Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2013-09-05 Anderstorp, Open pitlane med Maciek
<<   1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (18091 totalt)
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003

Re:

matthias skrev:
Har satt ihop en liten film... lånade lite bilder av Figgz... sen är det filmat lite från olika vinklar...

Hoppas ni tycker det är lite kul i alla fall...

http://www.youtube.com/watch?v=XNLvsb_3r0U / Matthias Strömberg

Du får göra så man kan se filmen från mobiltelefon med har inte tillgång till datorn närmaste dygnet

--VVTS--
Citera
matthias
trollhättan
Här sen Feb 2006

Re:

Maciek Matwiejczuk skrev:
matthias skrev:
Har satt ihop en liten film... lånade lite bilder av Figgz... sen är det filmat lite från olika vinklar...

Hoppas ni tycker det är lite kul i alla fall...

http://www.youtube.com/watch?v=XNLvsb_3r0U / Matthias Strömberg

Du får göra så man kan se filmen från mobiltelefon med har inte tillgång till datorn närmaste dygnet

Tyvärr blir det nog inget med det.. hade lagt till musik å det fick man tydligen inte. Men på pc får man tydligen ha musik.. konstigt som fan. Men kanske ändrar på det senare så det går å kolla från mobilen.

Hässleholm
Här sen Mar 2010

Snygg film thumbs up thumbs up
Läckert det ni filmat under bilen, var kul att se chassiet jobba! Kul vinklar på en kul o snabb bil!

Citera
matthias
trollhättan
Här sen Feb 2006

Re:

S6_johan skrev:
Läckert det ni filmat under bilen, var kul att se chassiet jobba! Kul vinklar på en kul o snabb bil!

Tack!! Ja de blev riktigt bra. Kul å se.. man hör att det "gnyr" i krängaren bak, vi har märkt att krängaren inte går lätt i sina bockar. Å det gör att den motarbetar dämparna.. så får inte någon bra traction ut ur kurvorna. Utan tappar ofta bakvagnen å det spinner istället. Vi tog bort krängaren bak under dagen å då åkte vi med framvagnslyft a'la rallycross i böjarna. Men med ett jävla mycket bättre traction ur kurvorna.. så de måste vi jobba på.. sen hade jag framvagnsstuds i dom snabba kurvorna.. vet inte vad det kommer sig. Får undersöka det lite..
Men för å vara en nybyggd bil så funkar det riktigt bra.. kan nog bli snabb till slut.. Mvh Matthias

Göteborg
Här sen Aug 2005

Fick köra några varv innan bilen pajade, kanske 5 effektiva varv.
Har nu upptäckt att det är toppen som är sprucken på ett modell-typiskt ställe....

Innan skiten pajade så fick jag till 1:51,28 loggat med aLaprecorder och GPS-puck. Är mycket nöjd med det, då jag har en bil med full inredning och "bara" r-däck i sammanhanget. Tackar bilen för tiden, då jag själv kör lite för safe. Känner att jag bromsar för tidigt, ökar hastigheten i kurvorna osv.... men kul var det

Jippi!! 1:51,28 loggat med aLaprecorderHD och GPS-puck.

Maxhastighet loggat med GPS till 262km/t

Stort tack till Maciek för denna tillställning!

Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003

Re:

matthias skrev:
S6_johan skrev:

Tack!! Ja de blev riktigt bra. Kul å se.. man hör att det "gnyr" i krängaren bak, vi har märkt att krängaren inte går lätt i sina bockar. Å det gör att den motarbetar dämparna.. så får inte någon bra traction ut ur kurvorna. Utan tappar ofta bakvagnen å det spinner istället. Vi tog bort krängaren bak under dagen å då åkte vi med framvagnslyft a'la rallycross i böjarna. Men med ett jävla mycket bättre traction ur kurvorna.. så de måste vi jobba på.. sen hade jag framvagnsstuds i dom snabba kurvorna.. vet inte vad det kommer sig. Får undersöka det lite..
Men för å vara en nybyggd bil så funkar det riktigt bra.. kan nog bli snabb till slut.. Mvh Matthias

Att den lyfter på hjulen har jag sätt och inte lite heller Hela Opelkurvan hade du vänstra framhjulet uppe thumbs up thumbs up Det ser skitkul ut har du möjligtvis film på när vi körde tillsammans några varv ? Tack för att ni kom och körde killar

--VVTS--
Citera
henrik rosengren
norra vram
Här sen Feb 2005

Citat =Fick köra några varv innan bilen pajade, kanske 5 effektiva varv.
Har nu upptäckt att det är toppen som är sprucken på ett modell-typiskt ställe.... slut citat

Då är det tid med en 4 ventilare om du inte har det redan , du lär inte ångra dig.

trollhättan
Här sen Feb 2006

Re:

Maciek Matwiejczuk skrev:

Att den lyfter på hjulen har jag sätt och inte lite heller Hela Opelkurvan hade du vänstra framhjulet uppe thumbs up thumbs up Det ser skitkul ut har du möjligtvis film på när vi körde tillsammans några varv ? Tack för att ni kom och körde killar

Hehe, kanske inte så effektivt, men vi var tvungna å prova något för å se vad som gjorde att vi hade dåligt driv ur böjarna... kommer jobba lite med detta nu innan nästa körning.. men med framhjulslyft så var det inte så bra instyrning som med krängaren monterad... men säg den bil som funkar perfekt vid första körning.. kommer alltid saker å förbättra.. sen var det en sak jag märkte på rakan, där saknar jag mos i motorn mot många... hade ca 215-220 i slutet, ganska stor skillnad mot 250-260...

Ska kolla igenom materialet vad som finns på film om du fastnat på bild Maciek!!!

Varberg
Här sen Aug 2011

Det var inte någon som fick några actionbilder på en röd Ferrari 430?

Grymt bra dag, även om jag inte fick till körningen något vidare. Noterade som bäst 1:54.2 med en toppfart på 243km/h (GPS).

Steffstd
Gråbo
Här sen Jul 2009

Här har ni en film, Ber om ursäkt för insekter på linsen Vi fick 1:50 tider och 198 kmt i toppfart på rakan som bäst. http://www.youtube.com/watch?v=fzKshVkyPgE&feature=youtu.be

Göteborg
Här sen Aug 2005

Re:

henrik rosengren skrev:
Har nu upptäckt att det är toppen som är sprucken på ett modell-typiskt ställe.... slut citat

Då är det tid med en 4 ventilare om du inte har det redan , du lär inte ångra dig.

Nja, har lagt så mycket tid och pengar i min motor, så den har jag inte lust att kasta bort än. Blir ju samma pengar som ska ner i en nyare maskin om man går över till det Å så är det smidigare med besiktningen om rätt motor sitter i
Men annars, JA så är det bättre med nyare motor med 4-ventilsteknik.

Steffstd skrev:
Här har ni en film, Ber om ursäkt för insekter på linsen Vi fick 1:50 tider och 198 kmt i toppfart på rakan som bäst. http://www.youtube.com/watch?v=fzKshVkyPgE&feature=youtu.be

Måste väl vara riktig bra tider med tanke på inte allt för högt effektuttag!? thumbs up

Citera
Steffstd
Gråbo
Här sen Jul 2009

Re:

Nisse977 skrev:
henrik rosengren skrev:

Nja, har lagt så mycket tid och pengar i min motor, så den har jag inte lust att kasta bort än. Blir ju samma pengar som ska ner i en nyare maskin om man går över till det Å så är det smidigare med besiktningen om rätt motor sitter i
Men annars, JA så är det bättre med nyare motor med 4-ventilsteknik.

Steffstd skrev:

Måste väl vara riktig bra tider med tanke på inte allt för högt effektuttag!? thumbs up

Ja vi är ganska nöja med bilen, ercup kör samma tider på r-däck, så det finns mer att hämta så klart
Men det var en av de bästa race dagarna någonsin, mer kul en så här, blir svår slaget thumbs up

Vaggeryd
Här sen Jan 2003

Nisse: Kan du se på någon logg hur lång tid du lägger på rakan? Dvs ex från utgången på rakan och innan du svänger in 90 gradaren. Funderar på hur mycket tid man spar på den extra effekten.

Loggar 230-235km/h, har haft lite instabilitet vid inbromsning tidigare så bromsar lite väl tidigt och mjukt. Körde lite aggressivare någon vända 240+ och verkar då vinna 0,3sek på det.

Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005

Har äntligen klabbat ihop filmen från Anderstorp nu

GPSen hänger inte med ibland, visar tex att jag går ner till 60km/t i vissa kurvor fast jag håller konstant 90 eller annan hastighet..
Får köpa en GPS-puck med högre frekvens än 1Hz tror jag

Här i fullversion. Som vanligt välj 1080p för bästa kvalité

Sen har vi kortversion med bara bästa varvet 1:51,28

Citera
apakofisk
Göteborg
Här sen Sep 2012

Får också tacka för en grym dag! Kunde inte varit bättre, perfekt väder och bilen höll!

Måste dock fixa mer pulver till nästa år. Toppade 187 på rakan som mest.

Mvh
/Han i den rödvita 940:n som förhoppningsvis inte låg alltför mycket i vägen...

Göteborg
Här sen Nov 2007

Helvete Nisse, rakorna bara försvinner

Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005

Jag smyger på med gasen ut ur kurvorna för att slippa hjulspinn.
Gott sen när man har pedalen i botten, då matar det på som helvete
Tänk sen om man hade kört lika bra som du, då hade man kapat en bit till på den där tiden

Glömde ta på mig handskarna....

Citera
S6_johan
Hässleholm
Här sen Mar 2010

Den skjutsar på riktigt bra!

Citera
Olofson
Varberg
Här sen Maj 2005

Hmm... Motor och låda ska gås igenom i vinter ändå. Om man skulle hänga på en Rotrex när man ändå håller på? Bara en liten...!

Följebil: BMW 530i E61 M
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003

Re:

Olofson skrev:
Hmm... Motor och låda ska gås igenom i vinter ändå. Om man skulle hänga på en Rotrex när man ändå håller på? Bara en liten...!
annars kan du hänga på en LGF skylt du med

--VVTS--
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003

Re:

Nisse977 skrev:

Glömde ta på mig handskarna....
. Det har jag inte sätt

--VVTS--
Citera