Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 17372 besök totalt |
1366x768 på (trumvirvel) winXP och IE8
Funkar inte, (inga namn, inga datum oavsett) 854x480 android 2.3 Dolphin/Opera/"std" Funkar inte heller (tror jag), oavsett om jag vänder runt så är det samma, men här har jag både namn och datum oavsett på standard och Dolphin, men inte alls med Opera. Nu är det kanske inte direkt i fokusgruppen med IE8 (jobbdator) men bara som info. _________________ Stillastående: Porsche 928 "927'an" Också stillastående: JVD Shrike 62 /Johan Jaurelius |
||||||
Re:
Ska vara precis som förr. Prova tryck F5 eller CTRL-R för att refresha. _________________ ![]() |
||||||
Re:
OK. Då lutar det åt fail på XP alltså. Jag får installera en XP-maskin o testa på så jag kan få det att lira där ![]() _________________ ![]() |
||||||
Testade snabbt med XP.
Opera går bra, men i IE6 fungerar det inte.' EDIT: Nu var jag långsam... ![]() EDIT2: Kan tillägga att upplösningen var 1280x960 _________________ ![]() |
||||||
Märkligt att os skulle påverka vad en webläsare visar väl?
Jag har en xp-maskin hemma också med ytterligare två browsers, testar när jag kommer hem. Gissar mer på brister i gamla browsers (smartphoneanpassningar är trots allt ett rätt nytt fenomen) _________________ Stillastående: Porsche 928 "927'an" Också stillastående: JVD Shrike 62 /Johan Jaurelius |
||||||
Re:
Verkar vara äldre MSIE som spökar. _________________ ![]() |
||||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Väldigt OT.....men det är ju min tråd.....
![]() Jag blir väl tvungen att förnya hela mitt datorinnehav. Problemet är att jag använder gammalt skit, som blivit över på annat håll, efter ett haveri av min riktiga dator. Dom stora problemen jag har....är att vi inte kan använda FaceBook någon längre stund och att den musik vi spelar över datorn, låter SKIT. Startar man FaceBook och musik samtidigt, så bryter hela skiten ihop. Till vardags är det inget problem.....med på helgen, men en lätt påstruken blondin som ska spela musik, prata på FB och titta på Tuben samtidigt.....kan det lätt bli irriterade diskutioner... Musiken går via en riktig förstärkare och hyfsade högtalare. Så.....är det någon som har grejor som kan lösa dessa problem, skulle jag vara tacksam. I verkstan har jag en gammal dator som är gjord för att spela musik.....men orginal små datorhögtalare. Den funkar hur bra som helst och det går att spela väldigt högt. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Re: Nytt utseende ?
Nu funkar det bra oavsett vilken storlek på fönstret. Dvs jag ser datum/tid och vilka som postat. Windows 7 Pro Explorer 9 Upplösning 1920x1200 Bra jobbat Magnus. ![]() _________________ ![]() Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
||||||
Re:
Det är tämligen blygsamma krav som kan åtgärdas genom att gå in på närmaste SIBA, Elgiganten, Mediamarkt eller liknande och köpa efter prislapp. För att bara surfa och köra lite olika webbprogram krävs inte särskilt mycket. Kan rekommendera Windows 7 om det fortfarande går att få tag på, eller att vara beredd på att installera en vettig startmeny i Windows 8 (finns gratis att hämta på internet). _________________ Anders Hansson |
||||||
Re:
![]() _________________ Mats Forssén Alfa 156 GTA SW, glassätarbil Alfa 147 GTA, banåkarglassätarbilsprojekt |
||||||
Re:
Tack för screenshot. Ser riktigt bra ut IMHO. Rickard, vad är det som du inte tycker är bra?
_________________ ![]() |
||||||
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 17372 besök totalt |