Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
2013 Formula 1 Petronas Malaysian Grand Prix
<<   1, 2, 3, 4   >>
2 besök senaste veckan (21621 totalt)
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re:

Tobias Lindell skrev:
Fast tack och lov verkar någon ha klippt av honom hans pekfinger.

Heilfinger

Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003

Moderator

Marussia thumbs up
Äntligen ett vettigt team som anlitar talangfulla unga förare och som jobbar stenhårt med utvecklingen av sin bil trots förhållandevis obefintliga resurser! Påminner om Minardi

Hjälsta
Här sen Nov 2002

Re:

Obizzz skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
inte lika uttalad försteförare.

Det håller jag inte med om. Vettel är ganska uppenbart nummer ett i Red Bull. Skillnaden är väl att Webber har kunnat utmana honom lite mer än Massa vs Alonso. Massa ryckte dock upp sig rejält mot slutet av 2012 och kan nog glänsa till ibland under 2013.
Tror du att Massa hade fått stanna kvar framför Alonso i samma situation som igår där Vettel fick order att hålla sig kvar bakom?

Stockholm
Här sen Maj 2012

Man kan fråga sig hur det gick till? Vettel och Webber fick alltså besked om att slå av på tempot och spara materialet om jag förstår allt rätt, däcken i huvudsak och hålla sina positioner. Sedan dundrar Vettel om? Kan tyckas lite knepigt gjort av honom eftersom Webber underlättat för honom flera gånger tidigare vad jag förstår.

"Faster faster faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death"
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004

Jag tror det här bäddar för mindre samspel hos redbull framåt, vilket förhoppningsvis gör det intressant för oss som kollar!

Hjälsta
Här sen Nov 2002

Tidigare när Webber har släppt honom har väl varit när Vettel legat bättre till i mästerskapet. Så här tidigt finns väl ingen anledning att favorisera någon.
Det såg ju inte ut att vara helt lätt för Vettel att ta sig förbi även om han nu körde med full effekt och Webber inte gjorde det.

Stockholm N
Här sen Feb 2003

Moderator

Re:

Tord skrev:
Jag tror det här bäddar för mindre samspel hos redbull framåt, vilket förhoppningsvis gör det intressant för oss som kollar!

Red Bull Soap, det nya Big/Littlebrother konceptprogrammet............ tbc

Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003

Är ju inte så webber va snäll mot SEB 2012 Brasilien

Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005

Jag vet f-n inte vad jag ska tycka om Red Bull-såpan/soppan! Å ena sidan roar den interna konflikten mellan förarna och jag avskyr stallorder så på sätt och viss tycker jag Vettel gjorde rätt och lät sin vinnarinstinkt ta över.
Jag vet att order hör till spelet och att förarna inte äger sina bilar, de är anställda för att utföra ett jobb. Det gjorde Webber, han gjorde som han blev tillsagd och började "cruisa" mot målflagg, och så gick det åt skogen (för Webber) bara för att den tyske lille slyngeln utnyttjade en möjlighet som kanske inte uppstått om Webber inte fått order om att skruva ner effekten och ta bilen i mål på ett säkert sätt. Så, orättvist mot Webber men samtidigt lite kul av Vettel...

Radiotrafiken i slutet var grymt skoj att höra, både inom Red Bull och Mercedes!

Bianchi fortsätter att övertyga, jag gissar på att han inte kör Marussia nästa säsong utan en betydligt bättre bil. thumbs up

Williams är en gåta! Förarna var ju så nöjda med den under vintertesten och nu flåsar de båda bottenstallen nästan dem i nacken!

Citera
Peter V
Hörby
Här sen Jun 2003

Jag har alltid ogillat någonting hos Vettel men har haft svårt att sätta fingret på exakt vad. Nu visade han upp precis de sidor som jag inte gillar hos honom. Betedde sig verkligen som en bortskämd snorunge.

Han har ingen som helst respekt för någon och det enda som betyder något är att vinna, oavsett medel. Det är klart att målet ska vara att vinna, men inte på bekostnad av all form av sportslighet. Särskilt inte mot sitt eget team.

Väldigt intressant att se skillnaden på auktoritet inom Red Bull och Mercedes, dvs Horner och Brawn. Horner kan inte känna sig speciellt nöjd över den här situationen.

Värnamo
Här sen Mar 2005

Re:

steffe skrev:
Tord skrev:

Som det stod i Aftonbladet idag.
Webber ska hem till Australien, surfa och funderar över sin framtid i Redbull.
Inte för att jag personligen tror att han kommer hoppa av Red Bull nu under säsongen. Men bara vid tanken på att han inte sätter sig i bilen på fredagsträningen inför Kina utan säger upp sig på fredagsmorgonen. thumbs up

Magnus Jonasson #81
9:a German Superkart Series 2010
7:a German Superkart Series 2011
Citera
Gerhard
Blomstermåla
Här sen Nov 2005

Drömmen är att" Vettel kommer in för sista depåstoppet och inga mekar står och väntar.
Horner säger FAN jag sa ju till dom och gå ut och byta däck.

Stockholm
Här sen Maj 2005

Re:

Gerhard skrev:
Drömmen är att" Vettel kommer in för sista depåstoppet och inga mekar står och väntar.

Varför skulle Red Bull vilja kasta bort världsmästerskapet redan i tredje loppet för säsongen?

Här sen Feb 2003

Re:

Superkart skrev:
steffe skrev:
Tord skrev:

Inte för att jag personligen tror att han kommer hoppa av Red Bull nu under säsongen. Men bara vid tanken på att han inte sätter sig i bilen på fredagsträningen inför Kina utan säger upp sig på fredagsmorgonen. thumbs up

Vore skönt, in med en andra förare som täcker upp snällt typ massa istället

Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003

Re:

Supramannen skrev:
Superkart skrev:
steffe skrev:
Tord skrev:

Vore skönt, in med en andra förare som täcker upp snällt typ massa istället

Tycker samma sak vore skönt om Webber fick en vettig andreförare istället för vettvilligen

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

Re:

Ola L skrev:
Gerhard skrev:

Varför skulle Red Bull vilja kasta bort världsmästerskapet redan i tredje loppet för säsongen?

Hur långt är ett snöre , hur förstår man ironi , hur fel kan man läsa ett meddelande , hur enkelspårig får man vara (IRONI MED STOR SMILEY)

Vore skoj om Vettel fick en rejäl näsbränna i mina ögon iaf.

Linköping
Här sen Jun 2004

Jag skulle vilja se Vettel och Hamilton eller Vettel och Alonso i samma stall.

Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003

Jag vill se vet som champion nr 4 i rad med bulls som team igen...

Forsa red bull

Ola L
Stockholm
Här sen Maj 2005

Re:

Lillen skrev:
Ola L skrev:
Gerhard skrev:

Hur långt är ett snöre , hur förstår man ironi , hur fel kan man läsa ett meddelande , hur enkelspårig får man vara (IRONI MED STOR SMILEY)

Vore skoj om Vettel fick en rejäl näsbränna i mina ögon iaf.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Retorisk_fr%C3%A5ga

Lund
Här sen Okt 2005

Moderator i ett av underforumen

Han undvek iaf kontakt denna gång. Han har lärt sig mycket sedan Turkiet 2011 thumbs down
Innan dess var det väll Japan 2007 som Webber blev rammad av Vettel.

Killen kan köra, men han beter sig som en liten unge när han inte får som han vill.

Här sen Maj 2005

2013 Formula 1 Petronas Malaysian Grand Prix
<<   1, 2, 3, 4   >>
2 besök senaste veckan (21621 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande