Toy, jag är inte kritisk mot touring serier Tvärtom så gillar jag det när det är kul att se det

Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006

Trådstartare
Re:

Schumi skrev:

Bedömde inte racen när jag skrev, bedömde vad jag tycker om touring bilar på Monza De har ju kört där ett antal år förut med. Monza är nästan lite halvtråkig även med F1 bilar, nästan skrev jag Ser fram emot nästa race även om jag inte vet var det går, hoppas att det blivit bättre än vad det varit ett tag nu Och vad ni skrivit gör att det känns så Så summa summarum: Ta't lugnt & ta en Toy, jag är inte kritisk mot touring serier Tvärtom så gillar jag det när det är kul att se det

Jag är lugn, därav en och en . Monza är som sagt kanske lite tråkig för förarna i WTCC under träning o.s.v., men det är annat under race. Se exempel: http://youtu.be/keg6sCKbwHE . Tycker inte detta är tråkig racing, därav min kommentar till dig . Rekommenderar som sagt var att kolla race 2 från igår, nästan i samma klass som klippet från 2007. Gillar du inte det så är det lugnt, jag har en hel påse med Toy här, hehe . Skämt åsido, folk kan ha olika uppfattning om vad som är bra racing, så det är det bara thumbs up .

Hur du fick det till att jag menade att du inte gillade touringbilsserier vette gudarna, men det var inte min avsikt med inlägget . Nästa race körs på Valencia i Spanien, då får vi se om SEAT har sorterat ut sina bilar lite bättre. Verkar lite si och så med tillförlitligheten i nya motorn hos SEAT.

Svenska Wankelregistret
Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004

Re:

Klurax skrev:
Schumi skrev:

Jag är lugn, därav en och en . Monza är som sagt kanske lite tråkig för förarna i WTCC under träning o.s.v., men det är annat under race. Se exempel: http://youtu.be/keg6sCKbwHE . Tycker inte detta är tråkig racing, därav min kommentar till dig . Rekommenderar som sagt var att kolla race 2 från igår, nästan i samma klass som klippet från 2007. Gillar du inte det så är det lugnt, jag har en hel påse med Toy här, hehe . Skämt åsido, folk kan ha olika uppfattning om vad som är bra racing, så det är det bara thumbs up .

Hur du fick det till att jag menade att du inte gillade touringbilsserier vette gudarna, men det var inte min avsikt med inlägget . Nästa race körs på Valencia i Spanien, då får vi se om SEAT har sorterat ut sina bilar lite bättre. Verkar lite si och så med tillförlitligheten i nya motorn hos SEAT.

He he, det är lugna puckar Gillar inte dessa bilar tack vare hastigheten mot banan, att det var fight betvivlar jag inte ett dugg men jag vill åt högre hastighet Ska kolla race 2 kanske, annars inväntar jag nästa race Och som du skrev tycker vi alla olika, bra det för annars vore det bara en förare i en serie som vore favorit

Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006

Trådstartare
Re:

Schumi skrev:
He he, det är lugna puckar Gillar inte dessa bilar tack vare hastigheten mot banan, att det var fight betvivlar jag inte ett dugg men jag vill åt högre hastighet Ska kolla race 2 kanske, annars inväntar jag nästa race Och som du skrev tycker vi alla olika, bra det för annars vore det bara en förare i en serie som vore favorit

Därför är det så kul med forum, det finns lika många åsikter som aktiva användare .

Förresten, är det bara jag som tycker Eurosports sändningar är lite "stela"? Det är lite dåligt med drag och känsla i produktionen av någon anledning. Själva filmandet av racen är OK, men det runtomkring känns lite trist. En gridwalk med intervjuer, lite bättre kameror/kameravinklar på själva bilarna, en tydligare programledare (och inte bara de nationella rösterna som alla gör på olika sätt) m.m. skulle tillföra mycket. 20-25 min försnack innan racet där det bjuds på högst 2-3 intervjuer och resten div. bilder på banans omgivning, bilarna i depån, kommentatorbabbel m.m. skippar jag gärna.

Tumme upp iaf för att de har vettiga cockpit-kameror nu, tycker det varit avsaknad av det i touringbils-sammanhang sedan BBC hade hand om BTCC på 90-talet. I det stora hela gör ändå Eurosport ett bra jobb, men det kan bli bättre thumbs up

Svenska Wankelregistret
Citera
Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006

Trådstartare
LADA Granta i WTCC-spec:

Dom verkar jobba på, de har visst kört en hel del vindtunneltester och den har bättre värden än gamla Prioran. De driver 2st Granta Sport (en enklare Cup-bil) i årets RTCC där de två förarna tävlar om platsen brevid Thompson i WTCC 2013. AotuVAZ verkar ha en ny chef som tror på projektet. Låter ju lovande.

Svenska Wankelregistret
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

WTCC Marrakech.
Ganska tråkigt kan man sammanfatta.
Trångt , pärlband , strul , krocka och Chevy.

Ja jag orkade inte kolla hela racen.

Slåtte
Här sen Nov 2002

Förvånansvärt lite smällar ändå för att vara en sån typ av bana. Men inga minnesvärda lopp, nej.

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Babbe
Lund
Här sen Jun 2004

Re:

Sörpan skrev:
Förvånansvärt lite smällar ändå för att vara en sån typ av bana. Men inga minnesvärda lopp, nej.

SKulle mer kallar det skit tråkigt. dom kunde haft en stilla kamera i chikanerna, för det ända att se är när de genar över curbsen

Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Ungerskt i pole:

http://www.touringcartimes.com/article.php?id=7512

Ny bana i Slovakien, nån som har en uppfattning om den?

Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

Re:

Sörpan skrev:
Ungerskt i pole:

Njaää men för GT-bilar ganska intressant

Slåtte
Här sen Nov 2002

Re:

Lillen skrev:
Sörpan skrev:
Ungerskt i pole:

Njaää men för GT-bilar ganska intressant

Tyckte nog att Slovakia Ring var en ganska trevlig bana som inbjöd till bra rejs.

Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Hungaroring imorgon, gissar att publiken håller på en viss förare...

Citera
Elitracing (åskådarracing)
WTCC 2012
<<   1, 2, 3, 4   >>
17343 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande