Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 17228 besök totalt |
Re:
Har ett gäng med bilder men har inte hunnit att lägga upp de ännu. Brukar vanligtvis göra det samma dag ![]() _________________ M a r k u s E c k e r b r a n d h Porsche 924 |
||||
Provar mig på att uppdatera med mobilen.
Uppe i luften. ![]() Gotlandssand från efter rakan.. ![]() Sunkiga delar. Oken blir tvättade och läggs på hyllan. Vet inte om jag ska ha sköldar sen? ![]() Fick tillverka ett enkelt men mycket effektivt specialverktyg. ![]() _________________ M a r k u s E c k e r b r a n d h Porsche 924 |
||||
Kommer nog bli fint det där! Saknar min gamla röda 924 när jag ser bilderna...
Men, blås inte på för mycket färg på bromsskivans anliggningsyta mot fälgen. Där vill du nog ha så mycket metall-mot-metall du kan få. Mvh Magnus _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
Re:
24cm respektive 47cm. De främre känns långa. Inte jämfört med original ännu. Någon som har tips på hur man ska få ihop bakvagnen? I vilken ordning? Får inte ihop det ![]() _________________ M a r k u s E c k e r b r a n d h Porsche 924 |
||||
Jag har samma slangar på min bil, 47 cm är inte för långt fram. De går inte att böja lika mycket som original gummislang.
Kul med lite nya fjädrar och dämpare, jag har också ett GAZ-kit som jag har testat på Knutstorp och Kinnekulle. Just nu sitter det gula Koni i originalbenen fram och coilover bak då bilen kommer att köras på gata under sommaren, bättre komfort än GAZ men bättre vägkänsla än original. Ha det gött Janne _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 55 |
||||
Re:
De främre var lika långa som de som satt innan ![]() Hur vet du att vi har "samma" slangar? ![]() Janne, har du erfarenhet av att montera bakvagn? Jag får baske mig inte ihop den. Ska ta bilder och återkommer. _________________ M a r k u s E c k e r b r a n d h Porsche 924 |
||||
Re:
Verkar som jag hade fått hjärnsläpp ![]() Men däremot blir jag icke klok på stötdämparna fram, eller rättare sagt topplagringen. Med de nya stötdämparna så ligger inte topplagringen mot stötdämparens övre del. Är så dålig på att förklara. Lägger inte bilder med text istället.. Detta är de gamla delarna. De röda är bara till piffade. ![]() Allt original. Hylsan i mitten på bild sitter innuti lagret och gör så att lagret inte pressas ihop. ![]() Här är en övertydlig bild. Bara original delarna. Här ser man att "fjädertallriken" ligger korrekt an mot lagret (som är det blanka nya fina) ![]() GAZ. ![]() Här ser ni ett glapp på 11,5mm. Den kommer inte att gå ihop då det är metall mot metall. Original är ju mycket konad. ![]() ![]() Så här ser det ut. Men nu är det 11,5mm mellan fjädertallriken och lagret, dvs lagret gör ju ingen nytta. ![]() Nu är allt orignal ovanför GAZdämparen + tallriken. Dvs bild 4. Detta är ju helt klart det bästa men frågan är om det är rätt? ![]() _________________ M a r k u s E c k e r b r a n d h Porsche 924 |
||||
Vi kör några trevliga bilder också
![]() Hjulhuset ser ju lite tråkigt, men det får vara grusigt. Det kommer ju nytt på än gång ändå. ![]() Smart konstruktion på fastsättningen av slang. Så slipper man orignal klippsen som man bara gör sig illa på när man sliter loss. ![]() snart kommer kompisarna ![]() ![]() _________________ M a r k u s E c k e r b r a n d h Porsche 924 |
||||
Hade jag haft mer koll på dämparna fram hade jag kunnat svara, men har inte skruvat nåt mer dom mer än att montera "standardben"...
Lyckat till ![]() Skrik till om du vill ha några porkerdelar, så kan jag se om jag har nåt kvar i lager, eller om du bara vill ha skruvhjälp... Är nog ingen skruv eller mutter på min 931a som jag inte har pillat på, eller plåtdel som jag inte har kapat i.... ![]() ![]() ![]() _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
När jag bygde om mina fjäderben till "rejsfjädrar" och ställbar höjd så fulade jag och la några brickor för att spejsa ut övre fjäderskålen från gummit.
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Re:
Tack för erbjudandet om hjälp. Hör av mig om det blir något nån gång. _________________ M a r k u s E c k e r b r a n d h Porsche 924 |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 17228 besök totalt |