Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 19 besök senaste veckan (8365 totalt) |
Givetvis ska en räserbil ha sugmotor
![]() ![]() Men som många andra här (misstänker jag) så skulle det vara kul med lite siffror från banor också och inte bara accelerationstider hit o dit ![]() _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||
Jajaja.. det där vet vi ju hur det låg till med.. Så blött var det inte... Men inte 100% tort heller... ![]() Lustigt att någon nämner att den inte är snabbare än en STD M3... Det var som attan.. =) Jag är givet med här o snackar.. Att någon sen tycker hit o dit får man leva med,, som Mäkinen här,, det spelar liksom ingen roll hur snabb eller vad som helst så är det alltid något galet.. ![]() Jag siktar iallafall på en låg/mitten 11 och bra tider på de banor jag hinner åka på... Kommer köra Knuten i Apr,, mantorp,,kullen mm de är det som redan är bokat iallafall,, sen blir det nog mer... ![]() En rätt snabb all over bil alltså.. Kan uppdatera lite sen när alla kaross bitar sitter på plats... Mvh | | | V _________________ Robert Uhr. |
||||
Nu kanske jag tillhör en minoritet här på Rejsa, men jag kan bli imponerad av ett bygge och ambitionerna med det lika mycket som resultat på banor. Till exempel så körde ordföranden i STCS mycket snabbare med min bil första gången han satt i den än vad jag klarade på hela dagen når vi körde konbana på Uråsa i höstas - är bilen sämre när jag kör den då? ![]() _________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||||
Var och en får hålla på med det de gillar! Jag hoppas den här bilen går fortare till sommaren så att den har något att hämta. Fast det lär väl knappast räcka med 11:r för att bli ihågkommen till hösten. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Jag kör ju VW med turbo ibland på räserbanan och jag tog med flera Saabar på rejsas Superstagebesök (väldigt konstiga Saabar dessutom ![]() Men både räser-Golfen och Robbans bil lider av att man ville lite för mycket när man satte byggmålen och därmed har man en bil som det skruvas på större delen av tiden och det blir väldigt lite, om ens någon, tid kört med en fullt fungerande bil. Hur många timmar bana har Robban kört de senaste åren där bilen funkat 100% som den ska? och hur många timmar har det skruvats på den? Det här är absolut inte negativt menat utan det är väl bara så att Robban gillar utmaningen att bygga ihop en unik bil. Och andra vill helst köra med så lite skruva som möjligt. Det finns gott om båda smakriktningarna här på rejsa ![]() Men som vanligt i Sverige blir det lätt så att om folk pratar om en herrejösses bil och att den åkte ifrån det ena och det andra på banan utan att visa faktiska konkreta resultat så får man nog vara beredd på lite gliringar. Hoppeligen är gliringarna gjorda med glimten i ögat bara.... _________________ ![]() |
||||
Jodå jag kan bli imponerad av siffor i motorer och acc. värden men jag tycker ändå att det vore skoj och se siffror från rattvridandet (oavsett vem som kört) när nu bilen faktiskt enl. utsago har använts på bana ![]() Edit: Missade Quoten _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||
Välkommen ![]() ![]() |
||||
Spelar ju ingen roll hur blött det var, jag kunde inte hänga på för då hade jag halkat av banan. Och du körde fortare utan att halka av banan. Jag var verkligen imponerad ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
SBR = Snålblåracing? ![]() ![]() www.sbr-racing.com |
||||
Ja.. Jo men skoj hade vi iallafall.. Ärligt talat så har bilen i princip vart mer i garaget än på bana föregående år,, ja,, men det kommer bli ändring på det.. Hur var de där,,-Rom byggdes inte på en dag... ![]() Det du tänkte på Samuel är ju inte rättvist,, bortförklaringar i all ära men bilen/motorn gick faktist i kras sist Gullabo körde 1.30 tiden.. I den repan.. Men jag tror inte det blir någe mer SS körning för bettans del,, inte med gullabo bakom ratten iallafall...!!! ![]() ![]() """""""""Lennart Mäkinen Skrivet: 20 Feb 2004 10:19 Rubrik: -------------------------------------------------------------------------------- Lennart Mäkinen> Bilen gav ett inte direkt komplett intryck på Björkvik. Min jämförelse var med exempelvis Autotechs Volvo 850 som är betydligt mer bil kvar av. Visst har de gjort mer åt motorn, men det funkar ju... Var och en får hålla på med det de gillar! Jag hoppas den här bilen går fortare till sommaren så att den har något att hämta. Fast det lär väl knappast räcka med 11:r för att bli ihågkommen till hösten. """"""""""" okey,, men hade en låg 10 imponerat på dig med 380hp då.? ![]() Det var ett test rep,, bilen var ej klar,,, det såg ju alla, hade liksom inte ens någon front.. Men så är det när det kliar i gasfoten..!! ![]() ![]() Men det känndes ändå skönt att jag gjorde det.. Nu har man ju en riktpunkt.. Dock får jag nog sätta ner effekten när det blir banåka,, där har jag som någon tyckte ingen användning av all effekt... Nu kör vi på med nya tag,, denna gång är ju bettan klar redan,, förra året stog jag med ett tomt chassi och en nybyggd bur i o funderade på hur allt ska monteras ihop... ![]() Vad ska jag sätta för mål nu då... hmmm Säg en 11 repa på 402m,, bort med stripp däcken.. på med 18",, köra en 1.28 på mantorp långa,, resten får vi se.... Mvh | V _________________ Robert Uhr. |
||||
Tack... =) Tänkte först skriva,, -Tack detsamma..! men kom på att du kör Tyskt stridsvagn som inte lär behövas skruva så mycket på... hehehe ![]() Hörs o Syns.. ![]() _________________ Robert Uhr. |
||||
Det är nog rätt så tufft satt mål ![]() Jämför med dessa gatregade tävlingsporschar, visserligen bara runt 300 hk i klass 1, men helt anpassad för liv på bana med kurvor och på R-däck http://www.pcsracing.nu/upload/dokum _________________ Pär Hylander |
||||
ok...det innebär att du ska åka lite fortare än vad man lyckades med den här under -03 ![]() Inte illa för en gatbil i så fall... ![]() _________________ Karl Brag |
||||
Hehehe.. jadu,, vet inte varför det inte gått fortare för dom/er med den Volvon,, tror mig kört mot den bilen i SLC förr...
Jag har kört där till o från med en NordicSaab.. Ang tider.. Vi Körde med våran SLC Saab 1.26 Mant långa..! 1.40 med en 9-5 Kombi. ca 280hp Det var rätt slöa tider på listan faktist,, men det är väl inte så himmla mycket effekt antar jag.. Ja,, det är snabbt för en Gatbil.. Kika länk om du missat den tidigare..--> http://nordictuning.com/specialproje _________________ Robert Uhr. |
||||
Fortare??...deras bil ÄR snabb...de åkte 1.28 på Mantorp i somras, som jämförelse kan nämnas att NJ-Racing åkte 1.27.5 i en BMW med ST-Chassie och slicks...Gloria motorsport åkte 1.26.3 med Porsche GT3 på slicks och inga av de bilarna är någonting annat en rena racebilar fullständigt utan gatambitioner... ![]() _________________ Karl Brag |
||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 19 besök senaste veckan (8365 totalt) |