Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 33403 besök totalt |
Våren har kommit, dags att gå ur ide
Hej. Nu är det dags att börja fixa inför årets bankörningar. Väckte henne lite försiktigt idag. Lyfte på kjolen lite försiktigt. Vet att jag tvättade innan den bäddades ner inför vintern. Men glömde nog fälgarna ![]() Fyller snart år så jag passade på att ge mig själv två presenter. Ett ratt nav och en sittastillstol. Det där med stol i Bumse visade sig svårare än jag trodde. Rackarns vad smal bilen är. Köpte först en EVO3 av Tord, den var så bred att det inte gick att stänga dörrn. Så jag köpte en smalare (8cm smalare). Ergo med öronlappar passar bättre, skall snickra ett par bättre fästen än det som går att köpa för som det är nu är stolen förskjuten i sidled. Bilder. Inte så roliga. ![]() ![]() ![]() _________________ Mvh Hans Sjögren Lotus Europa S2 -69 Corvette C6 Z51 -05 Ex. BMW E36 M3 3.0 -94 Ex. 951 -89 Ex. 944 -85 Ex. Saab Sonett III -74 |
||||
Provmonterade precis Fartfabrikens underrede, går montera stolen helt mot kardantunneln. Närmare mitten kommer man inte utan storsläggan
![]() _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||
Re:
.....sitta På kardantunneln..... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sorry ![]() _________________ ///M ag nus E manu elson SC#9 BMW 325 E21 Racing BMW 325i E46 Trackday BMW 330xd E46 Touring BMW 525i E61 + BMW 118D E87 BMW 528ia E28 Sommarglidaren |
||||
Re:
Det går att skära ur golvet en del, så stolen kommer längre in. Då blir balken som går längs växellådan golv. Jag ska ta en bild på hur det ser ut. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Snygg stol, och helt rätt prioritering.
Jag vill dra mig till minnes, att vi på en föreläsning om väghållning av Jonas Jarlmark, fick lära oss att stol, ratt och bälten kom på andra plats i prioritetsordning, efter körträning. Så vad väntar du på? Nu är det ju bara att ut och köra. Och glöm inte att svänga förbi mig så jag får provsitta nya stolen. Den ser skön ut. _________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & Swift Sport Ex: 106 Rallye, Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68, Clio Sport & Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||||
Re:
Nej vill inte skära ur i golvet. Det måste gå att lösa med fästen. Men tack! _________________ Mvh Hans Sjögren Lotus Europa S2 -69 Corvette C6 Z51 -05 Ex. BMW E36 M3 3.0 -94 Ex. 951 -89 Ex. 944 -85 Ex. Saab Sonett III -74 |
||||
Re:
Ja som jag skrev, funkar fartfabrikens fäste bra, så bra det kan bli utan åverkan på tunnel. Är du riktig lång kanske du ska titta på annan lösning dock. Annars kan man göra nåt eget, som jag gjorde på min gamla bil. ![]() _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||
Re:
För oss är det inget alternativ att få stolen högre än mere på golvet. Vi har aldrig förstått hur man kan köra...om mer än näsan sticker ovanför rutkanten... ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Ha!.
Så nu är det uppritat. Ett fäste så lågt det går utan att såga i bilen och med orginal fäst punkter. ![]() ![]() _________________ Mvh Hans Sjögren Lotus Europa S2 -69 Corvette C6 Z51 -05 Ex. BMW E36 M3 3.0 -94 Ex. 951 -89 Ex. 944 -85 Ex. Saab Sonett III -74 |
||||
Ser ut som du har en plan
![]() Tänk på att det yttre fästet blir djupt i sidled. Du ser på min bild ovan ung var sidoplåtarna satt. Jag hade ganska bred stol. Jag bifogar bild på golvet, du kanske har mattan i..vad vet jag. Med din lösning och mkt sidoförflyttning får du lite dåligt stöd på yttre/bakre infästning. Men du kan ju ta en stöddig plåt. ![]() _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||
Hej Hans!
Vi i FartFabriken kommer inom kort tillverka samt sälja sådana stolstästen i 3mm höghållfasthetsplåt, till ett bra pris. De ska provas på bil nästa vecka ![]() Med vänlig hälsning, Sebastian _________________ BMWSC #718 www.FartFabriken.se Husqvarna Rider 13 -2008 BMW E21 Stillastående projekt. |
||||
Kul.
Som vanligt skit på TV, så jag gick ner i snickarboa och filade lite. Vart två prototypfästen. ![]() Finns en liten förbättringspotens. Stolen kan nog flyttas 20mm med lite tur. Bilder. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Mvh Hans Sjögren Lotus Europa S2 -69 Corvette C6 Z51 -05 Ex. BMW E36 M3 3.0 -94 Ex. 951 -89 Ex. 944 -85 Ex. Saab Sonett III -74 |
||||
Kan själv!
Jag har aldrig förstått värför man ska köpa något färdigt när man kan göra det själv. Sen att man skulle sparat säg 500kr hör inte hit. Dessa skulle kostat 87kr styck + 100kr i frakt. ![]() Uppladdad med Rejsas Android-app. ![]() _________________ Mvh Hans Sjögren Lotus Europa S2 -69 Corvette C6 Z51 -05 Ex. BMW E36 M3 3.0 -94 Ex. 951 -89 Ex. 944 -85 Ex. Saab Sonett III -74 |
||||
Uppdatering av bromsar.
Nya bromsar införskaffade. Nya Zimmerman skivor fram och bak. EBC gulsak fram och grönsak bak. Hoppas det bromsar bättre än Feltema. ![]() Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Mvh Hans Sjögren Lotus Europa S2 -69 Corvette C6 Z51 -05 Ex. BMW E36 M3 3.0 -94 Ex. 951 -89 Ex. 944 -85 Ex. Saab Sonett III -74 |
||||
Länge sedan sist.
Efter broms bytet har det inte hänt så mycke, men bromsarna funkar! Bilen har funkat bra om än lite törstig. Mest åkt fram och tillbaka till jobbet å det är ju inte så mycket att berätta om. Besiktigade bilen för en månad sedan. Gick ju inte så bra då. När dörren öppnades och jag började köra in, kom den där känslan. "Det här går aldrig" Han som stod och vinkade in mig hade den där "blicken" OK att bilen ser ut som den där första bilen man hade. Låter som en raggarbil. Stinker som ett raffenaderi. Hur som, genom gick den inte. Pga en massa petitesser. Bjäbb, bjäbb, satan besikningsgubbfan. Fortsättning följer. Har tyckt att ratten glappat lite. Mycke riktigt "Glapp i styrväxeln" (Vilket inte besiknings gubbfan upptäckte). Så kvällen har ägnats åt att installera en Z3 styrväxel. Nästa vecka kommer ett paket som kommer sätta lite finess på ekipaget. Fortsättning följer. Dagens bilder! M3 vs Z3 ![]() Besiktnings protokoll. ![]() _________________ Mvh Hans Sjögren Lotus Europa S2 -69 Corvette C6 Z51 -05 Ex. BMW E36 M3 3.0 -94 Ex. 951 -89 Ex. 944 -85 Ex. Saab Sonett III -74 |
||||
Burrrr
Ush kallt och regnigt som vanligt när jag ska meka. Tar lite längre tid nu när höstmörkret är här. ![]() ![]() Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Mvh Hans Sjögren Lotus Europa S2 -69 Corvette C6 Z51 -05 Ex. BMW E36 M3 3.0 -94 Ex. 951 -89 Ex. 944 -85 Ex. Saab Sonett III -74 |
||||
Det går sakta framåt, rör för rör.
Skrapa asfaltsmattor var tåkigt. Bygga bur är roligare. ![]() Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Mvh Hans Sjögren Lotus Europa S2 -69 Corvette C6 Z51 -05 Ex. BMW E36 M3 3.0 -94 Ex. 951 -89 Ex. 944 -85 Ex. Saab Sonett III -74 |
||||
Ny golvmatta.
Aluminium golvmatta, ett par lätt hål sen är ena sidan klar. ![]() Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Mvh Hans Sjögren Lotus Europa S2 -69 Corvette C6 Z51 -05 Ex. BMW E36 M3 3.0 -94 Ex. 951 -89 Ex. 944 -85 Ex. Saab Sonett III -74 |
||||
Det blir snyggt det där Hasse.
![]() Monterar du tillbaka lite matta i bilen när bågen är klar, eller kommer du att köra utan? Är det inte risk att det blir halkigt för fötterna annars? _________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & Swift Sport Ex: 106 Rallye, Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68, Clio Sport & Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 33403 besök totalt |