Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
<< 1, 2 6114 besök totalt |
Re:
Hur ska man veta det? Ingen info finns, ska man gissa att det sitter kompressor V8 och öhlins dämpare på? Med den info som finns och att den har körförbud är det mer troligt att den är sönderskruvad och inte besiktningsbar med nuvarande ägare som gett upp. 25k känns mer vettigt för en sån här kärra. _________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n ![]() |
||||
Angående motorn så skrev "Allan" till mig att systerbilen som han ägde och jag numera äger hade en motor med denna spec när han sålde bilen (min bil har inte denna motor längre):
Min racemotor var en 1.6 med portad topp, insug, späjllhus och luftmängdmätare. Det var även Jackson racing cold air induction kit med K&N filter och lättat svänghjul, knife-edge vevparti polerade vevstakar, ACT rackoppling med sinterlamell, HKS 256 kammar, extraktor grenrör, racekatalysator och sportavgassystem. Hela motorn balanserades till en noggrannhet av 1/1000 gram. Men jag håller med om att köpa en bil på hörsägen till de priser som anges inte känns speciellt vettigt. Oavsett vad bilen egentligen är värd så blir det nära på omöjligt om man inte beskriva vad som är gjort eller på annat sätt bevisa att den är så speciell som man säger. Ett bromspapper som kan bekräfta att den har högre effekt än original och som visar att avgasvärden etc är schyssta kan vara en bit på vägen. _________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||||
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
<< 1, 2 6114 besök totalt |