Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 6099 besök totalt |
X5'an Stuck satte rekord på ringen med då? ![]() _________________ ![]() |
||||
okey, nu vågar jag också när Magnus själv off-topicat rejält.
![]() På tal om Hondamotor i Porsche... Jag var på en japanträff för ett par år sedan (Ja, jag är som sagt otroligt enkelspårig i mitt egna märke ![]() ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
Lite entusiasm är aldrig fel och fanatisk kan man väl också få vara ibland, i alla fall vad gäller ens egen bil. Jag tänker dock på dom som är fanatiska åt fel håll så att säga, de som tycker att något annat är skit just 'därför'.
De gillar sitt eget märke men kanske avskyr ett annat, så fort det andra märket kommer på tal försöker de framhäva hur kasst det är. Så länge fanatismen håller sig till det egna märket och hyllningar av detta är det väl ok, men låt det inte slå över. Det är en tunn linje mellan geni och galenskap....... |
||||
Jag är inte på något sätt märkesfanatisk, snarare modellfantast. Inte så att jag inte vill ha någon annan bil, men BMW 02 är den tuffaste bilen i världen, Basta. Jag är inte dum nog att bruksa i en 02a, det är dom aldeles för rostkänsliga, bullriga, opraktiska för.
Men för lek, bus, bana, sladd, hobbymekning är det den ultimata bilen ![]() ![]() _________________ /Anders C |
||||
Jag tycker det är skitkul med märkesfanatism.
Att Cheyy är överlägen allt.........och att Ford står längst ner.....det vet ju alla ![]() En kompis , till mej, och hans farsa, hade en Jaguar XJ6. Som dom lackade hemma på gården. Sedan stoppade dom ner en Pontiac 400 ci V8. Gubben tog bilen och åkte till ett Jaguarmöte, parkerade......öppnade motorhuven........och lämnade snabbt bilen.......innan någon reagerade. Bilen ställde till total förvirring.... ![]() Framåt kvällen..när de flesta åkt.......hoppare han in och lämnade platsen. ![]() Det är humor...!!!!!!!! ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Var hittar man info om Hondamotorer? Vore kul med en länk till en sida utan neonfärger... Apropå fel maskin i rätt bil så var det en och annan som höjde på ögonbrynen när en kille här i stan hängde ner en 454 i en RR. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Jag har ett svagt minne av en röd RR med jänke-V8:a som byggdes som demo-bil till någon bilstereotillverkare (Clarion?). Är det samma bil? _________________ Anders Dauner |
||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Håller helt med tidigare inlägg om att märkesentusiasm är bra medan fanatism och skygglappar på är något av det värsta som finns.
Men, om man vill ha kvalité, prestanda, bakhjulsdrift och mer än två sitplatser begränsas urvalet till... Ja just det - BMW. Tyvärr har dock på senare år även detta märke degenererat till att bli mer och mer komfortinriktat, så för mig börjar också det gå bort. Så vad skall man då välja??? Kan vi inte gemensamt få någon biltillverkare att bygga en ny modell med egenskaper som en M3E30?! ///Martin Ps. Vet att jag sett en M3E30 med VTEC maskin... Det bästa av två världar? Vi kanske kan övertyga Honda om att bygga en lätt fysistsig coupé? Ds. PPs. Om detta inte lyckas blir det nog snart en modell från 1.8T koncernen... Och M3:an får vara kvar som hobbybil. Ds. _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||||
Nja, gränsfall...men 7-serien är ännu gräsligare > ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
![]() Jag läste nån tysk tidning igår där de spekulerade om BMWs kommande 1-serie. 3-dörrars halvkombi med vikt runt 1100kg och 180hk-sugmaskin med varvstoppet på 7500rpm låter ju ganska bra. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Martin G skrev:
Vi kanske kan övertyga Honda om att bygga en lätt fysistsig coupé? Ds. Det är närmre än vad ni tror. Det finns redan en projketbil på S2000 i coupéutförande med ett litet baksäte. Motorn är uppförstorad till 2.2 liter och 260 hk. Tyvärr inga bilder. _________________ Martin Scotte -Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak. Honda Civic Superstage: 1.22.44 |
||||
Nya M1, eller om den ska heta M2 coupé eller vad de nu kommer fram till, har jag redan beställt i mitt huvud... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() EDIT: Sorry, lite OT där visst... ![]() |
||||
Semi-OT: Här kommer beviset på att man inte är fanatiker ![]() De nya BMW-bilarna faller inte mig alls i smaken, skall man köpa en nya 1-serien så får man se till att ha mörka solglasögonen när man närmar sig bilen, eller ännu bättre är att ha nersläckt i garaget tills man satt sig i bilen (så att man slipper se den utifrån...) ![]() _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||
Håller med dig Johan om designen på de nyare BMW-modellerna. ![]() ![]() Smaken är som baken...men den slutgilltiga looken tror jag ingen sett än. Fast hade jag fått hålla i pennan hade jag ritat en miniatyr av den nya Aston Martin som visats i en annan tråd. ![]() ![]() |
||||
Jag har nog bara varit märkesfanatiker en gång, och då var det BMW! Men det var på den "gamla goda" tiden, 02-serien, 3.0 CSI och sådant, själv hade jag en 2500. Nuvarande utbud är jag helt sval inför (okej, motorerna på de bilar som kostar mer än en halv miljon är ju kalas), som redan sagts ovan, det är för mycket komfort, ni vet, armstöd på stolarna ochs sånt.
Numer försöker jag åtminstonde att vara förutsättningslös när det ska bytas bil, det funkar inte alltid. Märken genom åren: Opel, BMW, Ford, SAAB, SAAB, SAAB, Peugot, SAAB (Opel, egentligen), Ford, Mercedes, Mercedes, Alfa, VW, Mazda, Ford, Honda, Toyota och alltså ännu en Honda på gång. Märken jag skulle vilja ha: Porsche (nån gång i livet borde man ju ha en, eller hur?), Caterham, Aston Martin, AMC (Pacer, jag tycker faktiskt att den är SNYGG), Jordan eller Williams eller Tyrell eller Brabham eller McLaren (nu börjar det spåra ut). Inte vill ha: Ferarri, Jaguar, JohanR _________________ Johan Rådlund |
||||
JohanR: Jag har aldrig avslöjat för någon att jag smågillar Pacer lite grann. Jag trodde faktiskt att jag var ensam om det på jorden och var rädd att bli idiotförklarad. Visst är det en mysig bil, vilka linjer.
![]() _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
Men framför allt , ändras ju smaken vartefter. När jag var 18-19 år, köpte en gubbe som jag jobbade tillsammans med, en sprillans ny Toyota Celica 1600, blå metallic med vit inredning. Jag ar så jävla avundsjuk... ![]() Skulle jag få en sådan, gratis idag.........skulle jag nog inte te emot den... _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Finns det några kvar??? Dom var väl rätt rostglada ![]() Jag har aldrig förstått var Pacerns töntprägel kom från, snygg och smart, förresten, den fanns väl med V8 också? Kanske nåt å ha på banmötena. Bredare än lång, borde kunna bli bra väghållning. Brudfångare är den ju dokumenterat bra som. kolla bara på Waynes World ![]() JohanR _________________ Johan Rådlund |
||||
Att en del gillar Pacern kan ju bero på att den inspirerat till Porsche 928. Kolla gif:en en bit ner på denna sida: http://www.chez.com/pacer/ealmost.ht
![]() -"Imitation is the sincerest form of flattery" _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 6099 besök totalt |