Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
F1-intresset på rejsa
<<   1, 2
7710 besök totalt

Hur intresserad av F1 är du?
Vem är F1???
1%
 1%  [ 2 ]
Måttligt intresserad, ser på det ibland
27%
 27%  [ 38 ]
Följer det så gott jag kan men min egen racing går före
29%
 29%  [ 41 ]
Följer det, viktigare än min egen racing
13%
 13%  [ 19 ]
Jag har ju till och med sett F1 live
26%
 26%  [ 37 ]
Jag åker regelbundet och ser på F1 live
2%
 2%  [ 3 ]
Totalt antal röster : 140

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re:

BTG skrev:
...Monaco ... som en brottningsmatch i en telefonkiosk.

thumbs up

Karlstad
Här sen Jun 2003

Har sett F1 på Spa (2010) & Monza (2011) och skulle gladeligen se fler race live.

Vad det gäller TV-tittande brukar jag åtminstone försöka se kval + sammandrag på TV10, men helst ser man ju på sändningarna från BBC eller SKY.

Portugal
Här sen Jul 2006

Har sett live på Anderstorp, japp så gammal är jag
Följer slaviskt kval och race.
Förr var det Svt, Eurosport, TV4, Canal+.
Nu mer blir det BBC och Viaplay.
Sky hade varit gott att kunna få in, vet inte hur bara.

Var på semester för en del år sedan, i Kina, hittade en kanal som sände ett lopp, fattade inte ett skit vad dom pratade om.

Portugal, Ourique
Citera
igloo
Örebro
Här sen Jun 2006

Jag har följt F1 så länge jag kan minnas. Började troligtvis titta 95-96 nångång och även om jag inte riktigt hängde med i svängarna eftersom jag knappt var 10 år växte intresset och nu mer ser jag minst ett lopp live per år och alla andra följs på tv. Jag kan nog titulera mig riktig nörd då jag självklart även ser alla träningar jag har möjlighet att se och de som missas pga arbete följs via livetiming.

Ronneby
Här sen Jun 2012

Kollade f1 sporadiskt i yngre dagar.
Sedan för 3 år sedan började jag följa det seriöst igen. Missade nog det första loppet i helgen som gick på dessa 3 år...väldigt dum helg av polaren att ha bröllopsfest på :P

Slåtte
Här sen Nov 2002

Går inte att vara utan Viasat Motor. Intresset för F1 började med Ronnie och har aldrig svalnat sedan dess. Sett två lopp, Spa -97 och Nürburgring -11. Nästa projekt borde vara Monza någon gång i framtiden.

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Fredrik Nyström
Linköping
Här sen Jun 2004

Re:

MaZ skrev:
Kollade det förut men sen allt flyttats till betalkanal så blir det inget sett.

+1

Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002

Jag röstade Måttligt intresserad, ser på det ibland även om det inte känns rätt. Jag var stor tifosi tidigare och intresset kulminerade 2001 när jag och kompisarna var på Monza. Sedan dess har det dalat och värre har det blivit ju mer jag själv har kört. Har inte sett ett helt race på mycket länge trots att jag har ViasatMotor .

Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002

Har sett alla kval och race de senaste åren. Är roligast om man ser alla kval och race då man blir mer insatt och vet vem som normalt presterar bra etc.

Har sett två race live
2008 Monza Variante Ascari (i regn för första gången på 50 år) och Sebastian Vettels första seger
2011 Monza Curva Parabolica (29Co och sol, tur att man hade läktare med tak så man satt i skuggan)

Det är häftigt att höra ljudet och se hur snabbt bilarna går men man har oftast bättre koll hemma även om man har tillgång till en monitor. Hade variti idealt att fixa en data uppkoppling till surfplattan och köra den officiella appen men det kostar ju en del...

Skulle vilja se ett race på Spa live men det brukar ju regna lite väl ofta för att det ska vara aktuellt.

Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

Jag har Viasat Motor, men har knappt sett F1 i år.
Blir det en titt så blev det pga "olyckshändelse".
Vad säger det om mitt intresse?
Det tråkiga är att jag ändå trots ovan följer F1 mer än tex TTA/STCC
Min egen analys är att jag saknar BMW (jag vet...), men framför allt en svensk i F1.
Har man hejat på Slim Borgudd i F1 så vet man att man är desperat.
Ronnie var kung. Ingen svensk i närheten av hans klass sedan dess.

Inga besök även om F1 på Monza tidigare var planerat under ett arbetsrelaterat besök i Italien ("konferens" på läktaren enligt planerad redovisning av notan).
Tyvärr snöt det sig kalendermässigt.

Jönköping
Här sen Apr 2003

Jag brukar kolla highlights på 10an om jag kan, har även kollat kvalet nån gång.

Kryssade alternativ 3, följer så gott jag kan men min egen "racing" går före. Tävlar ju inte själv utan kör bara för att det är kul.

Halvordsson
Long valley
Här sen Nov 2005

Jag kollar alla träningar, kval och race om det inte krockar med jobbet. Allt annat får vänta.

Tyvärr så har jag inte sett ngt race live men planer finns på Monza 2013

Magnus Hagström
Tullinge, Stockholm
Här sen Nov 2004

Sett alla lopp sedan 1997, dock inte alla live.
Kvalen är det sämre med, barn och fru har hamnar tydligen högre upp lördagar kl 14?!

Inget på-platsen-lopp vilket är lite trist, men förhoppningen är en resa 2013.

Citera
Jorpa
Stockholm-Grödinge
Här sen Apr 2004

F1 har varit ett riktigt sömnpiller vissa säsonger men nu är det ju minst lika kul att se på som det var när Schumi o Häkkinen slogs om vinsterna.

Vissa regler i F1 känns dumt men det är väl sånt vi får leva med.
Tanknings förbud gör ju depåstoppen lite tråkiga på det sätt att alla åker in sen e det smack smack på med lite nytt gummi och ut igen. Var ju klart roligare när bilarna kunde starta med liten skvätt i tanken för att dra ifrån för att sen åka och misslyckas med tankningen och vipps så gick den strategin åt skogen.

Lotus stallchef berättade i en intervju efter Monza att dom skulle kunnat köra loppet utan depåstopp pga Pirelli hade valt så hårda däck. Det hade ju varit kul och se =)

F1-intresset på rejsa
<<   1, 2
7710 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande