Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: Mazda Miata MX-5
<<   1, 2
6114 besök totalt
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007

Re:

Allan Johansson skrev:
ninja skrev:
Ett ödmjukt tips - Över 70 kkr för en Miata årsmodell -90 oavsett skick är väldigt mycket - men om du / ni vill försöka få ut så mycket pengar som möjligt för bilen så blir det mycket lättare (i alla fall i det här forumet) om ni specificerar exakt vad som är gjort med bilen dvs vad det är för delar som är utbytta och till vad.

Lycka till med försäljningen

Nja, det är nog ett ganska vettigt pris, med tanke på att i princip allt är nytt o bytt på den bilen.

Jag fick själv 75000kr för systerbilen, som såldes med omonterad motor... och det är gjort mer på denna bilen eftersom han som byggde den fortsatte att bygga ett par år längre än vad jag gjorde!

Hur ska man veta det? Ingen info finns, ska man gissa att det sitter kompressor V8 och öhlins dämpare på?

Med den info som finns och att den har körförbud är det mer troligt att den är sönderskruvad och inte besiktningsbar med nuvarande ägare som gett upp.

25k känns mer vettigt för en sån här kärra.

Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003

Angående motorn så skrev "Allan" till mig att systerbilen som han ägde och jag numera äger hade en motor med denna spec när han sålde bilen (min bil har inte denna motor längre):
Min racemotor var en 1.6 med portad topp, insug, späjllhus och luftmängdmätare.
Det var även Jackson racing cold air induction kit med K&N filter och lättat svänghjul, knife-edge vevparti polerade vevstakar, ACT rackoppling med sinterlamell, HKS 256 kammar, extraktor grenrör, racekatalysator och sportavgassystem. Hela motorn balanserades till en noggrannhet av 1/1000 gram.

Men jag håller med om att köpa en bil på hörsägen till de priser som anges inte känns speciellt vettigt. Oavsett vad bilen egentligen är värd så blir det nära på omöjligt om man inte beskriva vad som är gjort eller på annat sätt bevisa att den är så speciell som man säger. Ett bromspapper som kan bekräfta att den har högre effekt än original och som visar att avgasvärden etc är schyssta kan vara en bit på vägen.

MGB GT 1967
Citera
IdaStrid
Ystad
Här sen Apr 2013

Trådstartare
Med det budet kan vi lika gärna skänka bort den så det tackar vi nej till Lennart

SÄLJES: Mazda Miata MX-5
<<   1, 2
6114 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande