Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 15184 besök totalt |
Re: Lite bilder:)
Hur lång är du ? jag är 1.92 ,84kg tror du jag får plats i stolarna? _________________ kalle hult BMW 328ia -97 BMW M3 -94 BMW M3 -95 BMW M3 -96 Super Seven projekt SAAB 99 TURBO -80 |
||||||
Hej
Jag är 175 lång och 85kg fet och jag sitter perfekt:) han har en bredare stol på g men formen är just nu sönder:) Björn |
||||||
Dom är samma modell som jag har... Så tror inte dom passar dig Kalle...
Björn: När du sitter i stolen ska dina axlar ligga mitt i hålet för bältet för den ska passa. Bältet får ej ligga mot uppe eller nere. _________________ Henrik Jolfsson * Kan laga allt i glasfiber. Har formar till det mesta inom seven, vingar och special delar * ( http://www.hjcc.se ) |
||||||
Re:
Som sagt jag sitter perfekt i stolen;) Kalle är du i karlskrona någon gång så kan du få prova dem:) eller om du ska till Emmaboda i helgen? |
||||||
|
||||||
Re:
Tack!! ![]() |
||||||
Har passat in motor och låda i ramen. Försöker få upp allt så jag kan ha en aluminium plåt under hela bilen:) få bli en scoop på huven om jag ska lyckas!! Har fixat så jag får korta växellägen också( så det känns lite mera race)
|
||||||
Nu är snart framvagnen klar:) fixade korta lägen på växelspaken också, så nu är det fasta lägen på växlarna.
Vi startade farsans firebird i går( den har stått i 4 år ) och den sparkade igång nästan direkt. Så nu ska han sälja den. Då får jag ett stort garage:) |
||||||
|
||||||
Re:
Jäklar vad knepigt det ska va med stolar...ska man inte kunna va "lång" å köra seven? Får väl ta mig en tur ner till Karlskrona å köpa en glass å provsitta dina stolar ![]() _________________ kalle hult BMW 328ia -97 BMW M3 -94 BMW M3 -95 BMW M3 -96 Super Seven projekt SAAB 99 TURBO -80 |
||||||
Re:
Hej Du är välkommen:) bygger du en 7a? |
||||||
|
||||||
Har börjat bygga på stötdämpare tornen men har kört fast lite:) ska stötdämparen luta framåt eller ska den vara lodrätt? Har hört olika förslag
![]() ![]() |
||||||
Det hänger ju lite på hur din fjädringsväg blir.
Du har ju två parallella stag och allt rör sig rakt så kommer de att förflytta sig något framåt då stagen inte förändrar sig i längd. Om du har +-60mm i rörelse på hjulet så kan du ju kolla hur långt i bilens färdriktning som infästningspunkten flyttar sig. Det kommer inte att röra sig om många centimetrars skillnad. De teorier jag läst så ska infästningspunkten vara framför den främsta punkten under den nyss uppmätta punkten... Blev det rörigare nu? _________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||||||
Re:
Hehe nja jag förstår hur du menar:) och det låter ju vettigt;) |
||||||
Hade en diskussion med Bosse (Bildocktor) i dag, han ska göra min första besiktning. Mycket trevlig kille som verka kunna sin sak jag blev positivt överraskad för jag behövde inte bygga allt som jag trodde innan första besiktningen. Så nu blir det till att hel svetsa ramen och bygga klart framvagnen, styrningen, tank, motorfästen och köpa pedalställ sen blir det besiktning:) ( behöver nog spara lite pengar innan också, den är inte billig) provade sitta i bilen med ratten på plats och bestämde direkt att det behövs snap off till ratten för att kunna komma i och ur bilen utan att det ska se för dumt ut;) så jag beställde en sådan här i dag:
![]() |
||||||
Pratade med Bosse Bildoktor som ska besiktiga bilen om bak dämparens lutning, och han var också inne på att dem skulle luta inåt:) är snart klar med bakdelen ska bara helsvetsas och bocka några rör:)
![]() |
||||||
Nu står bilen på 4 hjul:) några fästen till så står den av sig själv:)
![]() Inga hjulinställningar är gjorda som ni säkert ser på fram hjulen;) |
||||||
Medans jag väntar på lite delar så har jag börjat med karossen. Den ska breddas och anpassas efter min ram.
![]() ![]() |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 15184 besök totalt |