Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3438 besök totalt |
om man bara försöker behärska sig i början och koncentrerar sig på att hitta ett bra spår runt banan i ett relativt lågt tempo, så kan man sedan succesivt öka farten lite och känna efter att det känns bra. När du till slut har hittat linjen och känner att rytmen stämmer med växlingar och bromspunkter, då har du också hittat paradiset här på jorden! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
Det går att bota. När du kommer hem från jobbet ikväll, ta fram en kall pilsner ur kylen, sätt i RUF-videon i bandaren, luta dig tillbaka i soffan och lägg upp fötterna på soffbordet och njut. Om du efter det fortfarande är avtänd på Ringen, upprepa behandlingen men med denna gång Derek Bell och 956:an. om du fortfarande - efter 2 pilsner och 1 timmes videotittande - inte har suget efter Ringen är du ett hopplöst fall! ![]() Mvh Anders _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||
Han hade garanterat kört av efter Mohlins knäpp på Kinnekulle likväl... _________________ ![]() |
||
Vad är det för filmer? Finns de att ladda ner någonstans så att jag blir "frisk" igen ![]() |
||
>Vad är det för filmer? Finns de att ladda ner någonstans så att jag blir "frisk" igen
Åtminstone RUF-videon ligger uppe på massor av sajter. Personligen tycker jag man skall respektera copyright skydd när så är möjligt och eftersom båda finns att köpa för rimliga pengar så varför inte ta och beställa? RUF-videon kan så vitt jag vet beställas av RUF-automobile http://www.ruf-automobile.de Varvet med Derek Bell i 956:an ingår på en video som heter "In Car 956", den kan beställas från www.dukevideo.com Förutom Ringen-varvet innehåller den video många andra sköna varv från världens racer banor. Bells varv på Nordslingan finns också med på en video från 1000km loppet på Nordslingan från 1983 (tror jag det var). Även den filmen kan beställas från Duke. När du ändå är i farten så köp "Ringmasters" från 1967, om inte dessa medicener kan bota dig är hoppet ute ![]() Anders _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||
Jag håller med och kan bekräfta att det går alldeles utmärkt att ringa och beställa. Jag gjorde det på ett kreditkort och filmen kom tre dagar senare - Air Freight! ![]() Mvh / Micke _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||
Håller med dig Anders, vad gäller copyright och filmer som finns att beställa! Någon enstaka "säkerhetskopia" som förvaras hos någon väl utvald kompis är väl en annan sak! ![]() Vet någon här om det finns någon tidsbegränsning på copyright? Hur är det med tv-program som man spelat in själv. Tänker då t ex på om man skulle vilja lägga ut en filmsekvens på nätet, som man spelat in från t ex Eurosport för 10 år sedan!?! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
Jag har ingen koll om de exakta reglerna men kopior för eget bruk brukar ju vara OK. Dvs om du bandar Eurosport och sedan sitter hemma i soffan och kollar den 10 gånger så är det inga problem. Du kan säkert bjuda in polarna och grannarna också utan att bryta mot några regler. Att däremot kopiera den vidare till andra eller ännu värre lägga ut den för allmän beskådande på en website är med all sannolikhet otillåtet. Syddet hänger med i massor av år så inget som en ungdom som du har kan vara "preskriberat". ![]() Rent moraliskt tycker jag det är OK att lägga ut ett bandat Eursoport inslag på nätet eftersom man ändock inte kan köpa det någonstans. Ser det mest som bra reklam för kanalen ifråga. Alltså ser vi fram mot dina Eurosport snyttar! ![]() MVH Anders _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||
Med copyrightskyddad MUSIK är det iaf så att det är olagligt att sprida musiken - men inte olagligt att ladda ner den.. Lär vara samma sak för copyrightskyddade filmer.
|
||
Här finns en bra sida om Upphovsrätt http://www.upphovsratt.nu/url.asp
|
||
Varför tänds det en röd lampa på instrumentpanlen? är det för att det är lite olja i motorn? eller för att han lyfter kopplingen.. vet att vissa bilar har en kontrollfunktion genom att lyfta upp kopplingen
_________________ Tim Kjellsson Uppsala |
||
Menar du den som blinkar till ibland? Vid ca 200 varv innan varvstoppet lyser en röd liten lampa till vilket indikerar att man ska växla! |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3438 besök totalt |