| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Drivaxel damasker
|
5158 besök totalt |
|
Fungerande ventilation är bra såklart men jag tror att ditt problem är att fettet smälter och lägger sig i bälgen, lite som vatten i en vattenballong. när det snurrar så samlas allt fett på ena sidan och kastar runt bälgen så den hänger ut från axeln och sen går den sönder.
Helt klart nåt slags superfett plus kylning skulle vara mitt första prov, sen vilket fett det är vettifan. Det verkar ändra sig med årstiderna.
_________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||||
|
Ett problem som vi dragits med läääänge Rickard..... är du 100 på att det är gummidamasker du kör med?
prövat ALLA fetter, ventilation med rör mm. inget har hjälpt tills vi bytte plastdamaskerna (orginal) till racingdamasker från Seat Sport som är tillverkat i gummi. Med ventilation, extra kylning och dessa gummidamasker har vi inga problem längre http://www.gknservice.com/se/motorsp |
||||||||
|
Re:
Krytox is the shit... så det är enkelt Och kylning är inga problem att fixa _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
|
Re:
Ja nästan säker, är ju motorsport drivaxlar a 20k styck med tillhörande damasker...DOm är från GKN om jag minns rätt CUP,RSR axlar., osv.. Men är kanske så att det är för varmt då och det blir probleme med fettet _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
|
Re:
Ja så kan det ju va.. så fettet får ett jobbigare liv...480hk om jag får be...
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
|
Re:
Joo, 480 kan du ju försöka med. Jag har sett videon och det var nog några pållar till tror jag
_________________ MVH Lars Gustafsson. PCS Racing & GT3 Cup Challenge En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter. |
||||||||
|
Re:
Orginal 997 turbo lämnar 480hk.
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
|
Re:
Ja, orginal ja
_________________ MVH Lars Gustafsson. PCS Racing & GT3 Cup Challenge En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter. |
||||||||
![]() |
Skruva banåkabil
Drivaxel damasker
|
5158 besök totalt |