Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 8721 besök totalt |
Re:
tycker faktiskt det är dags att pensionera banan.... bygg en ny hamn och gör bana där istället typ Yas marina.... så kanske det kunde bli kul och modernt igen..... |
||||||
Re:
Neej, inte en Yas Marina till! ![]() Det regnade för lite för att det skulle bli riktigt spännande. Pastorn gick från succé till fiasko på två veckor... ![]() För övrigt har familjen Daly haft några spännande flygturer i Monaco: Pappa Derek: http://www.youtube.com/watch?v=kSoJO Sonen Conor: http://www.youtube.com/watch?v=dkSKu _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Allvarligt, dags att börja med golf eller något
![]() ![]() Pirelli däcken står för mycket av det som händer, i och med att tankning blev förbjuden så älskar jag att däcken gör att det blir som i år. Hade teamen haft full koll på däcken hade årets mästerskap förmodligen varit avgjort redan i stort sett, i år vet ingen någonting om vem som tar pole eller vinner ett race och det gillar jag skarpt ![]() Detta är min syn på motorsporten, jag fullkomligen älskade att vara på premiären av TTA, att se dagens F1 lopp (trots att min kämpe fick bryta), kommande Nascar race i natt osv...hoppas kunna ro ihop ett besök på STCC i år men kan bli tufft i och med jobbet men så är det ibland ![]() Så ni som inte gillar det jag skrivit, rannsaka er själva om ni verkligen gillar motorsport innan ni "hoppar" på mig ![]() |
||||||
Håller med fullständigt, Pirelli är mästare på att tillverka halvsunkiga däck, därför är årets F1 så oförutsägbart. Att Monaco sällan producerar omkörningsfester är smällar man får ta...
![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Re:
Jag tyckte Monaco va skitråkigt race men hur jäkla spännande som hellst. ![]() Årest F1 är ju en höjdare. Tror det finns flera sambos som blivit mer intresserade nu när inte samme vinne varje gång och det är en jäkla massa omkörningar. Snacka om en serier som har en del att leva upp till 2013, men det skiter vi i nu! ![]() _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||||||
Övriga race i år har varit riktigt kul, men Monaco har ju som tradition att vara årets bottennapp med kökörning utan omkörningar så jag är inte förvånad att de höll stilen.
Även om det var nära i mål så går det ju inte att komma om så avståndet spelar mindre roll. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Re:
Nej nej nej! Pensioneras ska den icke! ![]() ![]() Racet i sig var ju faktiskt väldigt spännande, topp 5 låg ju rätt tätt hela loppet, nån som har koll på Webers maximala ledning över Rosberg om man bortser från pitstopp inblandning? Kan inte ha varit många sekunder. _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||||
Jag ställer mig också till de som inte tycker Monaco ska pensioneras! Tävlingen är en del av Formel 1 traditionen och jag tycker det är extra viktigt nu när Frankrike inte har något eget GP. Dessutom tycker jag det är otroligt tråkigt med alla Tilkedromer som ser likadana ut!
_________________ Pet ter Uhlin |
||||||
Re:
Jag skulle inte ha något emot en riktigt snabb bana men med tanke på att Tilke designat de senaste 10 eller så av de nya banorna och de alla har haft samma tråkiga karaktär så är det det jag förväntar mig varje gång det kommer en ny bana, gärna i ett område som Bahrain eller Turkiet där det inte kommer någon publik. Med detta sagt får jag erkänna att jag tycker den nya banan i Austin ser ganska intressant ut med okarakteristiskt (för den gode Herman) stora höjdförändringar. _________________ Pet ter Uhlin |
||||||
Re:
Är det någon som hört ifal hans styrning gav upp? Jag tyckte att det såg ut som om styrstaget (eller nåt liknande) på vänster sida gav upp? Det jag läst talar om att han var en bilbredd snett i förhållande till race line men det tyckte inte jag att det såg ut som... _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Re:
Jag såg BBC's sändning av kvalet, och dom har en slowmo kamera i den chikanen, även onboard kameran visade samma sak. Han har fullt rattutslag, men däcken svänger inte! Vänster fram inget alls, höger fram, lite ibland, men inte hela tiden. Så nog fick han problem med styrningen nog! Jag är lite nyfiken över vad som hände med Schumis bil. Fjärde DNF av sex hitils! Inte så konstigt att han har lite poäng... Farten verkar han ju onekligen fått upp! _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||||
Re:
Bränsletrycket sa upp sig på Mercan... |
||||||
Re:
Perez hade en teori om att det fanns dolda skador på bilen efter sammanstötningen med Maldonado på sista träningen innan kvalet. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Re:
Jag förstår inte varför en del verkar tycka däcken är sunkiga? Är det för dåligt grepp? Är det för kort livslängd? Mjuka däck = högt grepp kort livslängd. Hårda däck = mindre grepp lång livslängd. Pirelli har blivit ombedda att ta fram ett soritiment med stor variation som leder till olika strategier. Hade de enbart producerat hårdare däcksortiment så hade ingen klagat för de hade hållt länge men man hade aldrig vetat hur fort det gått att åka på ett riktigt mjukt däck. Jag tyckte monaco var jättekul och spännande. Mindre än 1,5 sek skiljde mellan 1an och 4an i mål ju!
|
||||||
Re:
Jag är fullständigt medveten om att Pirelli är ombedda att tillverka halvsunkiga däck för att krydda showen. ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 8721 besök totalt |