Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 17587 besök totalt |
Det jag skrev var lite med glimten i ögat och det verkar funkat.
![]() Vettel tillhör absolut toppen i F1. Inget snack om den saken men om han sedan är bäst är i alla fall jag inte helt övertygad om än. Red Bull har inte varit tekniskt överlägsna tidigare i år men nu är de det. Vettels uppkörning hade inte varit möjlig annars hur duktig han än må vara. Det vet alla som kan något om F1. ![]() edit: kanske skulle stå att vid förra racet så var de det. Vi har inte sett hur bilarna fungerar på den här helt nya banan än. _________________ Martin Öberg ![]() |
||||||
Re:
Som sagt: http://www.ebay.com/itm/Kimi-Raikkon _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Sedan ska man inte glömma att Button ju var med och bidrog länge i Hondastallet och inte alls bara hade flax.
Det borde han ju bevisat sedan han flyttade till Mclaren. ![]() Men det är klart Vettel har ju haft allt serverat på guldfat sedan start så man kanske inte kan jämföra? ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Re:
Jag också. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Kimi briljerar åter igen med sina kommentarer.
Under torsdagens presskonferens på frågan om han kört banan i simulator svarar han: Q: Kimi? Kimi RAIKKONEN: I've only seen the video from when they did the demo run here, but I haven't seen the circuit itself. I will see tomorrow how it goes. Q: You won't even walk the circuit this afternoon? KR: I don't know yet. I'll have to see. Q: After the comment from the last grand prix, it's good to see... KR: Well, I mean, if I found a golf cart or something. _________________ Anders Igelström |
||||||
Mitt första intryck var att banan såg väldigt bred ut, men i kurva 19 verkade den nog snarare smal.
![]() Kul med en nybyggd bana som inte bara är start-stopp utan faktiskt har kurvor där man kan ha med sig lite fart. RBR hade bra fart på bilarna under träningarna idag. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Tycke banan såg bra ut, instämmer med Mäkinen.
Det kurviga partiet gjorde så att de fick jobba lite. ![]() Det ser ut som om man kan ta många olika linjer in i de breda kurvorna vid omkörning. ![]() _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||||
Kollade varvtider och jämförde med de som Henning simulerade fram med OptimumLap. Med lite gissningar och uppskattningar på fordonsdatat i fordonsmodellen så landade han på varvtider på 1:37.53 och Vettel klippte till med 1:37.718. Inte så illa pinkat för att vara en trähäst
![]() _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||||
Ett riktigt hopkok av andra banor, Redbull Ring, Silverstone, Istanbul m fl. Men det skulle behövas en sandfålla på utsidan av kurva 19...
Blir det dödsstöten för HRT om de inte kvalar in? _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
|
||||||
Re:
HRT verkar rätt dött trots att de kvalade in. Kvalet blev lite tightare än jag hade trott efter tredje träningen. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Verkar tyvärr som VM kommer att avgöras redan i detta race med Vettel i pole och Alonso på 9 position (!). Blir väl 8:a efter uppflyttning men ändå. De kan ju inte vara nöjda i Ferrari alltså... men allt kan hända så får se hur det går imorgon. Hade ju varit kul med ett avgörande i Brasilien.
Verkar vara en rolig bana för övrigt så det ska bli kul att se hur det utvecklar sig under morgondagen. _________________ Peter Vighagen |
||||||
Ja Vettel börjar verkligen koppla greppet och Alonso tappar allt mer med en Ferrari som trots upphaussade uppdateringar halkar allt längre efter. Men jag tror Hamilton kommet störa Vettel i racet, Vettel kommer inte våga sätta emot.
|
||||||
Jag tror på Vettel i racet. Hamilton har nog farten att utmana men han startar från den sidan som är riktigt hal så han lär inte vara först in i första kurvan. Sedan brukar McLaren ta betydligt längre tid på sig att få värme i däcken jämfört med Red Bull. Sannolikt har Vettel redan har fått den lucka han behöver när Hamilton väl fått upp farten.
Ska bli kul att se hur långt fram Alonso kan ta sig. Vore kul om Räikkönen kunde överraska igen. ![]() _________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 17587 besök totalt |