Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Mazda Rx8 2004, Time Attack tävlande 2012
<<   1, 2, 3   >>
14823 besök totalt
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Kollade du om skanstull hade däck hemma, dom har det mesta på hyllan av Michi

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 901


Trådstartare
Re:

Supramannen skrev:
Kollade du om skanstull hade däck hemma, dom har det mesta på hyllan av Michi


Nej det gjorde jag tyvärr inte thumbs down

_________________
Mumba Svensson
Instagram: EvoSupra21
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 901


Trådstartare


Tävlingsmorgon

Äntligen tävlingsdag och även man hade fått lite sömn så var man helt utvilad.
Vi gick upp hämtade våra frukostpaket från hotellet då dom inte öppnade frukosten förens 06:30.

Vi checkade ut och åkte och tankade både Rx8an och även våran 20L dunk blev full.
Då vi var i Norge så var detta inte helt gratis

Vi landar 07:05 på banan:



Vi är dock inte ensamna utan folk kommer hela tiden '



Vi börjar packa upp bilen med alla godsaker hehe
Nästa år kommer vi köra med 2st bilar helt klart så vi kan lasta tält m.m.




Bilen är besiktades dagen innan


Tyvärr så blev det ingen Licenskurs dagen innan som utlovat utan skulle ta den morgonen efter.
Tyvärr var det mycket som var försenat och tyvärr blev det så att vi 2 som hade minst erfarenhet
missade tyvärr 1.5h körning vilket var JÄVLIGT surt.

Helst när det kostade så mycket att åka dit så började dagen inte bra.
MEN detta var i stort sett det ända som inte blev bra.
Visst finns det en hel del barnsjukdomar som behöver tas bort men detta är ju faktiskt första året.

Ut nu så fort man kan så man kan lära sig banan och hur man kör!
Snacka om det pirrade i magen och adrenalin var på topp

Åkte ut och kände hur mjuk bilen var och några svängar senare kom jag ju på att jag
hade sänkt hårdheten till nästan mjukast på våra coilovers haha



Så det var bara att åka in igen.



Ändrade men han inte åka ut igen då det var målflagg på "trackday" men då började
"Club Träning" så ut igen

Körde 7st varv och allt funkade kanon

Kom sedan på att jag glömde ta bort reggskylten för att få in extra luft till kylaren och insuget.



Lustigt nog så var det inga hål i fronten så började borra upp det men då var det en gummiduk där som
jag slog och drog bort



Nu var det mycket bättre

Men nu blev det helt plötsligt lunch vilket kom lite plötsligt då man ville ut och köra mera!

Kollade tiderna och var kanske inte dom bästa direkt och ligger långt efter.

2 2:13.762 + 7.112
3 2:15.168 + 8.518
4 2:07.603 + 0.953
5 2:08.862 + 2.212
6 2:06.650
7 2:29.472 + 22.822 Kylvarv

Närmaste låg 1:57.801
Dock med 4wd, minst 100hk mera och Rdäck
Efter en god pastasallad så var man sjuk taggad för kvalet.

Man åkte ut igen och nu började man veta lite mera vad det är för kurvor och var man skull bromsa m.m.
Allt kändes riktigt bra

Men även att det gick snabbare enligt tidtagningen så kändes baken väldigt hal och något stämde inte kändes
det som.

Kör i alla fall 6 varv och 5.5sek snabbare än innan

2 2:04.611 + 4.437
3 2:02.539 + 2.365
4 2:03.306 + 3.132
5 2:00.174
6 3:20.106 + 1:19.932



In på depån och vi funderade på vad det kunde vara.
Tänkte att jag måste kolla däcktrycket och frågade grannen om att få låna hans Manometer.

Och när jag kollade så gick nålen långt ifrån maxskalan haha
Efter tagit ur massor luft och den rörde sig inte så var jag tvungen att fråga om den fungerade hehe
Men efter en hel del luft borta så satte vi dom på 2.4Bar.
Hade säkert över 3.5Bar i däcken

Då vi endast var 2st i min klass så visste jag att jag fick köra finalen

Så ut igen

Denna gången var målet under 2min.

Bilen kändes mycket bättre men fick inte riktigt till till det och gjorde mindre misstag hela tiden!
Dock så landade bästa tiden under 2min
Lustiga var att däck och bromsar kändes lika bra på alla varv!



2 2:05.329 + 5.622
3 2:00.255 + 0.548
4 2:00.444 + 0.737
5 2:00.460 + 0.753
6 1:59.707
7 2:00.119 + 0.412
8 2:00.030 + 0.323


Tar man bort första varvet som jag inte sattsade helt på så ligger
jag mellan bara 0.753 sek på 6st varv vilket jag är mycket nöjd med.

Tyvärr ligger närmaste finalist nästa 8sek snabbare
Men jag fick köra under 2min och det blev mitt mål idag som jag klarade.

Och även våra andra mål klarade vi dvs ha jävligt skoj och lära sig massor som vi kommer ta med oss till Mantorp på Lördag!

Så nu är det prisutdelning:



Väldigt nöjd över det vi presterat och längtar redan till Mantorp

_________________
Mumba Svensson
Instagram: EvoSupra21
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 901


Trådstartare


På lördag är det dax att köra på Mantorp och för att förbättra våra odds lite
så rensar vi bagage på asfaltsmatta som vi monterade när vi hade basar i bagaget.

Nästa år bli det inget i bagaget så dax att rensa



Tar bort behållaren till verktygen.



Sedan lite dämpning :





Så 1.8KG!!!

Ska bort mera så vi räknar nog med 5kg lättare bil!

_________________
Mumba Svensson
Instagram: EvoSupra21
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 901


Trådstartare
TAGET FRÅN MIN PROJEKTTRÅD



ÄNTLIGEN kommer första filmen ut.
Tyvärr var detta lite nytt för oss så tekniken strulade liiiiiite hehe

Detta är från Warmup och kör väldigt fel osv men ny på detta och inte kan jag banan heller haha

Svordomar och andra läten bjuder jag på

http://www.youtube.com/user/RotaryReloaded?feature=mhee

_________________
Mumba Svensson
Instagram: EvoSupra21
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 901


Trådstartare



Tagit bort ytterligare lite "bilstereodämpning"



3621gram
Sedan det vi hade förut blir det
5405gram!!

Målet är nått


Nu ska jag sätta allt på laddning och packa så bilen är i stort sett klar redan ikväll

_________________
Mumba Svensson
Instagram: EvoSupra21
Citera
Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006
Inlägg: 1306



Kör hårt och lycka till på Mantorp! Kul inriktning ni har valt med bilen nu thumbs up

_________________
Linus Pettersson

Svenska Wankelregistret
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 901


Trådstartare
Re:

Klurax skrev:
Kör hårt och lycka till på Mantorp! Kul inriktning ni har valt med bilen nu thumbs up


Tackar så hemskt mycket och en Racerapport finns nedan!

_________________
Mumba Svensson
Instagram: EvoSupra21
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 901


Trådstartare


Fredag:

Allt var packat och klart, ingen stress och inga fälgar som skulle torka denna gång hehe.
Måste säga att på kvällen pirrade det allt lite i magen och man var väldigt spänd inför
dagen som skulle komma.

Det hoppade på många förare i sista stunden och bara i Club var vi 6st!!


Innan Race:

När man kom till Mantorp runt kvart över 7 så var väldigt många bilar redan där och det dröjde inte länge innan flera kom och måste säga att detta är på väg att bli något riktigt stort.

Det är inte bara antal bilar utan stämningen är kanon, alla är glada och hjälpsamma!
Ingen behöver känna sig utanför och behöver någon något så löser man det ihop.

Bilen var betydligt mera förbered och så även jag denna gång.
Mera verktyg och bättre koll på t.ex däcktryck m.m.

Trackdaypass:


Dax att åka ut för första rundan idag och även denna dag på en ny bana för mig.
Många av konkurrenterna har kört innan så dom har visst övertag, därför var det viktigt att komma ut direkt och öva öva öva.

Därför började vi köra några varv innan Warmup.

Allt känns faktiskt helt kanon och lär mig banan för varje varv.
Åker sedan in till depån för 15min nedkylning före" Club Warm Up"

Warm Up:

Dax för att sätta lite bättre tider och jakten var igång.
Väldig trafik på banan och fick aldrig till flytet eller hastigheten.

Tyvärr ligger jag långt ifrån och sätter en tid på:
1:53.627.
Närmaste är Henrik på 1:53:081 och Helene som tog tiden 1:48.937

Inget mera att tillägga utan grymt taggad för träningen!


Training:

Började med att kolla luften och den håller sig bra nu och gjorde bara mindre justeringar.
Känner mig grymt taggad och ut på banan igen, denna gång går det mycket bättre och
får en känsla av att detta är betydligt snabbare.

Och sätter tiden 1:51.878 som jag är mycket nöjd med.
Är på 8e plats av alla 14 i Club och Clubchallange.
Så helt okej dock är det över 5.5sek ner till Helene, dock så kör hon med R-däck, 4wd och säkert 100-150hk mera.
Men väldigt roligt att jaga tiderna


Lunch:
Vi tar det lite lungt efter träningen och jag och Henrik går och käkar, men precis innan vi går så öppnar himlen sig och det bara vräker ner regn.

Lunchen var en god potatisgratäng med kotlett, helt underbart att TimeAttack teamet fixar mat åt oss.

Lunchen går fort och jag går igenom lite hur det gått på filmerna på "training och trackday"
Bestämmer oss för att göra oss klara till Trackdayen då vi vill ha erfarenhet då det regnar.

Trackday:

Ut i blötan och satan vad hal bilen känns, har känt att det överstyr lite väl mycket på asfalten MEN nu är det som att åka på is.
Däcken biter inte alls och baken går ut i tid och otid.
Hinner inte ett varv förens jag spinner ut i gräset och är inte många cm eller kanske mm från att köra in i räcket.

Gillar inte att köra så hårt i blött väglag och denna händelse hjälpte inte direkt hehe
In en snabbis i depån och kollar läget och allt ser bra ut så bara köra ut igen och träna.

Kör några varv till men bilen är nästan okörbar för finns absolut inget fäste alls bak.

Kollar på tiderna sjunkit till näst sista plats på 2:22.773 och får lite panik då det inte är långt till kvalet.

Kval:


Dax för kval och har hunnit torka upp lite men fortfarande blött i stort sett överallt.

Kan dra på mera på rakorna och lustigt nog konerna funkar rätt bra men kurvorna helst dom som är lite längre släpper bara hela tiden.
Inte alls nöjd med hur tiden 2:12.398 och trodde att detta var över.

Är så nyfiken så springer nästan till Ralph för att kolla hur det gick och tro det eller ej så
är jag med i finalen!
Skitskoj och hoppet känns dock litet för pallplats men det klarnar upp och börjar torka.

Trackday
Åker ut direkt på trackdaypasset och känner att fästet börjar hitta tillbaka men ut på strippenrakan så åker det brett väldigt brett hehe

Kör bara några varv så allt ska funka till finalen.
Men landar på 1:55.967 i alla fall.



Final


Fan nu börjar det pirra lite när man står där på Lineupen och ska ut.

Kör ut och då det är så många som ska ut på banan så hinner dom snabbare bilarna redan komma ifatt och tyvärr sabbar det mitt varv, gör ytterligare 3st varv och landar på 1.55 tider på alla och har svårt att hitta fäste och lite trångt gör att jag inte får till det bra.

Dock har jag testat lite andra spår i kurvorna och det känns väldigt mycket bättre men ändå verkar tiderna inte riktigt stämma överens av känslan man får.
Dock gör ju problemen på banan att tiden inte är så bra som jag vill.

Helt plötsligt är det gulflagg av någon anledning och 3 varv senare så är det på G igen.

Då jag har känslan att jag inte fått något riktigt bra varv så går jag nu all in och måste sätta ett bra varv, då solen legat på under dom 7min som gulflagget var och jag tog lite extra chansningar så känns det bra, fortfarande brett ut på långa rakan och drar på så gott det går i kurvorna även att det går lite på ställ i vissa svängar.

Kommer ut tight på målrakan och ser målflaggan hissas och går verkligen All in och rundar första konan för att sedan ta målgången så snabbt som möjligt med ställ genom resterande koner hehe.
Detta har man lärt sig av rejsas grundare Magnus Thomee att så kan man göra om det är sista varvet hehe

Trodde dock inte att det skulle räcka men när Micke kom och gratulera till 3e platsen och tiden 1:52.758 så blev man riktigt glad.



Så slutade på tredjeplats och såhär i efterhand så borde jag tagit andraplatsen.
Men fästet fanns inte riktigt som det gjorde på förmiddagen och utvecklades inte i den takten som jag borde.

Men slutade i alla fall 3a och kom på 2a plats i hela serien vilken var riktigt skoj.
Så enormt sjukt taggad för nästa år!

Måste tacka Micke, Ralph och Robin med flera för dom lagt ner så enormt mycket
pengar, tid och engagemang på detta och startat denna Time Attackserie.

Känns faktiskt som nästa år kommer det slå igenom och man får vara på hugget
om man ska ha någon plats för tror nog att alla kommer komma tillbaka som tävlar iår
och ser man på hur många byggen som byggs just nu för Time Attack så tvivlar jag inte en sekund på att denna sport kommer bli något alldeles speciellt.


_________________
Mumba Svensson
Instagram: EvoSupra21
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 901


Trådstartare


Det är dåligt med updates nu men vi planerar för 2013 och det ser
så hemskt lovande och framförallt kommer bli ett så roligt år.

Största fokus är Time Attack men kommer även finnas mycket "Streetcar"
kvar i Rx8an.

En sak kan vi meddela är att "Rotary Reloaded" går i graven
men ersätts av något enormt mycket bättre.

Mera info kommer lite senare.

_________________
Mumba Svensson
Instagram: EvoSupra21
Citera
Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006
Inlägg: 1306



Re:

Antonicracing skrev:

En sak kan vi meddela är att "Rotary Reloaded" går i graven
men ersätts av något enormt mycket bättre.


Säg inte att du också ska släppa wankelspåret och byta till kolvmotor i 8an...

Annars blir det spännande att följa vad ni hittar på .

_________________
Linus Pettersson

Svenska Wankelregistret
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 901


Trådstartare
Re:

Klurax skrev:
Antonicracing skrev:

En sak kan vi meddela är att "Rotary Reloaded" går i graven
men ersätts av något enormt mycket bättre.


Säg inte att du också ska släppa wankelspåret och byta till kolvmotor i 8an...

Annars blir det spännande att följa vad ni hittar på .


Nejdå men roligt att du nämner det då vi bygger en Rx7a med kolvmotor

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=81280


Större update kommer

_________________
Mumba Svensson
Instagram: EvoSupra21
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 901


Trådstartare
NU KÖR VI SNART IGEN!!!

Efter finalen i Time Attack har vi tagit det väldigt lungt.
Vi har fått igenom bilen genom besiktningen och nu är det
avställd och väntan att bli ytterligare ombyggd.

Våra planer är otroligt lovande och fast vi inte ska börja förens efter nyår
så börjar det kli rejält i fingrarna redan nu.


Det första vi ska presentera är att Rotary Reloaded går i graven.
Största anledningen är att i slutet av året kommer vi inte ha någon wankel
i garaget och då passar inte namnet speciellt bra.

Vi presenterar istället BADASS Attack Team som kommer vara inriktad
för Time Attack.

Kommer vara en del av hela "BADASS" dvs
BADASS Parts
BADASS Designs
BADASS Drift Team

Men mera om det i början av nästa år.

Vi har givetvis planerat en hel del för nästa år och här är en överblick:

Styling:
Även att styling kanske inte är högprio så vill vi fortfarande ha en bil som
gärna skriker race och kommer få folk kolla in bilen.

Så kjolpaketet som ligger i garaget ska på tillsammans med en riktigt
härlig foliering av bilen.
Inte bara att det blir snyggare utan kjolpaketet väger faktiskt mindre än originaldelarna.


Performance:

Då det inte går att få någon spec effekthöjning så kommer vi
försöka göra en lättning på hela 100kg.
Detta genom kolfiberstol, förare och ta bort dämpningen på utvalda ställen m.m.


Väghållning

Blir nya däck och mera aggressiv inställd bil.
Kommer göra extremt mycket då vi fick helt fel däck förra året och
lite för gatanpassad hjulinställning.


Multimedia

Denna bil tävlas i Clubklassen och kommer givetvis ha en stereo även nästa år.
Vi har inte riktigt bestämt hur vi ska alla delar än och beror lite på vad för produkter har kommit ut.

Det som är klart är att steg, extra batterier och sub ska kunnas tas bort enkelt
när vi anländer till tävlingen.

Resten måste vi skissa lite mera på.
Den stora frågan är om vi ska köra med 2st 6.5" fast monterat eller 6st som vi kan montera bort.


Detta var lite smått vad som kommer hända och vi är verkligen enormt taggade för nästa år

_________________
Mumba Svensson
Instagram: EvoSupra21
Citera
Lennart
Stockholm
Här sen Feb 2005
Inlägg: 1629



Det svänger på raksträckorna också ser jag. thumbs up
Lycka till med de nya förutsättningarna.

_________________
Lennart Pettersson
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win."
- Mahatma Gandhi
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 901


Trådstartare
Re:

Lennart skrev:
Det svänger på raksträckorna också ser jag. thumbs up
Lycka till med de nya förutsättningarna.



Jag tackar så hemskt mycket Lennart

_________________
Mumba Svensson
Instagram: EvoSupra21
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 901


Trådstartare
Visst är det tyst i våra projektrådar!

Absolut men bara för det är tyst här så arbetas det enormt i bakgrunden.

Det vi väntar på nu är reglerna ska släppas till Time Attack
innan vi börjar med Rx8an för att inte behöva göra om något då
vi inte har någon anning om vad och vad vi inte får göra.

Vi kan dock avslöja en liten nyhet att det kommer bli en helt ny dekor i år för att få den riktiga Time Attack känslan

Hemsidan för BadAss Attack Team börjar bl klar och här kommer en
liten bild på temat:


_________________
Mumba Svensson
Instagram: EvoSupra21
Citera
Lennart
Stockholm
Här sen Feb 2005
Inlägg: 1629



Kul att du, ni är på G!!! thumbs up

_________________
Lennart Pettersson
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win."
- Mahatma Gandhi
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 901


Trådstartare
Re:

Lennart skrev:
Kul att du, ni är på G!!! thumbs up


Ja underbart och blir mer och mer taggad för en sjukt trevlig säsong!

_________________
Mumba Svensson
Instagram: EvoSupra21
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 901


Trådstartare
Jag kastar upp en liten bild från Mantorp från Finalen i Time Attack 2012.
Var riktigt blött och hade stora problem att hålla den på banan hehe

Hoppas kunna lägga ut hemsidan redan på onsdag.
Är en del arbete kvar på den men grunderna borde vara klara.

Fotot är taget av Fredrik Nyström


_________________
Mumba Svensson
Instagram: EvoSupra21
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 901


Trådstartare
Nu är grunden till hemsidan klar och ligger upp på
[url]Badassattackteam.se
[/url]

Mera information om Bilarna och sponsorerna kommer under veckan men gå gärna in och skriv vad ni tycker
om designen och om det är något mera ni skulle vilja se.

Men som sagt den är under uppbyggnad.


_________________
Mumba Svensson
Instagram: EvoSupra21
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 901


Trådstartare
Nu kommer anledningen till att det varit så tyst senaste månaderna.

Den 19 Januari starta vi en firma och denna vecka blev WrapMe DekorTekink registrerat.



Våran verksamhet kommer innehålla.
Bildekor för Racing och företagsbilar.
Reklam på skyltfönster
Dekor för heminredning t.ex väggar.

Klädtryck för dom flesta applikationer som
Företagsreklam, eventkläder och privatpersoner som vill ha något speciellt i liten upplaga.

Webshop kommer upp och lanseras den 28e Mars med mycket trevliga erbjudande.

Denna tråd kommer inte blir någon reklamtråd för det företaget men vi ville ändå skriva varför vi har lagt våra egna bilar åt sidan som senaste månaderna och veckorna framåt.

Vi kommer givetvis wrappa våra egna bilar som kommer användas starkt i år.
Hoppas verkligen kunna göra något speciellt!

_________________
Mumba Svensson
Instagram: EvoSupra21
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Mazda Rx8 2004, Time Attack tävlande 2012
<<   1, 2, 3   >>
14823 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande