Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
Formula 1 Grand Prix de Monaco 2012
<<   1, 2, 3   >>
8721 besök totalt
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003

Ett tag trodde jag det skulle bli masskrasch mycket tidigare än GP2-loppet igår, och då var det ändå tidigt....

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Ungefär lika underhållande som att titta på trafiken på Essingeleden.

Här sen Nov 2002

Re:

Lennart Mäkinen skrev:

tycker faktiskt det är dags att pensionera banan.... bygg en ny hamn och gör bana där istället typ Yas marina.... så kanske det kunde bli kul och modernt igen.....

Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

Fredrik - SLC skrev:
Lennart Mäkinen skrev:

tycker faktiskt det är dags att pensionera banan.... bygg en ny hamn och gör bana där istället typ Yas marina.... så kanske det kunde bli kul och modernt igen.....

Neej, inte en Yas Marina till!

Det regnade för lite för att det skulle bli riktigt spännande.

Pastorn gick från succé till fiasko på två veckor...

För övrigt har familjen Daly haft några spännande flygturer i Monaco:

Pappa Derek:

http://www.youtube.com/watch?v=kSoJOilFDOA

Sonen Conor:

http://www.youtube.com/watch?v=dkSKu7yBCcc

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004

Allvarligt, dags att börja med golf eller något Inte för min del då jag gillade spänningen på slutet, hade det stänkt ner mer blött hade det kunna blivit hur som helst! Finns det ingen som gillar motorsport av i dag, årets Formel 1 är så snuskigt tight så man ryser...i år klagas det på det mesta, F1, STCC (som jag personligen gillat om de kunde komma med ett (1) reglemte), TTA, Indy Car, Nascar...ja det mesta alltså
Pirelli däcken står för mycket av det som händer, i och med att tankning blev förbjuden så älskar jag att däcken gör att det blir som i år. Hade teamen haft full koll på däcken hade årets mästerskap förmodligen varit avgjort redan i stort sett, i år vet ingen någonting om vem som tar pole eller vinner ett race och det gillar jag skarpt Kommer ni ihåg 2004 då Schumi var totalt överlägsen? Ett år som till och med jag tyckte var pisstråkigt...

Detta är min syn på motorsporten, jag fullkomligen älskade att vara på premiären av TTA, att se dagens F1 lopp (trots att min kämpe fick bryta), kommande Nascar race i natt osv...hoppas kunna ro ihop ett besök på STCC i år men kan bli tufft i och med jobbet men så är det ibland

Så ni som inte gillar det jag skrivit, rannsaka er själva om ni verkligen gillar motorsport innan ni "hoppar" på mig

Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Håller med fullständigt, Pirelli är mästare på att tillverka halvsunkiga däck, därför är årets F1 så oförutsägbart. Att Monaco sällan producerar omkörningsfester är smällar man får ta...

Citera
Superkart
Värnamo
Här sen Mar 2005

Re:

Sörpan skrev:
Håller med fullständigt, Pirelli är mästare på att tillverka halvsunkiga däck, därför är årets F1 så oförutsägbart. Att Monaco sällan producerar omkörningsfester är smällar man får ta...

Jag tyckte Monaco va skitråkigt race men hur jäkla spännande som hellst.

Årest F1 är ju en höjdare. Tror det finns flera sambos som blivit mer intresserade nu när inte samme vinne varje gång och det är en jäkla massa omkörningar. Snacka om en serier som har en del att leva upp till 2013, men det skiter vi i nu!

Magnus Jonasson #81
9:a German Superkart Series 2010
7:a German Superkart Series 2011
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Övriga race i år har varit riktigt kul, men Monaco har ju som tradition att vara årets bottennapp med kökörning utan omkörningar så jag är inte förvånad att de höll stilen.
Även om det var nära i mål så går det ju inte att komma om så avståndet spelar mindre roll.

Göteborg
Här sen Jan 2005

Re:

Fredrik - SLC skrev:
Lennart Mäkinen skrev:

Nej nej nej! Pensioneras ska den icke! Jag kan hålla med om att det är tråkigt att de är så svårt att köra om där, men just att banan ligger där den gör är ju mer halva grejen med Monacos GP! Då röstar jag hellre för specialregler på just den banan som öppnar upp för mer omkörningsmöjligheter. Mer KERS, mindre aero, ännu "sunkigare" däck eller vad som helst som gör det till ännu mer gamble. Sen kanske Ecclestone idé om artificiellt regn faktiskt skulle passa i Monaco?

Racet i sig var ju faktiskt väldigt spännande, topp 5 låg ju rätt tätt hela loppet, nån som har koll på Webers maximala ledning över Rosberg om man bortser från pitstopp inblandning? Kan inte ha varit många sekunder.

Regards, Johan Eriksson.
Citera
Petter U
Motala
Här sen Mar 2005

Jag ställer mig också till de som inte tycker Monaco ska pensioneras! Tävlingen är en del av Formel 1 traditionen och jag tycker det är extra viktigt nu när Frankrike inte har något eget GP. Dessutom tycker jag det är otroligt tråkigt med alla Tilkedromer som ser likadana ut!

Hjälsta
Här sen Nov 2002

Bara för att man går från Monacostuket på bana behöver det inte bli Tilke av det hela. Jag skulle föredra nåt i stil med Monza utan chikaner...

Limmared
Här sen Apr 2010

Tycker att tävlingsmomentet är träning kval och race start i Monaco. Det var även det jag såg, slog dock på Viasatt för målgång. Som race är det helt ointressant för mig!

Motala
Här sen Mar 2005

Re:

Lennart Mäkinen skrev:
Bara för att man går från Monacostuket på bana behöver det inte bli Tilke av det hela. Jag skulle föredra nåt i stil med Monza utan chikaner...

Jag skulle inte ha något emot en riktigt snabb bana men med tanke på att Tilke designat de senaste 10 eller så av de nya banorna och de alla har haft samma tråkiga karaktär så är det det jag förväntar mig varje gång det kommer en ny bana, gärna i ett område som Bahrain eller Turkiet där det inte kommer någon publik.

Med detta sagt får jag erkänna att jag tycker den nya banan i Austin ser ganska intressant ut med okarakteristiskt (för den gode Herman) stora höjdförändringar.

Kalmar
Här sen Okt 2005

Det borde väl gå att jobba lite med chikanen för att få fler omkörningar. Den har ju ändrats så mycket genom åren att puristerna inte gärna kan klaga.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Re:

Sörpan skrev:
Och Perez får starta sist efter närkontakt med räcket...

Är det någon som hört ifal hans styrning gav upp? Jag tyckte att det såg ut som om styrstaget (eller nåt liknande) på vänster sida gav upp?
Det jag läst talar om att han var en bilbredd snett i förhållande till race line men det tyckte inte jag att det såg ut som...

Göteborg
Här sen Jan 2005

Re:

BTG skrev:
Sörpan skrev:

Är det någon som hört ifal hans styrning gav upp? Jag tyckte att det såg ut som om styrstaget (eller nåt liknande) på vänster sida gav upp?
Det jag läst talar om att han var en bilbredd snett i förhållande till race line men det tyckte inte jag att det såg ut som...

Jag såg BBC's sändning av kvalet, och dom har en slowmo kamera i den chikanen, även onboard kameran visade samma sak. Han har fullt rattutslag, men däcken svänger inte! Vänster fram inget alls, höger fram, lite ibland, men inte hela tiden. Så nog fick han problem med styrningen nog!

Jag är lite nyfiken över vad som hände med Schumis bil. Fjärde DNF av sex hitils! Inte så konstigt att han har lite poäng... Farten verkar han ju onekligen fått upp!

Regards, Johan Eriksson.
Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004

Re:

Cassius skrev:
BTG skrev:
Sörpan skrev:

Jag såg BBC's sändning av kvalet, och dom har en slowmo kamera i den chikanen, även onboard kameran visade samma sak. Han har fullt rattutslag, men däcken svänger inte! Vänster fram inget alls, höger fram, lite ibland, men inte hela tiden. Så nog fick han problem med styrningen nog!

Jag är lite nyfiken över vad som hände med Schumis bil. Fjärde DNF av sex hitils! Inte så konstigt att han har lite poäng... Farten verkar han ju onekligen fått upp!

Bränsletrycket sa upp sig på Mercan...

Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

BTG skrev:
Sörpan skrev:

Perez hade en teori om att det fanns dolda skador på bilen efter sammanstötningen med Maldonado på sista träningen innan kvalet.

Citera
Jakob Hultkvist
Luleå
Här sen Feb 2005

Re:

Jag förstår inte varför en del verkar tycka däcken är sunkiga? Är det för dåligt grepp? Är det för kort livslängd?
Mjuka däck = högt grepp kort livslängd.
Hårda däck = mindre grepp lång livslängd.

Pirelli har blivit ombedda att ta fram ett soritiment med stor variation som leder till olika strategier. Hade de enbart producerat hårdare däcksortiment så hade ingen klagat för de hade hållt länge men man hade aldrig vetat hur fort det gått att åka på ett riktigt mjukt däck.

Jag tyckte monaco var jättekul och spännande. Mindre än 1,5 sek skiljde mellan 1an och 4an i mål ju!

Sörpan skrev:

Porsche 911 SC 3.0 -81
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

Jakob Hultkvist skrev:
Jag förstår inte varför en del verkar tycka däcken är sunkiga? Är det för dåligt grepp? Är det för kort livslängd?
Mjuka däck = högt grepp kort livslängd.
Hårda däck = mindre grepp lång livslängd.

Pirelli har blivit ombedda att ta fram ett soritiment med stor variation som leder till olika strategier. Hade de enbart producerat hårdare däcksortiment så hade ingen klagat för de hade hållt länge men man hade aldrig vetat hur fort det gått att åka på ett riktigt mjukt däck.

Jag tyckte monaco var jättekul och spännande. Mindre än 1,5 sek skiljde mellan 1an och 4an i mål ju!

Sörpan skrev:

Jag är fullständigt medveten om att Pirelli är ombedda att tillverka halvsunkiga däck för att krydda showen.

Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Re:

Sörpan skrev:
Perez hade en teori om att det fanns dolda skador på bilen efter sammanstötningen med Maldonado på sista träningen innan kvalet.

Tack Sören!

Formula 1 Grand Prix de Monaco 2012
<<   1, 2, 3   >>
8721 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande