Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 2 besök senaste veckan (19143 totalt) |
Patrik, känner igen mig i din text!
Som van anordnare av slalomträffar i Porsche klubben så var det väldigt skönt att komma och köra utan att behöva göra nånting, förrutom lite konvakteri. Våra konor är lite mindre så man får in alla konor man behöver, tidtagning, radioapparater och ett litet bord i en 911 !! Då skippar vi lyxen med partytält ![]() _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||
Re:
[quote="Erik. B"]Återigen!!! Stort TACK för en fantastiskt rolig slalomkörning igen. Det blev väldans roligt med en så lång sträckning av banan, riktigt roligt med lite höga farter i slalomen samtidigt som man fick vara lite skärpt för att komma ihåg sträckningen. Kul att se lite bilder på när jag är ute och vinglar mellan konorna, själv så hade jag laddat batteriet i kameran, köpt nytt minneskort och glömde totalt bort att ens starta kameran..... Jaja, pressfotograf kommer jag inte bli. Tack Dennis för åkturen, den var oförglömlig ![]() Hoppas att ni hojtar om ni skulle behöva hjälp med något någongång, ni gör ett kanonjobb som ställer upp och fixar allt så vi andra kan hoppa och leka hela dagen. Tack och på återseende ![]() Din lilla hundkoja verkade ju fantastiskt lättmanöverarad och snabb på en knixig bana! Riktigt tuff! _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||
Jag ställer mig i ledet bland allt annat folk som tackar stort för en bra och trevlig dag.
Väldigt blandad kompott av bilar som var där och körde men det förhöjer ju bara tillvaron ![]() Kommer tiderna publiceras här eller? _________________ Matthias Karlsson |
||||
Här kommer resultatet för själva tävlingen, dvs den bästa tiden för de tre första rundorna.
Jag kommer även att göra en liknande lista med samtliga tider men det blir inte förrän tidigast imorgon kväll.
_________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||
Jag vill även passa på att tacka alla som dök upp, både deltagare och åskådare. Det är roligare att arrangera när det kommer många deltagare och framförallt när det är så stor spridning på olika bilmodeller. Konvaktandet verkar ha flutit på rätt så bra, har jag förstått det som, så det är vi väldigt tacksamma för.
_________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||
Tror ni kan flyta ner Anders Kembrings Evo3 från klass A till klass B då han inte hade en aning om vikten och gissade 200kg för lite och blev felklassad.
Safe du får nöja dig med att jag är utomstående och inte räknas med i cupen så jag gissar att du var snabbast i klassen bland de som faktiskt tävlade ![]() _________________ Matthias Karlsson |
||||
Re:
1.36,47 det hade varit svårslaget med min bil tror jag... Bra kört! _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||
Tackar även jag för en kanon dag :-) en riktigt utmanande bana som inte passade min bil lika bra då vikten gjorde sig påmind.....
Men bilen funkar fin fint och den höll ihop även denna gång ![]() Haha ja de blev lite väl bra för min medåkande, är man inte van så knixar de ju rätt bra i en konbana även i en vobblo ;-) _________________ Jon Rolfsson |
||||
Finns det resultatlista för hela smålandscupen?
Hade varit kul att se vem och vilka bilar som är med. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||
Växjögänget brukar ställa samman en tabell efter avslutad säsong. Deras hemsida ligger nere för tillfället, men jag skall försöka komma ihåg att föra den vidare när den dyker upp.
Såja, såja, riktigt så häftig var väl banan ändå inte? Området har sina fördelar och begränsningar, det är bara att försöka jobba med det man har. Sen måste vi sätta oss och ställa samman vad som är snabbt och långsamt i form av olika avstånd emellan konerna, våra gissningar blir ALDRIG riktigt som vi tänkt oss... _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Tyckte det var en rätt kul bana, är personligen inte så förtjust i jättesidförflyttningar som i konorna runt vändningskonen. Det bara understyr och är vansinnigt långsamt. Men det är förstås bilberoende, tex sevenbilarna och hundkojan verkade gå riktigt fint där, finns mycket tid att hämta/förlora om bilen funkar bra. I övrigt var banan rätt snabb för storleken på asfalt som finns tillgänglig. Ringen med konor runt vändningen kan jag tycka blev "ett hav av konor", men det kanske hjälpte andra. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||
Re:
Misstänker att det kommer dröja innan hemsidan kommer upp, resultaten presenteras nog här https://rejsa.nu/forum/viewforum.php?f=94 så småningom. _________________ Bo Hugsén Bmw 325iA T, 2009 Mazda Rx-7 (N/A), 1986 |
||||
Re:
Tackar, det kommer garanterat fler tillfällen. Både i Växjö och Kalmar nästa sommar. Den kan ju bli kul kamper framöver, MR-2:an går riktigt fint. _________________ Bo Hugsén Bmw 325iA T, 2009 Mazda Rx-7 (N/A), 1986 |
||||
![]() Andreas softar på sin Polo och Emanuel funderar på lufttryck. ![]() I brist på fungerande Healey hade Andreas och Mattias skruvat ihop familjens gamla räser. Ny motor byggdes ihop på en vecka... När spridarkontakterna satt fast som de skulle gick den bra. Ända tills dess att växellådan for all världens väg under en banzai-start. ![]() ![]() ![]() -Jo, 3,6:an har definitivt mer hästar än vad fabriken uppger... ![]() ![]() Full fokus. ![]() Birger med egen "gridgirl". ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Walltap, konbanestyle. ![]() ![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 2 besök senaste veckan (19143 totalt) |