Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 21061 besök totalt |
Jodå.. det börjar närma sig.. Ryggen är bättre (dock inte helt bra) men jag har fått en liten dotter
![]() Sedan underlättar det inte att man står i ett kallgarage vilket gör att är det minus ute så är det minus inne.. ![]() men... Bilen kommer finnas att skåda på Elmia i www.locostsweden.ses monter.... så förhoppningsvis är den klar till dess.. ![]() De "stora" som är kvar är att bygga elsystemet samt bygga om grenröret... resten är mest "småpill"... ![]() _________________ MackeMaehlum |
||
Har också kallgarage, det är bara att bita ihop
![]() Skall bli kul att se din bil Live Acke! om vädret tillåter åker jag nog sjua till Elmia i år... ![]() _________________ Martin Viding Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion) Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00 BMW 116d -11 |
||
haha.. jo, problemet me mycket varma kläder är ju att man f*n inte kan röra sig..
![]() Jimmy: jag å bilen kommer vara där hela helgen..... dock vet jag inte om det är värt att åka dit bara för buddas skull... den ser ut som vilken sjua som helst fast me porrigare motor.. ![]() _________________ MackeMaehlum |
||
Fast det finns ju 4-5 bilar till i vår monter som är lika stora inspirationskällor ![]() _________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||
Holy thread revival, som batman skulle sagt..
![]() Nyårslöfte... 2008 är året då Budda åter igen skall få smaka asfalt... ![]() får skynda på nu... jag har tydligen lyckats doppa guldfisken i silltunnan igen... ![]() ![]() så blir Budda inte klar innan knodden trillar ut, så lär den aldrig bli klar.. ![]() _________________ MackeMaehlum |
||
|
||
Eftersom jag inte har någon egen bilbyggartråd kan jag ju kasta på mig att kasta spjut i kuvös och begära lite uppdateringar och planer för den blå. Så, mer exakt, what`s up?
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
haha.. ja man skall inte kasta sten i glashus... sten kan få ont då..
![]() I dagsläget står den lilla blå i mitt fd garage som fått ny ägare.. ( OT ny ägare=Jösse Car ) men de var vänliga nog att låta mig hyra ett hörne då vi i samma veva redan höll på å flytta... Vi har nu köpt hus ( www.trampebil.se/hus/bilder ) Med GARAGE ! ! ! ! ! ![]() ![]() ![]() Nu tar NSXen upp garaget här hemma, men den kommer säljas till våren då vi behöver pengarna till att renovera badrum/tvättstuga, lägga om taket m.m m.m... Så om 1-2 månader så kommer budda komma "hem" å då blir de att skynda sig att meka innan nästa troll trillar ner i början av Juli.. ![]() Det som behöver göras i dagsläget är inte så mycket... Allt jobb med ram å motorfästen m.m är klart så det är mest inredning och småpill kvar.... Ny instrumentpanel Nya stolar Klä kardantunneln med plåt ordna Elsystemet Ny bensintank Byta bensinpump Göra klart rattstången Sedan skulle ja vilja fixa torrsump oxså..... Det är de saker som jag kan komma på såhär på rak arm.... ![]() _________________ MackeMaehlum |
||
hehe.. jo, de e inte onödigt många bilder här inte...
Finns ett gäng på www.garaget.org/smacke sedan finns det en filmsnutt från provkörningen förra året... ![]() Näst längst ner är från provkörningen.. http://www.trampebil.se/budda/film ![]() ![]() När vi provkörde satt de en soppapump från en saab (140 hkr? ) så det gick inte att varva mer än 5500 rpm när VTECen ville kicka in... så det "fattas" ca: 90 hästar å 3500 rpm... ![]() skall försöka uppdatera tråden lite med mer info å bilder i framtiden.. ![]() _________________ MackeMaehlum |
||
såja.. förra helgen så kom Budda (äntligen) hem...
![]() Dock är det liiiite trångt i garaget för tillfället, men jag jobbar på att få ordning där.. ![]() Jag har dock köpt mig lite motivation får att få fart på byggklådan.. ![]() ![]() ![]() http://trampebil.se/budda/2008-04-07 _________________ MackeMaehlum |
||
Trots alla möbler har du dubbelt så mycket yta runt bilen, mot vad jag har...
![]() ![]() _________________ Martin Viding Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion) Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00 BMW 116d -11 |
||
|
||
ja har fått börjat städa garaget så snart så...
![]() ![]() ![]() ![]() https://rejsa.nu/im/_annat/1006-new_2008-05-13-smackehjullastare01.jpg _________________ MackeMaehlum |
||
Är det någon trend att "seven" ägare vars bilar inte är körbara skaffar traktorer istället? Gripenland ägnar ju numera mycket tid åt en Hara Caway traktorgrävare så hans Dax blir ju aldrig klar.
Tufft med baklastare! _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 21061 besök totalt |