Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 11549 besök totalt |
Dom har uppdaterat banlayouten:
http://ttagroup.se/track/tierp-arena/ Ser ut att stämma lite bättre med filmen. _________________ Stefan Agartsson "Are You Driving with Your Eyes Open, or are You, Like, Using the Force?" |
||||||
Re:
Mmm. Jag hade iaf sett fram emot racet. Mycket bättre bana än förväntat iaf. Det är lika som det varit förr , ett led i toppen av fältet. Polesittaren leder och 1 , 2 , 3 oförändrat efter halva racet. Den andra chikanen förstör verkligen rytm , omkörningsmöjligheter och banan. Vad den snabba chikanen in i stadion efter depåmuren gör där kan jag inte fatta?
Synd dessutom då han är en av de få friska fläktarna i serien. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Re:
Var det någon fler än jag som reflekterade över hur jäkla ojämn den helt nya banan var på Tierp? Bygger man så nytt borde man ju kunna få till en bättre yta som inte är guppig?
Parodi ![]() ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Re:
reflekterade mer på hur mycket singel de körde upp på banan. specielt efter chickanen. skulle varit en bit asfalt i ytern _________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
||||||
Re:
Eller rejäla kurbs så de inte var utanför banan. Men helst ingen alls sån chikan just där. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Re:
![]() Blev lite besviken på banan, varje kurva är så definitiv, fajterna blir så korta. Banan är så smal så dom åker sällan i bredd, ingen körning utanför idealspåret för det finns bara ETT spår. Om jag fick bestämma (det får jag sällan, varför är det så?) så skulle dom byta ut den där chikanen som sbf krävde men ingen gillade mot en lång svepande, bred kurva. _________________ Stefan Agartsson "Are You Driving with Your Eyes Open, or are You, Like, Using the Force?" |
||||||
TV-produktionen kändes lite sådär. Jag fick hela tiden känslan av att man missat något.
Banan upplevde jag som väldigt halvfärdig med mycket däckhögar utställt lite här och där samt konstlade chikaner. Jag är övertygad om banan kan förbättras rejält med relativt små ändringar. Men banan är ju nybyggd så man kanske inte skall gnälla så mycket, ser det likadant ut nästa år. Tja, då är jag inte lika förlåtande. Vad gäller Haglöfs och Mangs bestraffningar så kan jag inte uttala mig hur pass tufft dömda de var eftersom jag inte sett händelsen. Skillnaden var att Haglöf valde att ta sitt straff medans Mangs valde att ingorera flaggen och därmed får han accpetera påföljden, diskning. _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||||||
Banan fungerar utmärkt för publiken' går att komma bilarna riktigt nära.
Jag hadedömt ut på förhand blev glatt överaskad. Visst går banan att göra bättre. Men det gäller väl alla banor? Så från mig ![]() ![]() _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||||
Banan fungerar utmärkt för publiken' går att komma bilarna riktigt nära.
Jag hadedömt ut på förhand blev glatt överaskad. Visst går banan att göra bättre. Men det gäller väl alla banor? Så från mig ![]() ![]() _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||||
Tyvärr blev dottern sjuk och jag blev ensam. Jag tyckte det var bra racing på plats med speaker i radio och live-timing.
![]() Banan är nog lite ihop-hastad i detta läge och man får hoppas och tro att den utvecklas. Träffade Lars G, men alla andra missade jag. Jag tror jag var ensam med halm-fedora där så såg ni nån sån är det sannolikt att det var jag som gick under. ![]() _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||
![]() Ger evenemanget ![]() ![]() _________________ Magnus Wide Golf 8.5R 2025a & VW ID3 2025a https://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA https://www.instagram.com/faceliftgt |
||||||
Re:
Chikanen var helt outstanding.....stumt på gasen 180 blås, Man eller MUS!!!! racing för tusan! sedan att Alx satte bilen i muren beror inte på chikanen utan fel på bil. Glatt överraskad av Tierp Arena men tycker dom borde bygga ut banan på fältet brevid, borde räcka för en bansträckning på runt 3,5-4 km. |
||||||
Re:
Nu säger jag inte att det vägs in i hastigheten det hanteras, men kanske... Straffet kom iaf innan målgång ![]() |
||||||
Dom har tydligen lämnat in en protest för båda bestraffningarna.
Skönt å se att det var endel folk på plats, jag var rädd att läktarna skulle vara nästan tomma. Just den delen av banan verkar ju förövrigt riktigt bra när man kommer så nära. Nån som vet hur många besökare dom hade? Jag tycker göteborg har varit bäst i år! Vad tycker ni andra? _________________ Stefan Agartsson "Are You Driving with Your Eyes Open, or are You, Like, Using the Force?" |
||||||
Generalen skrev 5500 (obekräftat dock) på RBC. Med tanke på att Luff skrev över 5000 förköpta biljetter torde väl endera siffra vara för hög, för jag kan inte tänka mig att ALLA köpte online just den här helgen...
Karlskoga nummer två har varit det klart bästa loppet i år - man kan vara elak och säga att det varit det enda bra loppet. Vad jag inte förstår är varför det är nu alla barnsjukdomar kommer - förvirrade TV-sädningar, förvirrad kommunikationsprocess mellan domare och team, bilar som går sönder av sig själva... Appropå avsaknaden av tillförlitligthet borde väl egentligen TTA-bilarna vara nästan skottsäkra eftersom de körde tretimmarslopp i Belgien som standard. Men tydligen inte. _________________ Jimmy Magnusson |
||||||
Jag gissade på drygt 5000 på läktarna baserat på kapaciteten om 20 000, men om det var 5000 eller 8000 är ju svårt att bedöma.
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 11549 besök totalt |